רנו קנגו – קומפקט-ואן צרפתי בעל ייעוד רב-תכליתי, מיוצר משנת 1997 על ידי חברת Renault. קיימות גרסאות מסחריות בעלות 4 או 2 דלתות, וגרסאות נוסעים עם 4 דלתות. בשנת 2021 יצא הדור השלישי לרכב. ייצור הקומפקט-ואן החדש של רנו מתבצע בצרפת, השיווק צפוי להתחיל ביוני 2021.
רנו קאנגו ‏2021. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 3 דור
AUTOBOOM

קומפקט-ואן רנו קנגו. דור 3 (2021)

רנו קאנגו ‏2021. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 3 דור

רנו קנגו – קומפקט-ואן צרפתי בעל ייעוד רב-תכליתי, מיוצר משנת 1997 על ידי חברת Renault. קיימות גרסאות מסחריות בעלות 4 או 2 דלתות, וגרסאות נוסעים עם 4 דלתות. בשנת 2021 יצא הדור השלישי לרכב. ייצור הקומפקט-ואן החדש של רנו מתבצע בצרפת, השיווק צפוי להתחיל ביוני 2021.

היצרנית מחשיבה את היסטוריית רכב זה למוצלחת: ב- 50 מדינות נמכרו יותר מארבעה מיליון דגמים, וקנגו חשמלי אחד אף הסיע את האפיפיור. הדגם עובד בשירות הדואר ביותר מחמישים מדינות. התכנסות בעלי קנגו יפניים אינה חפה מהילה רומנטית: היא נערכת באוויר הפתוח בתחתית ההר פוג'י. פרט מעניין: בפיתוח הדור השלישי לקח חלק Daimler. קנגו החדש נעשה נאה יותר, "משפחתי" יותר ומרווח יותר. הרכב נועד להוות תחליף לקומפקט-ואן סניק היקר יותר, שייצורו מתקרב לקיצו.

מבחוץ

13 שנים לאחר יציאתו לאור של קנגו הראשון, כנראה הגיע הזמן לדור חדש. והצרפתים לא אכזבו. הדגם עבר מודרניזציה יסודית, זכה לעיצוב אלגנטי וספורטיבי, דבר המקרב אותו לצי רכב פרטי. הרעיון ליצור רכב דו-שימושי – בסופי שבוע – עבור הבית והמשפחה, בימי חול – לעבודה – נולד עוד לפני יצירתו של הדור הראשון. ורק עכשיו הוא התממש באמת.

רנו קנגו החדש גדל במימדים באופן ניכר: התארך מ- 4304 עד 4486 מ"מ, התרחב מ- 1829 עד 1919 מ"מ, המרחק בין הסרנים – 2716 מ"מ במקום 2697, מרווח גחון – 164 מ"מ. גובה המרכב, כולל מסילות גג, הונמך בשלושה ס"מ. זה מפוצה על ידי מסילות גג מעניינות עם קורות רוחביות מובנות שאפשר לפרוש באמצעות הידיים בלבד ולהעמיס עליהן עד 80 ק"ג של מטען. כל הרכבים מצוידים במכסה מנוע מאלומיניום ובתאורת LED. הדלתות הקדמיות נפתחות בזווית של 90°. עד כמה גדל הרכב מתברר כאשר משווים את התרחבות מימדי תא המטען. נפחו גדל מ- 660 עד 775 ליטר. ואם לקפל את השורה האחורית – מושבי הקומפקט-ואן יוצרים משטח ישר – אז הנפח הכללי עולה עד 3500 ליטר בהשוואה ל- 2600 בדור הקודם!

מבפנים

שופרה איכות חומרי הגימור של תא הנוסעים, רנו קנגו 2021 נראה יקר יותר. מושבי הנוסעים כעת נוחים יותר, שופר בידוד הרעשים (לדוגמה, עובי החלונות גדל ב- 11%). בקונסולה המרכזית התמקמה מערכת מדיה מודרנית EasyLink בעלת מסך 8 אינץ', נוספו בקרת אקלים מפוצלת, התנעה בכפתור. מתוכננת התקנת לוח מחוונים דיגיטלי (דשבורד 7 אינץ' דיגיטלי), עד אז את הנהג מיידע מחשב דרך עם צג 4,2 אינץ'.

פרט חשוב עבור רכב מהסגמנט הנוכחי: נפח כולל של כל הגומחות והכיסים – 49 ליטר. השורה השנייה מתחילה מכניסה דרך דלתות הזזה רחבות. הספה האחורית מספקת שלושה מקומות ישיבה בגודל מלא, משענת הגב שלה מחולקת בפרופורציית 60:40 סטנדרטית.

מנועים

מוצעים שני מנועים: בנזין ודיזל, שניהם מצוידים במגדש טורבו. למנוע בנזין בנפח 1,3 ליטר הספק של 100 או 130 כ"ס, אותו פיתחו בשיתוף פעולה מומחים מ- Renault Group ו- Daimler Benz. מפתחי המנוע תכננו ביסודיות את צורת תא הבעירה למען אופטימיזציית תהליך הפעולה. המנוע קיבל הזרקת דלק ישירה תחת לחץ של 250 בר, מערכת תזמון שסתומים משתנה בעת יניקה ופליטה, וציפוי Bore Spray Coating של הצילינדרים, זהה לזה שבמנוע של ניסאן GT-R – הוא מפחית את החיכוך ומייעל את הולכת החום. מנוע זה הופיע לראשונה ברנו סניק.

מנוע 1,5 ליטר דיזל בשלוש גרסאות הספק: 75, 95 או 115 סוסים. לכל הגרסאות משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית, אולם עבור מנוע בנזין 130 כ"ס או דגמי דיזל 95/115 כ"ס ניתן להזמין תיבה רובוטית 7 היל' דו-מצמדית. ייצור גרסאות עם חטיבת כוח היברידית אינו מתוכנן, אולם בשנת 2022 יופיע רכב חשמלי על בסיס רנו קנגו.

אבזור

גם כאן ניכרת אבולוציה: לראשונה בסגמנט זה מוצעות מערכות עזר מודרניות. האלקטרוניקה החדשנית ברנו קנגו שנת 2021/2022 כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית מניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית, ובקרת יציבות המסוגלת לפצות על רוח צידית; נוסף על כך, לראשונה מוצע צג במקום מראה פנימית שעליו מוצג שידור חי מהמצלמה האחורית. הצטרף למפרט האופציות גם בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.

אז מה דעתכם — בו-זמנית סוס עבודה ורכב משפחתי?
11 קולות