קאדילק סלסטיק הוא רכב חשמלי מפואר בגודל מלא עם צורת מרכב ליפטבק. הייצור הסדרתי מתוכנן להתחיל בסוף שנת 2023. הוא צפוי להפוך לספינת הדגל של המותג קאדילק ולתפוס את מקומו של קאדילק אסקלייד. ספינת הדגל החשמלית החדשה היא באמת בלעדית: כל עותק יהיה מורכב בהזמנה אישית, חלק מההרכבה יתבצע באופן ידני, האופציות והגימור ייבחר
קאדילק סלסטיק. ספינת הדגל החשמלית
AUTOBOOM

קאדילק סלסטיק. ספינת הדגל החשמלית

קאדילק סלסטיק. ספינת הדגל החשמלית

קאדילק סלסטיק הוא רכב חשמלי מפואר בגודל מלא עם צורת מרכב ליפטבק. הייצור הסדרתי מתוכנן להתחיל בסוף שנת 2023. הוא צפוי להפוך לספינת הדגל של המותג קאדילק ולתפוס את מקומו של קאדילק אסקלייד. ספינת הדגל החשמלית החדשה היא באמת בלעדית: כל עותק יהיה מורכב בהזמנה אישית, חלק מההרכבה יתבצע באופן ידני, האופציות והגימור ייבחרו על-ידי כל לקוח באופן אינדיבידואלי. היצרנית טוענת שלא יצאו אפילו שני עותקים זהים. מכאן נובע גם המחיר הבלעדי שלא יירד מ-300 אלף דולר.

סלסטיק הוא הדגם הראשון שיווצר במרכז המחקר והפיתוח של GM בעיר וורן שליד דטרויט. המרכז עצמו פועל משנת 1956, אך עד עכשיו עסק בעבודות הנדסה בלבד. ה"בנייה" עצמה של הקאדילק, כמובן, לא הולכת להתבצע שם, אלא ההרכבה מחלקים ומכלולים כבר מוכנים שיגיעו ממפעלים אחרים. לכן סכום ההשקעות בהכנת המרכז לתהליך הייצור הוא די "מצחיק" בסטנדרטים של תעשיית הרכב, 81 מיליון דולר בלבד.

מעניין

עיצוב חיצוני

קאדילק סלסטיק החדש הוא רכב סלון גדול במרכב ליפטבק, באורך מעל 5 מטרים, שתא המטען שלו למעשה מאוחד עם תא הנוסעים והגישה אליו מתבצעת דרך "הדלת החמישית" עם חלון אחורי המשולב בה. מסגרת המרכב מורכבת משישה מודולים מאלומיניום ייצוק ביחידה שלמה המחוברים ביניהם. בעת הפיתוח שלו המעצבים שאבו השראה מהדגמים היוקרתיים ביותר של זמנם: קאדילק V-16 הקלאסי של שנות ה-30 וקאדילק Eldorado Brougham המרשים בדגם שנת 1957. עם זאת, לא ראינו שום אלמנטים "קלאסיים" (למעט אולי הממדים הענקיים ורמת הפאר), אבל בבירור ניכר הדמיון לקרוסאובר החדש והמודרני במיוחד קאדילק ליריק, בין היתר בצורה הלא שגרתית של יחידות התאורה האחוריות.

ספינת הדגל החדשה נראית כמו חללית מהעתיד: קווי המתאר הנמרצים ושום אלמנטים בולטים, אפילו אין ידיות בדלתות. הדלתות עצמן הן נטולות מסגרת ומצוידות במנגנון חשמלי: נפתחות בלחיצת כפתור המוסווה בקורת הגג. מאחור מותקן ספוילר נשלף וכל העיטור החיצוני עשוי ממתכת, כולל דימוי הגריל באטם הקדמי מרצועות מאלומיניום. הרכב מצויד כברירת מחדל בג'נטים בקוטר 23 אינץ' ובפנסי מטריקס עם מערכת מיקרו-מראות זחיחות: 1,3 מיליון פיקסלים בכל פנס. הגג הפנורמי הסטנדרטי מחולק לארבעה קטעים, בכל אחד מהם ניתן לכוונן באופן נפרד את מידת ההחשכה מ-1% עד 20%.

