ב.מ.וו XM הוא לא רק קרוסאובר העל ההיברידי פלאג-אין הראשון, אלא גם הדגם המקורי הראשון מאת חטיבת ה-M של BMW בכמעט 50 שנה לקיומה. הדגם החדש נבדל מרכבי ה-M הרגילים ביחידת כוח בנזין-חשמל עוצמתית, בהחלטות עיצוביות לא שגרתיות ובמפרט אבזור עשיר. ביוני של 2023 ב.מ.וו XM החדש נחת בישראל. כבר בגרסה הבסיסית שלו עם הנעה כפול
ב.מ.וו. קרוסאובר העל ההיברידי פלאג-אין XM נחת בישראל
AUTOBOOM

ב.מ.וו. קרוסאובר העל ההיברידי פלאג-אין XM נחת בישראל

ב.מ.וו. קרוסאובר העל ההיברידי פלאג-אין XM נחת בישראל

ב.מ.וו XM הוא לא רק קרוסאובר העל ההיברידי פלאג-אין הראשון, אלא גם הדגם המקורי הראשון מאת חטיבת ה-M של BMW בכמעט 50 שנה לקיומה. הדגם החדש נבדל מרכבי ה-M הרגילים ביחידת כוח בנזין-חשמל עוצמתית, בהחלטות עיצוביות לא שגרתיות ובמפרט אבזור עשיר. ביוני של 2023 ב.מ.וו XM החדש נחת בישראל. כבר בגרסה הבסיסית שלו עם הנעה כפולה ההספק עומד על 653 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,3 שניות, טווח הנסיעה במצב חשמלי לחלוטין הוא 83 ק"מ.

ב.מ.וו XM הבסיסי יעלה בישראל מ-1,350,000 ש"ח. מאוחר יותר יופיע הרכב הסדרתי העוצמתי ביותר של ב.מ.וו להיום – גרסת ב.מ.וו XM Label Red עם מנוע בי-טורבו V8 והספק כולל של 748 כ"ס ו-1,000Nm. ה-XM הזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך כ-3 שניות וכמובן, גם יעלה יותר: המחיר שלו מארה"ב מתחיל מ-185 אלף דולר.

מחיר

עיצוב חיצוני

ב.מ.וו XM החדש הוא קרוסאובר גדול באורך יותר מ-5 מטר, דומה בגודלו לב.מ.וו X7. מימדי המרכב: אורך 5,110 מ"מ, רוחב 2,005 מ"מ, גובה 1,755 מ"מ. לבסיס הגלגלים גודל מרשים: 3,105 מ"מ. הרכב קיבל מסגרות מוארות של "נחירי" הגריל וקצוות אגזוז הממוקמים אחד מעל השני. בנוסף לכך, בעיצוב נעשה דגש על אלמנטים בצבע זהב. בגוון הקונטרסטי צבועים קו החלונות העליון, הפס מתחת לזיגוג, מסגרת הגריל, אלמנטים בדיפיוזר וחישורי הג'נטים בקוטר R23 המוצעים כאופציה. כברירת מחדל מותקנים גלגלים בקוטר R21.

חלל פנימי ואבזור

בעת מימדים כאלה גדולים, תא הנוסעים של ב.מ.וו XM מיועד לחמישה נוסעים, הוא כולל שתי שורות מושבים, שורה שלישית לא מוצעת כאופציה. עם זאת, השורה השנייה הנקראית M Lounge כוללת הרבה מרווח לרגליים, חימום (אפילו במשענות הראש) ותאורת אווירה עם 100 לדים. נפח תא המטען נע בין 527 – 1,820 ליטר. בפנים תפגשו עיטור מפואר וחומרי גימור באיכות גבוהה (עור Merino עם אפשרות בחירת שילובי צבע שונים). על הפאנל הקדמי ממוקמים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,3 ומערכת מדיה עם מסך "14,9, תמיכת Apple CarPlay, טעינה אלחוטית וניווט.

בישראל ב.מ.וו XM שנת 2023/2024 יוצע ברמת הגימור הבכירה והיוקרתית במיוחד Ultimate. מפרט האבזור מכיל: מצלמת 360°, חיישני חניה, מערכת חניה אוטונומית עם זיכרון של 50 המטרים האחרונים בנסיעה, חיישני אור וגשם, אור גבוה אוטומטי, כוונון חשמלי להגה, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרון, חימום, אוורור ועיסוי, בקרת אקלים 4-אזורית, תאורת אווירה אדפטיבית, מערכת שמע פרימיום מאת Harman Kardon עם 16 רמקולים.

