יש מכוניות ספורט, מנהלים, פרמיום, ויש בוגאטי! מכונית-על ספורטיבית אקסקלוסיבית, ייחודית, רבת עוצמה והמהירה ביותר. וגם היקרה ביותר בעולם. מכוניות בוגאטי מצרפת תרמו תרומה עצומה לתעשיית הרכב, לספורט המוטורי ואפילו לאמנות. מכוניות בוגאטי תמיד תופסות מקום מיוחד בתערוכות ובסוכנויות הרכב, סביבן תמיד יש הצטופפות, ודגמים חדשי
בוגאטי. הכי הכי בעולם
AUTOBOOM

בוגאטי. הכי הכי בעולם

בוגאטי. הכי הכי בעולם

יש מכוניות ספורט, מנהלים, פרמיום, ויש בוגאטי! מכונית-על ספורטיבית אקסקלוסיבית, ייחודית, רבת עוצמה והמהירה ביותר. וגם היקרה ביותר בעולם. מכוניות בוגאטי מצרפת תרמו תרומה עצומה לתעשיית הרכב, לספורט המוטורי ואפילו לאמנות. מכוניות בוגאטי תמיד תופסות מקום מיוחד בתערוכות ובסוכנויות הרכב, סביבן תמיד יש הצטופפות, ודגמים חדשים נמכרים הרבה לפני הופעת הבכורה הרשמית שלהן. עד כה, ההצלחה של בוגאטי לא שוכפלה על ידי אף חברה אחרת. מכונית בוגאטי זה לא כלי תחבורה, אלא יצירת מופת של אמנות! כל אחד מ-7500 רכבים שיוצרו בהיסטוריה של בוגאטי היה אולטרה-טכנולוגי לזמנו, מחושב בקפידה ומורכב בצורה מושלמת. למען האמת גם היקר ביותר בעולם.

שיתוף פעולה עם פולקסווגן

אבל בוגאטי כמעט נסגרה והמותג נשכח למשך זמן רב. אך קם לתחייה מחדש תחת ניהולו של קונצרן רכב הגרמני פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה בעולם. כנראה רק VAG יכולה להרשות לעצמה להשקיע סכומים עצומים בייצור של כל בוגאטי. למרות הפופולריות של המותג, למרות המאבק בין טייקוני ממון ושייח'ים עבור כל דגם ייחודי, בוגאטי מדי שנה מפסידה כספים. אם ניקח בחשבון את Veyron הפופולרי, ומחיר מכירה של מיליוני דולרים הוא רק 20-30% מעלות הייצור, גימור ,הרכבה ופרסום של המכונית הזו. אנליסטים העריכו כי כל מכונית גורמת להפסד לחברה של בכמעט 7 מיליון דולר.

אבל החברה הצרפתית Bugatti Automobiles S.A.S, בבעלות פולקסווגן, עדיין מחזיקה מעמד. המכוניות המהירות, הייחודיות והיקרות ביותר בעולם מרכיבים רק 52 עובדים של מפעל - בוטיק בוגאטי, כפי שנהוג לקרוא לזה. יתר על כן, אין רובוטיקה מודרנית בייצור, ואת ההרכבה נעשית בעזרת כלי חשמלי אחד - מברגה. הרכבת כל מכונית לוקחת כחודשיים, מתוך זה שבוע לוקח להרכיב שאסי. 3 שבועות נוספים מושקעים בצביעה ידנית של המכונית באחת מ-23 צבעים הזמינים. הרכבה של Veyron אחת לוקחת אפילו יותר זמן, כי רק הייצור של הרדיאטור בודד נמשך 15 שעות, ולדגם יש עשרה כאלו.

טופ גיר כינתה את מכונית Veyron "הישג טכנולוגי" ודירגה אותה כמכונית הטובה ביותר של עשור. כאשר הדגם יצא לשוק בסוף 2003, ויירון נמכר תמורת 1,100,000 אירו!

פולקסווגן עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם חברות עיצוב מובילות על מנת להחזיר את המותג בוגאטי לתפארתו הקודמת. בשנת 2000, קבוצת פולקסווגן הבטיחה שבקרוב כולם יראו את המכונית החזקה והמהירה ביותר בעולם - ויירון! טופ גיר כינתה את מכונית Veyron "הישג טכנולוגי" ודירגה אותה כמכונית הטובה ביותר של עשור. בויירון הותקן מנוע VR6/WR8 W16 עם ארבעה מדחסי טורבו, בעל הספק של 1001 כ"ס. המהירות המרבית של המכונית היא 407 קמ"ש. בסוף 2003, ויירון נמכרה ב-1100000!

