קרוסאובר בינוני מסגמנט פרימיום מאת יצרנית הרכב הגרמנית BMW, שמיוצר משנת 1999 כבר מזמן נחשב לסמל לסטטוס והצלחה ונכנס לרשימה של [קרוסאוברים הפרימיום המובילים]. לרכב יש מספר מעריצים קבוע שתמיד עוקבים אחר כל העדכונים שלו. יש לנו מידע במיוחד בשבילם - בתחילת פברואר יצאה הגרסה המעודכנת של ב.מ.וו. X5 דור 4 (ושל רכב שהורכב ע
ב.מ.וו. X5. דור 4, מתיחת פנים שנת 2023
AUTOBOOM

ב.מ.וו. X5. דור 4, מתיחת פנים שנת 2023

ב.מ.וו. X5. דור 4, מתיחת פנים שנת 2023

קרוסאובר בינוני מסגמנט פרימיום מאת יצרנית הרכב הגרמנית BMW, שמיוצר משנת 1999 כבר מזמן נחשב לסמל לסטטוס והצלחה ונכנס לרשימה של [קרוסאוברים הפרימיום המובילים]. לרכב יש מספר מעריצים קבוע שתמיד עוקבים אחר כל העדכונים שלו. יש לנו מידע במיוחד בשבילם - בתחילת פברואר יצאה הגרסה המעודכנת של ב.מ.וו. X5 דור 4 (ושל רכב שהורכב על בסיס אותה הפלטפורמה ב.מ.וו.X6 ). בנוסף לעיצוב החדש, מתיחת הפנים הביאה עמה שינוי שמשמעותי אף יותר - מנועים משופרים, תא נוסעים מתקדם יותר מבחינת טכנולוגיות ומערכת בטיחות מעודכנת עם אפשרויות נהיגה אוטומטית מורחבות. הגרסה ההיברידית המשתלבת xDrive 50e הפכה לחזקה יותר ב-100 כ"ס וטווח הנסיעה המרבי על כוח חשמל צמח לכדי 110 ק"מ.

העיצוב החיצוני

ב.מ.וו. X5 שנת 2023 המעודכן הצטייד בפגוש הקדמי והאחורי חדשים, רשת גריל חדשה עם תאורה (בחבילת M Sport Pro בלבד) ופנסים צרים יותר עם "הקודקודים" של אורות הניווט המשמשים במקביל בתור אורות איתות. פנסים אחוריים פולטים פלומות אור בצורה אחרת, חישוקי הגלגלים - עיצוב שונה. כיום, הקרוסאובר כברירת מחדל מגיע עם פרטים חדשים כסופים, כולל מסילות גג ומגן של תחתית. לגרסת M Sport נוספה ערכת גוף מיוחדת שכוללת החלק הקדמי בצורה מתומן.

עיצוב פנים ואבזור

בתוך תא הנוסעים נוסף מסך פנורמי מקומר שריכז בתוכו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומערכת בידור ומידע עם מסך בגודל 14.9 אינץ'. מערכת המולטימדיה iDrive 8 פועלת על בסיס תוכנה Operating System 8, היא כוללת עדכון אלחוטי, שליטה קולית והתאמה אלחוטית ל-Android Auto ו-Apple CarPlay. כמובן, הפנל הדיגיטלי הגדול גרם לצמצום הכמות של כפתורי לחיצה ופרטי בקרה, לא כל הנהגים יעריכו את זה. בנוסף, לאחר העדכון של שנת 2023 נוספו ידית העברת הילוכים שונה ותאורה מיוחדת מחודשת. כל רמות הגימור של תא הנוסעים קיבלו כברירת מחדל את החבילה Comfort Pack ומושבי ספורט.