חלל הפנים

בתור אלמנט נוסף "מהחלל": מסך המתוח על פני כל רוחב הפאנל הקדמי בגודל 55 אינץ' (היי ל-MBUX Hyperscreen של מרצדס!). מתחת למסך-העל המשותף ממוקמים שני צגים: הימני לנוסע והשמאלי לנהג. לבקרת האקלים יש מסך משלה בקונסולה המרכזית בגודל 11 אינץ'. מאחור גם מותקנים שלושה מסכים: שניים אישיים בגודל 12,6 אינץ' ואחד מרכזי בגודל 8 אינץ' לשליטה במערכות שונות.

תא הנוסעים מכיל ארבעה מקומות ומרופד בעור טבעי, את צבע העור ניתן לבחור בשלב ההזמנה. כמו גם אלמנטים רבים אחרים (בסך הכל 115 יח'), כולל כפתורי החלונות וידיות הדלת, שניתן להתאים באופן אישי עבור הלקוח. כדי להאיץ את התהליך נעשה שימוש בהדפסה תלת-מימדית של פרטי תא הנוסעים. התאורה מורכבת מיותר מ-450 לדים, מערכת השמע AKG כוללת 38 רמקולים. ארבעת המושבים מצוידים כמעט בכל הכוונונים האפשריים, בחימום ובאוורור ושלטי הבקרה לשליטה בהם נמצאים על הדלתות (ושוב, היי למרצדס!). משענות היד מתחממות גם הן ובמשענות הגב מותקנת יציאת אוויר חם לצוואר. בקרת האקלים מתפצלת לארבעה אזורים.

יחידות כוח ושאסי

הרכב החשמלי עם הנעה כפולה צויד בשני מנועים בהספק כולל של 600 כ"ס ו-870Nm. קיבולת הסוללה היא 111 קוט"ש, מה שמאפשר לעבור על טעינה בודדת בערך 483 ק"מ (טווח הנסיעה המדויק ייחשף מאוחר יותר). מטען זרם ישר תומך בהספק עד 200 קילוואט. הדגם מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות.

קאדילק Celestiq 2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור
הדגם מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות.

קאדילק סלסטיק שנת 2023/2024 מבוסס על הגרסה המשוכללת של פלטפורמת Ultium. הפלטפורמה כוללת מתלי אוויר (מערך חמישה זרועות בסרן האחורי) עם בולמי זעזועים מסתגלים ומייצבים אקטיביים שפועלים מרשת 48 וולט. מערכת ההיגוי הכפול נכנסת למפרט האבזור הסטנדרטי: הגלגלים האחוריים יכולים לפנות בזווית עד 3,5°, במהירות נמוכה הם פונים לכיוון הנגדי לקדמיים ובכך משפרים את כושר התמרון, במהירויות גבוהות הגלגלים בשני הסרנים פונים לאותו הכיוון על מנת לשפר את היציבות. יתר על כן, היצרנית מבטיחה אוטופיילוט "סופר-קרוז" של הדור החדש שפיתוחו טרם הושלם, ההפעלה שלו אמורה להתקיים לאחר עדכון התוכנה בשנת 2024.

אי-אפשר להימנע מההשוואה לחשמלית הדגל של מרצדס, שגם היא במרכב ליפטבק, מרצדס EQS. אורך הרכב גם מעל 5 מטר, אך מבחינת האווירודינמיקה ידו על העליונה (מקדם הגרר הוא 0,20). גם לו יש מסך ענק בגודל 56 אינץ' הנקרא Hyperscreen על פני כל רוחב הפאנל הקדמי, אך בו "מוחבאים" כבר שלושה צגים וכן מפרט האבזור הבסיסי הוא מרשים. המחיר שלו בישראל מתחיל מ-890,537 ₪ (בערך 253 אלף דולר, נתונים לשנת 2022). הגרסה הבכירה EQS 580 4Matic עם הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים בהספק 523 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,3 שניות. טווח נסיעה על טעינה בודדת – 627 ק"מ. אבל קיימת גם גרסת AMG העוצמתית EQS 53 AT Dynamic Plus עם חבילת AMG Dynamic Plus המגבירה את ההספק ל- 761 כ"ס ו-1,020Nm, מה שמספק האצה ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות בלבד, בעוד שהמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

לצורך ההשוואה
במה הייתם משקיעים 300,000 דולר?
10 קולות