שברולט ספארק – האצ'בק קומפקטי קטגוריית "A", המיוצר על ידי חברת General Motors האמריקאית תחת מותג Chevrolet משנת 2005. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של ההאצ'בק 5 דלתות שברולט ספארק בדגם שנת 2015. בתרגום מאנגלית "Spark" – ניצוץ.
שברולט ספארק
AUTOBOOM

שברולט ספארק. נצנוץ קטן.

שברולט ספארק
עדכון:

בשנת 2018 הדור הרביעי של ספארק עבר מתיחת פנים.

שברולט ספארק – האצ'בק קומפקטי קטגוריית "A", המיוצר על ידי חברת General Motors האמריקאית תחת מותג Chevrolet משנת 2005. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של ההאצ'בק 5 דלתות שברולט ספארק בדגם שנת 2015. בתרגום מאנגלית "Spark" – ניצוץ.

דור ראשון

היסטוריית הבריאה של שברולט ספארק התחילה בשנת 1998. אז חברת Fiat האיטלקית פנתה לסדנת "Italdesign" של מעצב רכב האיטלקי ג'ורגטו ג'ורג'ארו בבקשה לעצב צללית מכונית קטגוריית A קטנה. השרטוטים לא התאימו לפיאט, ובהמשך נמכרו לחברת Daewoo הקוריאנית. המהנדסים הקוריאנים לקחו את דגם Tico, שיוצר משנת 1991, העניקו לו נימה איטלקית, וקראו לו Daewoo Matiz. בשנת 2001 דייהו פשטו רגל, ומניית השליטה נרכשה על ידי General Motors. השיווק של דהייו מאטיז המשיך, ובחלק מדינות אירופה ואסיה נמכר תחת המותג שברולט. בשנת 2005 המכונית עברה מתיחת פנים, וכבר ב- 2006 הופיעה בשוקי אירופה כ"שברולט ספארק". לכן ספירת הדורות של הספארק מתחילה מ- 2005, אמנם בפועל זהו הדור השני, אם לקחת בחשבון את מאטיס.

דור שני

הדור השני של שברולט ספארק שווק בין השנים 2005 ל- 2010. ספארק ראשון נבדל ממאטיס במבנה משוכלל למנוע, שאסי ומערכת המתלים, בעיצוב פנים וחוץ חדש, באבזור עשיר יותר ובחידושים טכניים. בספארק הראשון רמת נוחות משופרת, הוגדל נפח המטען, ומנוע שקט ודינאמי יותר. מתלים אחוריים מחודשים לחלוטין ומבנה מתלים קדמיים משוכלל תרמו לרכות הנסיעה ולהתנהגות הכביש. נוסף על כן, שברולט ספארק נהיה הרכב הראשון בסגמנט העונה לדרישות הסטנדרטים האירופאים על בטיחות הולכי רגל.

דור שלישי

הדור השלישי של שברולט ספארק שווק בין השנים 2010 ל- 2016. ספארק השלישי נבנה על אותה פלטפורמת, אך משוכללת ועם בסיס גלגלים מוארך. ספארק 3 התארך בהשוואה לדור הקודם, וחזותית נבדל ממנו פגוש קדמי חדש, בגריל חדש וכפניים רחבות יותר. המרכב של ספארק השלישי ניחן בצללית קופה עם ידיות מוסוות לדלתות האחוריות. תא נוסעים מורווח למדי, דבר שלא אופייני לרכבי קטגוריית "A", שמשה עצומה המספקת ראות מצוינת, רב תכליתיות ורמת אבזור נאותה – הפכו את שברולט ספארק למועדף על המונים.

היתרון הראשי של האצ'בק ספארק החדש – מרווח פנימי אשר לא אופייני לרכבי קטגוריית "A". אפילו חמישה מבוגרים יוכלו להרגיש בו בנוח.

דור רביעי

הדור הרביעי של שברולט ספארק נמצא בייצור משנת 2015 ועד עתה. האצ'בק 5 דלתות ספארק החדש זכה להופעה מקורית ובולטת עם יחידות תאורת חזית אופנתיות וגדולות במיוחד הנמתחות עד לעמודות הקדמיות. קווי מרכב שבורים ואגרסיביים, גריל כפול וידיות מוסתרות בהחלט תורמים לייחודיות ההאצ'בק. מעל זה, לו אווירודינמיקה מצוינת, המשתקפת באופן חיובי על תצרוכת הדלק. עיצוב שברולט ספארק 2019/2020 הינו אוניברסאלי מאוד – זהו רכב המתאים עבור גם נשים וגם גברים פעילים ובטוחים בעצמם.

היתרון הראשי של ספארק – מרווח פנימי אשר לא אופייני לרכבי קטגוריית "A". אפילו חמישה מבוגרים יוכלו להרגיש בו בנוח. בגאז' זעיר (170 ליטר) בתצורה הבסיסית הופך בקלות לתא מטען בנפח 568 ליטר! זהו נתון בהחלט סולידי לדגם כה קומפקטי. שברולט ספארק 2020 מציע מספיק מקום עבור אביזרים יום-יומיים – טלפונים, תיקים וכו'. והדבר שמשלים את התמונה, זהו שפע צבעי מרכב בולטים בהם שברולט ספארק מוצע כיום, אשר מדגישים את ההופעה המתנוצצת שלו.