Veyron הנהדרת

Veyron היא המכונית היקרה ביותר בעולם בעלות השימוש, כי העלות השנתית יכולה להגיע ל- 300,000 דולר. לדוגמה, את צמיגים מומלץ להחליף כל 4,000 ק"מ, וסט אחד של "2s Michelin Pilot Sport" המתאים עולה 42,000 דולר. עוד 69,000 $ יעלה להחליף את ג‘נטים כל 16,000 ק"מ. התחזוקה "הזולה" ביותר היא החלפת שמן - זה יעלה "רק" 21,000 דולר. ועלות השירות הזו אינה מפתיעה. אם רק תיבת הילוכים של Veyron יקרה יותר מאשר Porshe 911 כולה. משתמשים בכ- 20 עורות של פרות אלפיניות מובחרות המרעות בגובה של 2000 בתור חומרי גימור של תא הנוסעים.

כמה עולה להיות בעלים של מכונית כל כך מדהימה

השחקן והזמר האמריקאי כריס בראון לא הצטער על זה ששילם על מכונית הספורט האדומה ויירון המאיצה ל-407 קמ"ש, מיליון וחצי דולר. הדוגמנית והזמרת הבריטית קייטי פרייס אוהבת צבע ורוד. המכונית בצבע זה עלתה לה 1.6 מיליון דולר. השחקן, הזמר, המפיק, איש העסקים האמריקאי סולג'ה בוי לא רק קנה את בוגאטי תמורת 1.7 מיליון דולר, אלא אפילו הקדיש שיר למכונית.

הדגם היקר ביותר במשפחת בוגאטי היה Type 57SC Atlantic. הוא נמכר במכירה פומבית ב-$40 מיליון דולר למוזאון הרכב האמריקאי של מלין.

מנחה הטלוויזיה הפופולרי של תוכניות אמריקאיות ובריטיות סיימון קאוול קנה דגם ב-1.7 מיליון דולר, המצליח להאיץ למאה קמ“ש ב-2.5 שניות ולפתח מהירות ל-430 קמ"ש. הראפר The Game קנה לעצמו ליום הולדתו מכונית יוקרה ב-1.7 מיליון דולר, ומאוחר שידרג אותה ב-2.4 מיליון דולר נוספים. ראפר אחר - פלו רידה - הזמין מכונית מוזהבת. יתר על כן, הוא לא רק קיבל מרכב מצופה זהב, אלא גם התקין ג‘נטים מזהב 24 קאראט. הדגם היקר ביותר במשפחת בוגאטי היה Type 57SC Atlantic. הוא נמכר במכירה פומבית ב-$40 מיליון דולר למוזאון הרכב האמריקאי של מלין.

איך היא נולדה

הגאון והמייסד של החברה היה אטורה בוגאטי האיטלקי, גאון הנדסי, אוטודידקט, המאוהב מאוד בפרי פיתוחו. בגיל 17, הוא הרכיב את התלת אופן הראשון שלו, מצויד בארבעה מנועים, ועליו הוא זכה בשלוש תחרויות שונות. ואז בשנת 1909, פשוטו כמשמעו במרתף ביתו בוגאטי פיתח את מכוניתו האמיתית הראשונה Type 10. ובוגאטי הראשון מיד עשה רושם! היא היתה באמת מהפכנית לזמנה. הזכויות לייצורה נקנו מיד על ידי היצרן הגרמני «De Dietrich». רישיון ייצור של Type 16 Bébé הועבר לפיג'ו. והגרסה Type 13 זכתה בגביע המכוניות הנוסעים בלה-מאן בשנת 1920.

החברה הפכה למפעל חייו של אטורה. הוא המשיך לעבוד על שגשוגה על אף הנסיבות. לדוגמה, פחות מארבעה חודשים לאחר תום מלחמת העולם הראשונה הוצגו שלוש מכוניות בוגאטי בתערוכה בפריז, אמנם רובן הורכבו מחלפים מלפני המלחמה. כל דגם חדש של היצרן היה בעל פוטנציאל מדהים והקדים את זמנו. אטורה בוגאטי צייד את המכוניות במנועים רבי עוצמה, כך שהם הצליחו לנצח במירוצים רבים.

