קרוסאובר צ'רי טיגו 8 פרו. גרסת שנת 2022
הקרובסאובר צ'רי טיגו 8 פרו היא הגרסה היקרה והעשירה של צ'רי טיגו 8. בסין הדגם ידוע בתור טיגו 8 פלוס: רכב פנאי במימדים בינוניים עם 7 מקומות שהדור הראשון שלו שוחרר בשנת 2018. טיגו 8 משתכלל באופן מתמיד, הוא התפתח לרמה של "פרו" בשנת 2021 ובאביב 2022 עבר עדכון על מנת לשמור הלאה על מעמדו הגבוה בדירוגי המכירות. הגרסה של שנת 2022 צוידה בפגוש קדמי חדש, גריל מוגדל, פנסים קדמיים ואחוריים מעודכנים. הופעת הבכורה התקיימה באפריל בתצוגת הרכב בבייג'ינג, המכירות בסין החלו במאי, לאחר מכן הרכב יצא לכבוש את שאר העולם וברבעון השלישי הוא יגיע לישראל.
ריכזנו עבורכם את רכבי הפנאי הבינוניים הפופולריים ביותר. כל אחד מהם נמכר בישראל. נשאר רק לבחור איזה מהם הוא הכי-הכי.
עיצוב חיצוני
בזכות הפגושים החדשים צ'רי טיגו 8 פרו שנת 2022 מעט צמח לאורך. רוחב המרכב (1,860 מ"מ) ובסיס הגלגלים (2,710 מ"מ) נותרו זהים. הפנסים צוידו במערכת תאורה אדפטיבית Adaptive Front light System (AFS): אלומות האור עוקבות אחר תנועות ההגה ומגיבות לאיתותים.
חלל הפנים
החלל הפנימי גם עבר מודרניזציה: קיבלנו פאנל קדמי חדש שמכיל שני מסכים בגודל 12,3 אינץ' מאוחדים ליחידה אחת. יש גם תצוגה עילית. לשליטה בבקרת האקלים הוקצה מסך מגע 8 אינץ'. בורר ההילוכים זכה לתאורת רקע יפה.
הקרוסאובר מצויד במערכת האקולוגית C-Pure המפקחת על איכות האוויר בתא הנוסעים. לשם כך נעשה שימוש במערכת ניקוי עצמי אקטיבית של תא הנוסעים RICSCS ומסנן מערכת המיזוג בדרגה רפואית CN95. הנה אחת מההשפעות החיוביות של המגיפה. בנוסף לכך, יש לציין את פלטפורמת התוכנה המעודכנת Smart car Butler 4.0 המתפקדת טוב יותר כשמשתמשים באינטרנט ואת מערכת השמע מבית Sony שתסבר את האוזניים באמצעות עשרה רמקולים.
יחידות כוח ושאסי
עם יחידות הכוח הכל פשוט יותר: מנועי טורבו בנזין שפותחו באופן עצמאי על-ידי Chery הועברו לטיגו 8 פרו החדש ללא כל שינוי. בישראל הקרוסאובר הולך להצטייד במנוע Kunpeng 1.6 TGDI בהספק 197 כ"ס. ההנעה בגרסה כזו היא קדמית בלבד. האפשרות השנייה היא TGDI בנפח 2 ליטר בהספק 254 כ"ס. גרסת 2 ליטר זמינה עם הנעה כפולה בתור אופציה, אך היא לא תוצע בישראל. בשני המקרים מותקנת תיבת 7 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש. וכמובן, מעניין לנו האם יגיעו אלינו הגרסאות ההיברידיות בהספק 326 כ"ס.
בשוק הישראלי טיגו 8 פרו הסיני, סביר להניח, הולך להתחרות עם סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, פיג'ו 5008 וניסאן X-טרייל. נקווה שהוא יתברר כזול יותר בהשוואה לדגמים שציינו…