המפרט הבסיסי כולל שפע עוזרים אלקטרוניים: בקרת שיוט אדפטיבית עם מניעת סטיה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית עם סיוע בפניה בצומת, ניטור שטחים מתים, התרעה על התנגשות צידית ועוד.

יחידת כוח

ב.מ.וו XM מבוסס על אותה פלטפורמה עם ב.מ.וו X5 וב.מ.וו X6, אך יש לו מספר הבדלים. הקרוסאובר XM קיבל מתלי קפיץ אדפטיביים ומייצבים רוחביים אקטיביים. בנוסף, יש לו מערכת היגוי כפול, כאשר הגלגלים האחוריים פונים בזווית של עד 2,5 מעלות. בגלגלים הקדמיים מותקנים בלמי 6 בוכנות, מאחור התקינו בלמים פשוטים עם בוכנה אחת. במסורת דגמי ה-M, יש מבחר מצבים לתיבת ההילוכים, לשאסי, למערכת ההיגוי ולבלמים. מערכת ההנעה הכפולה M xDrive כוללת מצמד שילוב בסרן קדמי עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי.

ב.מ.וו XM ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

ב.מ.וו XM שנת 2023/2024 מצויד במנוע בי-טורבו V8 בנפח 4,4 ליטר המפיק 489 כ"ס ו-650Nm, שהותאם לעבודה בתוך מערכת היברידית. תיבת 8 הילוכים האוטומטית מאת ZF גם שוכללה: במקום ממיר מומנט הותקן מנוע חשמלי שמפיק 197 כ"ס ו-280Nm. הספק השיא של המערכת ההיברידית הוא 653 כ"ס ו-800Nm, מה שהופך את הרכב לדגם הסדרתי העוצמתי ביותר במשפחת ה-M (אבל לא המהיר ביותר). האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,3 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש (או 270 קמ"ש עם חבילת M Driver’s Package).

ב מ וו XM כבר בישראל. עלות וסקירה מלאה.

ב.מ.וו XM ההיברידי יצא איטי יותר בהשוואה לב.מ.וו X5 M או X6 M בגרסת Competition שאינם היברידיים, אבל זה לא מפתיע – המשקל הכולל של XM הוא 2,750 ק"ג.

מסקרן
ב.מ.וו X5 M 2023. רכב שטח 5 דלתות, דור 3, עדכון 1.

הסוללה בקיבולת 29,5 קוט"ש (מתוכם בשימוש נמצאים 25,7 קוט"ש) מאפשרת לעבור כ-83 ק"מ במצב חשמלי במהירות עד 140 קמ"ש. בנוסף למצב Electric, ליחידת הכוח יש מצב Hybrid סטנדרטי ו-eControl שבו ניתן לשנות את מידת הרגנרציה ולשמור על רמת הסוללה. צריכת הדלק בנהיגה משולבת עם סוללה טעונה היא לא יותר מ-1,6 ליטר ל-100 ק"מ. ניתן להטעין את הסוללה משקע: למטען הסטנדרטי הספק של 7,4 קילוואט. טעינה מלאה בתחנת טעינה תיקח כ-4,25 שעות, טעינה משקע רגיל אפשרית רק בהספק 2,3 קילוואט, במקרה כזה תצטרכו לחכות קרוב ל-14 שעות כדי למלא את הסוללה עד הסוף.

השוואה

להיבריד הגדול, העתידני, המפואר והעוצמתי במיוחד ב.מ.וו XM כמעט ואין מתחרים ישירים. המתחרה הקרוב ביותר שלו הוא פורשה קאיין בגרסת Turbo S E-Hybrid עם מנוע בי-טורבו V8 בנפח 4 ליטר המפיק 550 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס. ההספק הכולל של קאיין דווקא גבוה יותר: 680 כ"ס ו-900Nm. בנוסף לכך, הוא קל יותר (קצת פחות מ-2,5 טון), ולכן מאיץ מהר יותר ל-100 קמ"ש: 3,8 שניות. וגם מביס אותו מבחינת המהירות המרבית: 295 קמ"ש לעומת 270. עם זאת, קאיין לא יכול להתחרות מבחינת טווח הנסיעה החשמלי: הסוללה בקיבולת 14,1 קוט"ש תספיק ל-40 ק"מ. כמו גם מבחינת צריכת הדלק: 3,7 – 3,9 ליטר ל-100 ק"מ.

מי יותר אטרקטיבי בשבילכם?
8 קולות