ב-25 באפריל 2023 התקיימה הבכורה הרשמית של מקלארן 750S, מכונית הספורט במרכב קופה או רודסטר. מכונית העל החדשה היא מכונית הכביש הסדרתית הקלה והעוצמתית ביותר בתולדות המותג מקלארן. היא חזקה וקלה מקודמה 720S, מנוע הטורבו V8 בנפח 4 ליטר הותאם להפקת 740 כ"ס, האווירודינמיקה היא משופרת, תא הנוסעים מתמקד יותר בנהג והמתלים מספקי
מקלארן 750S. רקטת כבישים קלה ועוצמתית
AUTOBOOM

מקלארן 750S. רקטת כבישים קלה ועוצמתית

מקלארן 750S. רקטת כבישים קלה ועוצמתית

ב-25 באפריל 2023 התקיימה הבכורה הרשמית של מקלארן 750S, מכונית הספורט במרכב קופה או רודסטר. מכונית העל החדשה היא מכונית הכביש הסדרתית הקלה והעוצמתית ביותר בתולדות המותג מקלארן. היא חזקה וקלה מקודמה 720S, מנוע הטורבו V8 בנפח 4 ליטר הותאם להפקת 740 כ"ס, האווירודינמיקה היא משופרת, תא הנוסעים מתמקד יותר בנהג והמתלים מספקים התנהגות מצויינת בכביש. הנהג של מקלארן כזו אמור להרגיש עצמו כמו גיבור אמיתי.

פנקס ההזמנות כבר נפתח בארה"ב. עם זאת, היצרנית לא הודיעה מתי בדיוק יחלו המסירות הראשונות. כנראה לקראת סוף 2023.

מועדים
מקלארן 720S שנת 2017. קופה, דור 1.

בסוף שנת 2022 מקלארן הודיעה שכל הדגמים החדשים שלה יהיו חשמליים בדרך כזו או אחרת. אבל זה לא חל על מכונית הכביש החדשה, שנוסעת אך ורק על בנזין. יצרנית מכוניות הספורט המפורסמת לא הייתה לגמרי כנה: 750S החדשה אינה לגמרי חדשה. זוהי בעצם אבולוציה של ה-720S, שאותה היא נועדה להחליף. רק כ-30% מהרכיבים של ה-750S הם חדשים.

עיצוב חיצוני

מקלארן 750S שנת 2023. קופה, דור 1.

למרות שהמראה של 750S מזכיר את 720S, עיצובה של המכונית החדשה שופר הודות למגוון אלמנטים אווירודינמיים: הספליטר הקדמי הוארך, הכנף האחורית הוגדלה, כונסי האוויר נהיו צרים יותר, וקצה האגזוז המרכזי הבולט עוצב בהשראת מקלארן P1. גם הפגושים הקדמיים והאחוריים הם חדשים, וכך גם פתחי האוורור של קשתות הגלגלים האחוריות וכונסי האוויר בחצאיות. צמיגי Pirelli P Zero מותקנים כברירת מחדל, צמיגי Pirelli P Zero Corsa או Pirelli P Zero Trofeo R מוצעים כאופציה. למבחר צבעי המרכב הצטרפו גוונים חדשים.

מקלארן 750S שנת 2023. רודסטר, דור 1.

ראוי לציין כי מקלארן 750S החדשה קלה ב-30 ק"ג מקודמה: המשקל היבש הוא 1277 ק"ג. להפחתת המשקל תרם מבנה מונוקוק משוכלל מקרבון, מושבי מירוץ חדשים עם ריפוד סיבי פחמן וחישוקי סגסוגת סטנדרטיים, הקלים ביותר שנוצרו אי פעם עבור מקלארן סדרתית.

תוכן פנימי

ריפוד אלקנטרה הוא סטנדרטי, אך ניתן לבחור בשילוב של אלקנטרה ועור נאפה דק. ההגה נטול כפתורים פיזיים, כדי לא להסיח את דעתו של הנהג ולמנוע לחיצה שגויה במהלך נסיעה במהירות גבוהה. אבל בלחיצה אחת על כפתור ה-MCL המיוחד הנהג יכול לשמור על העדפויות האישיות – השילוב המועדף עליו של אווירודינמיקה, התנהגות כביש, תיבת הילוכים ושאר ההגדרות.

יש תמיכה עבור Apple CarPlay, אך אין אזכור של Android Auto. מערכת השמע עברה מודרניזציה, מצוידת בממשק Bowers & Wilkins עם רמקולי Continuum Cone ומגבר חזק יותר. למצלמת הרוורס ומצלמת הראות ההיקפית יש איכות תמונה משופרת. תאורת האווירה החדשה ניתנת להתאמה אישית והופכת את החלל הפנימי לבהיר יותר בזמן חשוך.

מנוע ודינמיקה

מנוע טווין-טורבו V8 בנפח 4 ליטר העוצמתי ממילא עבר שדרוג: כעת הוא מסוגל להפיק 750 כ"ס ו-800Nm (לעומת 710 כ"ס ו-568Nm ב-720S). מקלארן 750S החדשה יכולה להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,8 שניות בלבד (0,6 שניות מהר יותר מ-720S), ול-200 קמ"ש תוך 7,2 שניות (7,3 שניות בגרסת הספיידר) – מהר מכל מתחרותיה הקרובות ביותר. המהירות המרבית היא יותר מ-330 קמ"ש.

מקלארן 750S ‏2023. מנוע. רודסטר, 1 דור

המכונית מצוידת במתלי אוויר Proactive Chassis Control עם בולמי זעזועים אקטיביים למחיצה ומייצב רוחבי הידראולי במקום מכני. הקפיצים הקדמיים רכים ב-3% מאשר ב-720S, והקפיצים האחוריים נוקשים יותר ב-4%. הגה הכוח האלקטרו-הידראולי חד יותר ומבטיח פניות חדות אפילו יותר מבעבר. כאופציה ניתן להתקין בלמי 15,4 אינץ' קרבון-קרמיים וקליפרים מונובלוק מבית Senna.

המחיר של מקלארן 750S שנת 2024 מתחיל ב- 324,000 דולר. מחיר זה אינו כולל את דמי המשלוח (5,500 דולר) או את חבילת האביזרים (2,200 דולר). בנוסף לכך, אופציות בתשלום יכולות בקלות לדחוף את המחיר מעל 350,000 דולר.

מחיר
בסרטון: מקלארן 750S 2023 שנת. קופה.
יצא לכם מתישהו לנסוע במכונית-על כזאת?
10 קולות