FAW בסטן M9. כמעט Hongqi, רק זול פי שניים
לתאגיד הענק הסיני FAW יש תת-מותג הנקרא Bestune, ותחתיו הושק ה-M9, דגם מקביל ל-Hongqi (הונגצ'י) HQ9 היקר והמפואר, רק פשוט יותר. גם מותג היוקרה הונגצ'י נמצא בבעלות FAW וידוע בייצור המכונית היקרה ביותר בסין, הלימוזינה L5. בישראל, המותג מיוצג על ידי הקרוסאובר החשמלי הגדול E-HS9. אבל רכבי בסטן עדיין לא מיובאים לארץ. אולי זה עניין של זמן, שכן בסטן M9 החדש הוא כמעט הונגצ'י, רק זול פי שניים. המיניוואן הושק בסין באפריל 2023.
הונגצ'י E-HS9 היוקרתי נראה מאוד יקר ומזכיר את פלח הפרימיום הבריטי מהחזית. הדמיון לאליטה האנגלית אינו מקרי: מעצב רולס רויס לשעבר, ג'יילס טיילור, עובד בתאגיד FAW כבר לא שנה ראשונה. הקרוסאובר החשמלי הגדול בעל הנעה כפולה ו-3 שורות מצויד במנועים חשמליים שונים ובשני סוגי סוללות לבחירה. מחיר הגרסה הצנועה ביותר מתחיל מ-420,458 ₪ (נכון לשנת 2023).
עיצוב חיצוני
בסטן M9 החדש דומה מבחוץ ל"קרוב המשפחה" שלו מאת הונגצ'י, וזהו בונוס עבור אלה שהחליטו לרכוש "כמעט אליטה". M9 הוא הדגם הגדול ביותר של המותג: אורך המרכב מקצה לקצה הוא כמעט 5,3 מ'! גם הגובה טוב – 1,945 מ"מ, ורוחב של 2,005 מ"מ מבטיח מרווח נדיב בתא הנוסעים. בסיס הגלגלים באורך 3,200 מ"מ מאפשר למקם שלוש שורות מושבים בפנים עם רמת נוחות מירבית. החישוקים בקוטר R17 קיבלו עיצוב המזכיר פרח בעל חמישה עלי כותרת. באופן כללי, הרכב עושה רושם סולידי ואינו נראה כמו ה"קרוב המשפחה העני".
התאגיד FAW הוא אחד מהגדולים בסין ונמצא בבעלות ההממשלה.
חלל פנימי
קשה לומר שהמרחב הפנימי מעוצב באופן צנוע, תא הנוסעים נראה מצוין. ציפוי הפלסטיק הוא יקר (ל"אח הגדול" יש גימור פורניר) ולוח המחוונים הוא דיגיטלי בגודל "7. אמנם מערכת המדיה יכולה לגרום לחוסר הבנה קל: יש לה מסך בגודל "12,3 בתוך מסגרת מאת מסך גדול יותר בגודל "16,2 ויש שדות ריקים בקצוות.
בסטן M9 מתחרה בסין ב-GAC GN8. המותג GAC מיוצג בישראל על-ידי הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי GE3 בלבד. אבל הכל יכול להשתנות.
הדלתות מצוידות במנגון חשמלי ובגג יש קטע נפתח גדול מאוד. בסך הכל יש שבעה מקומות: 2+2+3. המושבים נפרדים בשורה השנייה קיבלו כוונון מכני, אבל בתוספת תשלום ניתן לקבל מנגנון חשמלי, חימום, אוורור עם עיסוי ואפילו משענות לרגליים. בשורה השלישית, בה יש שלושה מקומות, אין משענות ראש ומשענת יד מרכזית כמו שיש להונגצ'י.
מערכת הנעה
החלק הטכני של בסטן M9 שנת 2023 לא מפתיע. הוא צויד באותו המנוע כמו ההונגצ'י HQ9: טורבו 2 ליטר בהספק של 252 כ"ס בשילוב עם מתנע-גנרטור 48 וולט. תמסורת – תיבת 8 היל' אוטומטית והנעה קדמית. המיניוואן הגדול הוא זריז יחסית: האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,9 שניות, המהירות המרבית היא בדיוק 200 קמ"ש. לדגם מבית בסטן יש מתלים עצמאיים: תמוכות מקפרסון מלפנים ומערך רב-חיבורי מאחור.
הונגצ'י HQ9 מפסיד מבחינת האטרקטיביות: מחירו מתחיל מ-52 אלף דולר עבור הגרסה הבסיסית ומגיע ל-78 אלף עבור הגרסה הבכירה. בסטן מבקשת פחות: מ-34 עד 37 אלף דולר.