ב.מ.וו X5 ‏2023. מושבים אחוריים. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 1

כיום מערכות הבטיחות מגיעות עם אפשרויות מורחבות הרבה יותר: נוספו זיהוי אותות רמזורים, מערכת יציאה בטיחותית מהרכב, בקרת מהירות אוטומטית בהתאם למידע ממערכת הניווט, החלפת נתיב אוטומטית, שילוב בתנועה בכניסה/ יציאה מהמחלף ועוד. מערכת חנייה אוטומטית עודכנה, לכן הקרוסאובר יכול לעבור בצורה אוטומטית אר 200 מטרים האחרונים של הנסיעה. באמצעות אפליקציה מיוחדת ניתן להחנות את הרכב מרחוק (האופציה אפשרית לבעלי iPhone בלבד).

המנועים

מספר השיפורים הטכניים יצא די גבוה יחסית למתיחת הפנים, כולל תיבת 8 הילוכים מעודכנת ומנועים משופרים. כיום, כל מנוע מצויד במתנע-אלטרנטור שמובנה בתמסורת 8 הילוכים אוטומטית ומסיעה למנוע בשניות הראשונות בתאוצה ומוסיף 12 כ"ס ו-200 נ"מ. לכן כל הגרסאות של ב.מ.וו. X5 שנת 2023 הן היברידיות מתונות או היברידיות פלאג-אין. הלקוחות יכולים לבחור בין הגרסאות xDrive40i, xDrive30d או xDrive50e.

ב.מ.וו X5 ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 1
  • ב.מ.וו X5 xDrive 40i: כיום מנוע בנזין בנפח 3 ליטר עם מגדש טורבו כפול ו-6 צילינדרים מפיק 380 כ"ס, שזה ב-40 כ"ס יותר בהשוואה לדגם הקודם. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הצטמצמה מ-5.7 ל-5.4 שניות, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.
  • ב.מ.וו. Х5 xDrive 30d: מנוע דיזל בנפח 3 ליטר עם מגדש טורבו כפול עודכן גם הוא - בוכנות פלדה במקום אלומיניום, מערכת הזרקת דלק ומפריד שמן חדשים. אבל עוצמת המנוע נשארה כמו קודם ועומדת על 286 כ"ס ו-650 נ"מ.
  • ב.מ.וו. X5 xDrive 50e: החליף את xDrive45e הקודם. יחידת הכוח ההיברידית המשתלבת מורכבת ממנוע טורבו בנזין בנפח 3 ליטר עם הספק 313 כ"ס (286 כ"ס בגרסה הקודמת) ומנוע חשמלי חדש בעל הספק מוגבר מ-113 ל-197 כ"ס. כתוצאה ההספק הכולל של המערכת עומד על 490 כ"ס ומומנטום בסך 719 נ"מ. זהו שיפור משמעותי בהשוואה למדדים קודמים (394 כ"ס ו-612 נ"מ). הקרוסאובר מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. סוללה עם קיבולת 29.5 קילוואט מאפשרת נסיעה על כוח חשמל בלבד בין 94 לבין 110 ק"מ. ההספק של המטען הביתי צמח ל-7.4 קילוואט (מ-3.7 קילוואט), כתוצאה זמן הטעינה הצטמצם ל-4.5 שעות.
ב.מ.וו X5 ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור, שדרוג 1
דינמיקה נמצאת באותה הרמה - התאותה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת אותם 4.3 שניות.

הגרסה הבכירה ב.מ.וו. X5 M60i הגיעה כחלופה ל-M50i xDrive. היא גם צוידה במערכת חשמלית עם הספק 48 וולט ומגיעה עם טכנולוגיה היברידית מתונה שמורכבת על בסיס מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר בעל הספק 523 כ"ס עם מגדש טורבו כפול ומנוע חשמלי. ההספק הכולל נשאר ללא שינוי ועומד על 530 כ"ס ומומנטום מרבי בסך 764 נ"מ. קה נמצאת באותה הרמה - התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת אותם 4.3 שניות. הקיבולת של הסוללה לעומת זאת צמחה ל-25.7 קילוואט. טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמל בלבד עומד בסביבות 110 ק"מ.

מה דעתכם על העדכון של ב.מ.וו. X5?
29 קולות