המותג הנפלא החדש
תת המותג החדש של גיאומטרי הושק על-ידי יצרנית הרכב ג'ילי בשנת 2019 בסינגפור, כמובן, עם הערות יומרניות על כך שהחל עידן חדש בהתפתחות כלי רכב חשמליים לחלוטין. במסגרת העידן החדש, עד שנת 2025 ייצאו 10 דגמים במרכב סדאן, רכבי שטח ומיניוואנים תחת המותג Geometry, הם יקבלו את הטכנולוגיות החדישות ביותר שפותחו על-ידי החברה בתחומי בינה מלאכותית, תקשורת, חומרים קלים והנדסת רכב. גיאומטרי תפתח פלטפורמות חשמליות משלה ותשווק את מוצריה דרך ערוצי הפצה בלעדיים (אבל בהתחלה דרך סוכנויות ג'ילי).
ג'יהה!
גיאומטרי, הידועה בסין בתור Jihe או ג'יהה (几何 – כך נכתבת המילה הזו בסינית, שפירושה "גיאומטריה"), מתקיימת בתור חטיבה עצמאית לחלוטין בהרכב של Geely Auto Group, למעשה, כמו גם המותג ג'ילי עצמו, מותגי Lynk & Co, Proton ולוטוס. אבל לא כמו וולוו ופולסטאר, שנכנסות ישירות להרכב של Zhejiang Geely Holding Group בניגוד ל-Geely Auto Group. השקת המותג גיאומטרי מדגימה את החשיבות של פיתוח יחידות כוח מתקדמות עבור ג'ילי.
"גיאומטריה" פונה בעיקר לשוק הפנימי של סין, בנציגות האונליין של המותג מדברים רק בסינית. עם זאת, הדגמים הראשונים כבר התחילו להתקדם לעבר מספר שווקים חיצוניים. בהתחשב בהצלחות הקודמות בקידום האגרסיבי של ג'ילי, מוטב לקחת ברצינות את מותג גיאומטרי החדש, לא בתור ניסוי, אלא בתור מתחרה רציני לענקיות הרכב החשמלי, אם לא בעולם, אז לפחות בסין. המטרה האסטרטגית של גיאומטרי היא להפוך לאחת מעשרת קבוצות הרכב המובילות בעולם.
עד שנת 2025 ג'ילי מתכננת להציג עוד שמונה דגמים תחת המותג גיאומטרי, שיצטרפו לקו הדגמים שכולל 10 עשרה רכבים חשמליים. ייתכן ששניים מתוך עשרת הדגמים יקבלו את הלוגו של ג'ילי. הדגמים הראשונים למותג החשמלי בעלי השמות הגיאומטריים הקצרים, A ו-C, הם למעשה גרסאות משוכללות של דגמים מאת ג'ילי. יחד עם זאת, היצרנית הסינית טוענת כי המכוניות החשמליות אכן מבוססות על הפלטפורמה החדשה. יכול להיות שזה קשור לגרסאות היברידיות עתידיות. או שזה מעין תכסיס שיווקי.
דגמים
עידן הרכב החשמלי מאת גיאומטרי התחיל מדגמי ג'ילי גיאומטרי A וג'ילי גיאומטרי C. הראשון מהם הוא ג'ילי אמגרנד GL שהותאם ליחידת כוח חשמלית, הדגם השני הוא ג'ילי אמגרנד GS. לא מזמן גיאומטרי הציגה את הגרסה החדשה של דגם A בשם Pro, ההספק שלה גבוה ב-25% בהשוואה ל-A הרגילה וטוח הנסיעה גדל ל-600 ק"מ בין טעינות. יותר לא ידוע דבר לגבי ה"פרו".
- ג'ילי גיאומטרי A
גיאומטרי A היא מכונית חשמלית בצורת מרכב סדאן המוצבת בתור מתחרה לטסלה מודל 3. במובן ש-A היא "כמו מודל 3", אבל זולה יותר ופחות מורכבת. יש לה עיצוב ייצוגי, פרופורציונלי מתחקה אחר טרנד עיצובי החלק והחדגוני של רוב המכוניות החשמליות. תא הנוסעים גם תואם לאופנה: הוא טכנולוגי ומינימליסטי. ישנם שני מסכים עם כל המידע הדרוש ואופציות לנהיגה אוטונומית ברמה 2. תא המטען הוא גדול יחסית. גיאומטרי A שנת 2020/2021 צוידה כברירת מחדל בסוללה בקיבולת 51,9 קוט"A המספקת טווח נסיעה של כ-410 ק"מ. קיימת גם גרסה בעלת טווח של 500 ק"מ עם סוללת 61,9 קוט"ש. ההספק של המנוע החשמלי הבסיסי הוא 161 כ"ס.
- ג'ילי גיאומטרי C
גיאומטרי C היא מכונית חשמלית במימדים בינוניים שפותחה על בסיס הקרוסאובר הקומפקטי ג'ילי אמגרנד GS בשנת 2020. במקורות מסוימים מסווגת בתור האצ'בק, ובאחרים בתור קרוסאובר. מוצבת כמתחרה לניסאן ליף. היתרון העיקרי של הדגם הוא, כמובן, המחיר. העיצוב הושאל מאמגרנד GS, אך גיאומטרי C מוצגת בתור מכונית מיוחדת לחלוטין שנוצרה במסגרת הקונספט "multi-dimensional fluid life body", או "גוף החיים הנוזלי הרב-מימדי". גיאומטרי C החדשה מצוידת בסוללות בקיבולת 53 או 70 קוט"ש, המאפשרות לעבור בין טעינות בערך 400 ו-500 ק"מ. מנועי Ni150Ex פועלים בטווח הספק בין 50 לבין 200 קילוואט ומפיקים 200 כ"ס מכובדים. המהירות המרבית היא 150 קמ"ש. תא הנוסעים מאובזר בשפע בחידושים טכנולוגיים, הוא נוח ומציע מקומות רבים לאחסון חפצים בתא הנוסעים ותא מטען מרווח.