שברולט קרוז. אבן פינה

שברולט קרוז. אבן פינה

שברולט קרוז היא משפחה שלמה של מכוניות קומפקטיות, האצ'בק וסטיישן של המותג האמריקאי שברולט, המיוצרת מאז 2008. החל מהדור השני, רק האצ'בק עם 5 דלתות והסדאן נשארו. קרוז שהחליפה דגם הזול האגדי - שברולט לצ‘טי, בנויה על בסיס פלטפורמה העולמית Delta II, כמו הדגם זול אחר, אופל אסטרה ג'יי קרוז, שהפך לדגם השברולט הנמכר ביותר לפחות בשנים 2015 ו -2016. יחד עם זאת, המכונית אינה מצטיינת בשום דבר מיוחד - רכב פשוט, אבזור בסיסי, עם ביצועי נהיגה טובים במחיר נגיש מאוד - וזה מה שהרוב המכריע של הנהגים צריכים. זה סוד ההצלחה שלה.

דור ראשון

הוא יוצר בין 2008 ל- 2012 למרות שהדגם פותח במקור כדגם גלובלי והוא למעשה היה כזה, אבל קודם כל, הוא נוצר תוך התחשבות בצרכים של לקוח אירופי. כלפי חוץ הדור הראשון של קרוז נראה פשוט, אבל די רענן לזמנו. קטנה, חלקה, עם גג מעוגל, שמשה משופעת, חלק אחורי קצר אך רחב, חלק קדמי לא מרשים, אך גם לא דוחה. לקרוז אפילו היה מקדם גרר די טוב 0.31. תא הנוסעים עם חמישה מושבים לא הפתיע ביוקרתו אבל גם לא היה אמור ויצא פשוט אבל מסודר ואיכותי עם מספיק מקום בפנים - הרבה מרווח לרגליים, לראש וכתפיים של נהג ונוסעים מלפנים ומאחור. מה שלא מפתיע כי קרוז הראשונה נבנתה על בסיס הגלגלים הרחב ביותר בקטגוריה - 2700 מ"מ, מה שאיפשר להגדיל את מרווח בתא הנוסעים.

"קרוז הוא אבן הפינה של אסטרטגיה של שברולט!"
סטיב מיורוס, מנהל שיווק שברולט, 2019

בשברולט קרוז בגרסה הבסיסית ובגרסת LS הבכירה יותר היה מזגן עם שליטה ידנית ובקרת אקלים אוטומטית דו-אזורית הייתה סטנדרטית לגרסת LT. למכונית הייתה גם מערכת ניווט ו- DVD. המרכב של קרוז בדור הראשון היה אחד הקשים מסוגו, שסיפק בידוד רעשים ורעידות בסיסי טובים ופרמטרים מצוינים של בטיחות בהתנגשות וביצועי נהיגה ושליטה ראויים לשבח. עבור המכונית פותח קו חדש של מנועי בנזין ודיזל שכלל מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר (113 כ"ס) ו-1.8 ליטר (141 כ"ס), מנועי בנזין מאלומיניום וטורבו-דיזל בנפח 2 ליטר (150 כ"ס). המנועים חוברו לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים ו"אוטומט" חדש בעל 6 הילוכים.

עיצוב מחדש שנת 2012

שברולט קרוז המעודכנת שונתה תוך התחשבות בניסויים בצינור אווירודינמי - כתוצאה מכך, היא התארכה ב- 6 ס"מ, נמוכה יותר ב- 2 ס"מ וחלקה יותר, מקדם הגרר ירד ל- 0.29. במסגרת העדכון המכונית קיבלה מנוע טורבו חדש בנפח 1.4 ליטר בהזרקה ישירה, בהספק של 153 כ“ס. מאפייני בטיחות מתקדמים כללו התראה על שטחים מתים בצדדים, התראה על תנועה צולבת מאחור, סיוע בהחזקת הנתיב והתראה מפני התנגשות חזיתית. בנוסף היא צוידה בטכנולוגיות חדשות - Android Auto, Apple CarPlay, Chevrolet MyLink עם קישוריות לטלפון חכם.

דור שני

הוצג ב- 2015 ומיוצר עד היום (נתוני 2021). על שברולט קרוז החדשה ב- 2019, סטיב מיורוס, מנהל השיווק הראשי של שברולט, אמר: "קרוז היא אבן הפינה באסטרטגייה של שברולט!", כמחווה להצלחה המדהימה של הסדאן הצנועה. קרוז הצליחה להביא 53% מהלקוחות החדשים למותג שברולט! למרות העובדה כי לא היה עיצוב מחדש רשמי מאז 2015, קרוז השניה עודכנה כל הזמן ויש פחות קווי דמיון בינו לבין דגם 2019/2020 מאשר בין הדור הראשון לדגם 2015.

קרוז מודרנית התחילה להיראות ממש מגניב ואפילו קצת אגרסיבית.

קרוז מודרנית החלה להיראות ממש מגניב ואפילו קצת אגרסיבית - עם פאנל קדמי וגריל מעוצבים מחדש. פנסים אחוריים ממותגים בעלי שני אלמנטים מצוידים בתאורת LED. שברולט קרוז החדשה קיבלה התנעה מרחוק ובקרת אקלים אוטומטית, קישוריות 4G LTE ונקודה חמה מובנית של Wi-Fi. המנוע והשאסי נותרו זהים, הם גם בדור הראשון עמדו באופן מלא בדרישות קהל היעד - פשטות, אמינות, עמידות בנסיעות יומיות. נוספה רשימה שלמה של אופציות בטיחות חדשות, בפרט:

  • התראת סטיה מנתיב;
  • התראה משטח מת בצדדים;
  • התראה מתנועה צולבת במאחור;
  • מד מרחק מרכב מלפנים;
  • התראה מפני התנגשות;
  • בלימה אוטומטית לפני מכשול;
  • בקרת נסיעה בנתיב עם התראה מסטיה מהנתיב;
מהו הסוד להצלחת מכוניות כמו שברולט קרוז?

ארה"ב

ועוד עבור ארה"ב