ב.מ.וו XM. קרוסאובר-העל ההיברידי הראשון
ב.מ.וו XM החדש הוא לא רק קרוסאובר-העל ההיברידי הראשון, אלא גם הדגם המקורי הראשון מתוצרת חטיבת M של BMW ב-45 שנות הקיום שלה, שהרי לדגם הזה אין ולא תהיה גרסה "אזרחית". הרכב החדש נבדל מגרסאות M הרגילות ביחידת כוח בנזין-חשמלית עוצמתית ובהחלטות עיצוביות לא שגרתיות. ב.מ.וו XM הוצג לראשונה בתור קונספט בשנת 2021 ובספטמבר 2022 כבר התקיימה הופעת הבכורה של הדגם המוגמר. הייצור של XM הולך להתבצע באותו מפעל בארה"ב שבו מיוצרים כל הקרוסאוברים של ב.מ.וו, מ-X3 ועד X7. תחילת הייצור מתוכננת לדצמבר, הקרוסאבור ייצא לשוק באביב 2023. בתור השווקים המרכזיים, בנוסף לארה"ב, ציינו את סין ואת מזרח התיכון.
ב.מ.וו XM הבסיסי יעלה מ-159 אלף דולר, בעוד שמחירו של ב.מ.וו X6 M מתחיל מ-114 אלף דולר. בקיץ 2023 תצא הגרסה BMW XM Label Red החזקה עם מנוע בי-טורבו V8 המפיק 585 כ"ס ו-750Nm, ההספק הכולל של המערכת ההיברידית יגיע ל-748 כ"ס ו-1000Nm. המחיר שלה בארה"ב יתחיל מ-185 אלף דולר.
עיצוב חיצוני
הקרוסאובר הגדול עם מרכב באורך 5,1 מטר, ברוחב 2,005 מ"מ ובגובה 1,755 מ"מ קיבל בסיס גלגלים התואם למידותיו – 3,105 מ"מ, כמו לב.מ.וו X7, למרות ש-XM קצת יותר קומפקטי ומכיל רק שתי שורות מושבים, השורה השלישית אינה מוצעת בכלל. הרכב נבדל בתאורת מתאר של "נחירי" הגריל ובקצוות אגזוז הממוקמים אחד מעל השני. כמו כן, אלמנטים מסוימים בעיצוב מודגשים בצבע זהב, ביניהם השוליים העליוניים של החלונות, הקו מתחת לחלונות, מסגור הגריל, פרטים בדיפיוזר והחישורים של הג'נטים האופציונליים בקוטר 23 אינץ'. גלגלי הבסיס מגיעים בקוטר 21 אינץ'. משני צידי הספוילר האחורי יש לוגו חרוט בלייזר, זהו אזכור ישיר לפיתוח הייחודי הקודם של BMW M, מכונית הספורט האגדית M1 מסוף שנות ה-70. מכסה שקע הטעינה מוצג לראווה (בכנף השמאלית הקדמית) וכאילו מזכיר על יחידת הכוח המיוחדת.
חלל פנימי
תא הנוסעים יוקרתי מאוד ומזכיר את זה של ב.מ.וו X7 המעודכן: דפנות הדלתות כמעט זהות, מערכת מולטימדיה iDrive 8 זהה, פאנל קדמי וטונל מרכזי זהים. XM החדש נבדל רק בידית הילוכים ננעלת, בעיטור ובחומרי הגימור. על הפאנל הקדמי ממוקמים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12,3 אינץ' ומערכת מדיה עם מסך 14,9 אינץ'. מפרט האבזור הבסיסי כולל מושבים עם מגוון רחב של כוונונים, תצוגת עילית ובקרת אקלים ארבע-אזורית. שורת המושבים השנייה המכונה M Lounge על-ידי המפתחים קיבלה שפע של מרווח לרגליים, חימום (כולל משענות ראש) ותאורה מתקדמת עם 100 לדים. נפח תא המטען הוא 527 – 1820 ליטר.
שאסי ויחידת כוח
ב.מ.וו XM שנת 2022/2023 חולק את הפלטפורמה עם הדגמים ב.מ.וו X5, ב.מ.וו X6 ו-X7, אך עם מספר שינויים. הקרוסאובר מצויד במתלי קפיץ מסתגלים ובמצייבים רוחביים אקטיביים (אקטואטורים הפועלים מרשת 48 וולט), מה שהופך אותו לדגם M הראשון עם טכנולוגיות כאלו. בנוסף לכך, הוא קיבל מערכת היגוי כפול, כאשר הגלגלים האחוריים מסתובבים בזווית עד 2,5 מעלות. בגלגלים הקדמיים מותקנים בלמי 6 בוכנות, מאחורה בלמים פשוטים עם בוכנה אחת. בדגמים מסדרת M יש בחירה של מצבי פעולה לתמסורת, לשאסי, למערכת ההיגוי ולבלמים. הנעה כפולה M xDrive כוללת מצמד שילוב סרן קדמי ודיפרנציאל אחורי אקטיבי.
יחידת הכוח מבוססת על מנוע S68 החדש – בי-טורבו V8 בנפח 4,4 ליטר שמותאם לפעולה במערכת היברידית, הוא מפיק 489 כ"ס ו-650Nm. תיבת 8 הילוכים מאת ZF גם שוכללה: במקום ממיר מומנט מותקן מנוע חשמלי המפיק 197 כ"ס ו-280Nm. היחידה ההיברידית מפיקה מומנט שיא של 653 כ"ס ו-800Nm, מה שהופך את הרכב החדש לדגם ה-M הסדרתי העוצמתי ביותר (אבל לא המהיר ביותר). התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 4,3 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-250 קמ"ש (270 קמ"ש עם חבילת (M Driver’s Package). הוא יצא איטי יותר מדגמי ב.מ.וו X5 M או X6 M ואין זה מפתיע, הרי המשקל העצמי של XM הוא 2,750 ק"ג.
הסוללה בקיבולת 29,5 קוט"ש פועלת במתח 317 וולט. טעינה מלאה תספיק ל-82-88 ק"מ של דרך במצב חשמלי במהירות עד 140 קמ"ש. צריכת הדלק בנהיגה משולבת כאשר הסוללה מלאה לא יעלה על 1,6 ליטר ל-100 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין משקע רגיל: המטען הסטנדרטי תומך בהספק 7,4 קילוואט. בנוסף למצב Electric, ליחידת הכוח יש מצב סטנדרטי Hybrid ו-eControl המאפשר לבחור את מידת הרגנרציה ולשמור על רמת הסוללה.