מכוניות תחת המותג בוגאטי לא יוצרו בין השנים 1952 ל-2000. המותג קם לתחייה לאחר רכישת הזכויות עליו על ידי הקונצרן הגרמני VAG.

בשנת 1929 בוגאטי זכתה בגרנ פרי הראשון במונאקו. ומאז הפרסים לא הפסיקו לזרום! מכוניות מסדרת Type 35 המפורסמת זכו ביותר מ-2000 זכיות! במשך חמש שנים ברציפות ניצחה בוגאטי במרוץ Targa Florio. ב-1937 זכתה ה-Type 57 במירוץ Le Mans שנמשך 24 שעות, וניצחה מול מתחרים גדולים כמו אלפא רומיאו ולגונדה.

אבל, קרה משהו בלתי הפיך. בשנת 1939, בנו של בוגאטי, ז‘אן, מת בתאונת דרכים. שמונה שנים לאחר מכן, נפטר אטורה בוגאטי עצמו. עם עזיבתו, כל התוכניות הגרנדיוזיות לייצר סוגים חדשים של מכוניות לא התממשו. בהדרגה, עסקיו של בוגאטי התדרדרו, וב-1952 החברה כמעט הפסיקה את פעילותה. במשך שנים רבות המותג בוגאטי כמעט ונעלם מהבמה של תעשיית הרכב העולמית. עד שבשנת 1998 רכשה פולקסווגן את הרשיון לייצר מכוניות בוגאטי. ולפני כן הם כבר קנו למבורגיני ובנטלי. לכן, היה הגיוני שפולקסווגן קנתה גם בוגאטי.

מכוניות על המודרניות

בשנת 2013 הוצג דגם רודסטר Veyron Grand Sport Vitesse בתערוכת הרכב בז'נבה והוכרה כמכונית קבריאולט המהירה והחזקה ביותר בעולם. מנוע 16 צילינדרים יכול להגיע למהירות של עד 400 קמ"ש. בשנת 2016 הוצגה Bugatti Chiron, יורשת של בוגאטי, ויירון. הוא מופעל על ידי מנוע 8.0 ליטר W16 עם רביעיית טורבו בעל 1500 כ"ס, וזמן ההאצה שלו של עד 100 קמ"ש הוא רק 2.4 שניות! באיחוד האירופי, מחירי הדגם בשנת 2016 החלו מ-2.5 מיליון יורו.

בשנת 2018 הוצג דגם Bugatti Divo, שקיבל מרכב חדש לגמרי. היצרן הפך את הדגם לקל ככל האפשר. בסך הכל 40 יחידות של Bugatti Divo ירדו מפס הייצור. בשנת 2019 הוצג דגם נוסף של בוגאטי - La Voiture Noire. הדגם הפך לפרשנות מודרנית של דגם המפורסם Type 57SC Atlantic. מכונית בדגם זו הוכרה כהיקרה ביותר בעולם, שכן היא נמכרה לאספן ששמו לא נחשף, תמורת 11 מיליון יורו. למעשה, המכונית הזאת עדיין לא יוצרה. רק האב טיפוס שלה הוצג בתערוכת הרכב בז'נבה. ככל הנראה, מכונית-על מלאה תופיע ב-2021.

Bugatti La Voiture Noire - פרשנות המודרנית של Type 57SC Atlantic המפורסמת - הוכרה כמכונית היקרה ביותר בעולם. היא נמכרה לאספן ששמו לא נחשף תמורת 11 מיליון יורו.

דגם נוסף של 2019, Bugatti Centodieci, היתה מחווה ל-EB 110 ההיסטורי. ייצורו היה מוגבל ל-10 יחידות, ורכב בנוי על בסיס של Chiron. הדגם קיבל מנוע ה-W16 בעל 1,578 כ"ס 4 צילינדרים ומרכב ייחודי. ודגם נוסף Bugatti - Chiron Super Sport 300+ - הופיע לאחרונה. זוהי גרסת כביש של Chiron Super Sport, שקבע שיא מהירות בנורברינג. נכון לעכשיו, 30 יחידות של הדגם כבר הוזמנו, אך ייצורם טרם החל.

כיום, מכוניות בוגאטי הן סמל לבלעדיות, אלגנטיות וסגנון יוקרתי, המשלב פתרונות טכנולוגיים נועזים עם עיצוב ייחודי. מכוניות בוגאטי הן לא רק מדהימות, הן סמל היופי ושלמות... אמנות אמיתית!