ניסאן X-Trail – קרוסאובר קומפקטי מבית יצרנית רכב היפנית Nissan Motor, נמצא בייצור משנת 2000. בעל תא נוסעים בן 5 או 7 מקומות. הדור האחרון, השלישי, של X-Trail יצא בשנת 2013 ועבר מתיחת פנים ב- 2017. בישראל הקרוסאובר מוצע בארבע רמות גימור עם תיבות הילוכים ומנועים שונים (נתונים לשנת 2021).
ניסאן X-טרייל ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קרוסאובר ניסאן X-Trail. דור 3 מתיחת פנים 2017

ניסאן X-טרייל ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג

ניסאן X-Trail – קרוסאובר קומפקטי מבית יצרנית רכב היפנית Nissan Motor, נמצא בייצור משנת 2000. בעל תא נוסעים בן 5 או 7 מקומות. הדור האחרון, השלישי, של X-Trail יצא בשנת 2013 ועבר מתיחת פנים ב- 2017. בישראל הקרוסאובר מוצע בארבע רמות גימור עם תיבות הילוכים ומנועים שונים (נתונים לשנת 2021).

מבחוץ

בהשוואה לקודמו X-Trail השלישי גדל בכל מימדיו. אורך – 4640 מ"מ, רוחב – 1820 מ"מ, גובה – 1715 מ"מ. בסיס גלגלים – 2705 מ"מ. מרווח הגחון הוקטן ב- 5 מ"מ (בגרסאות הישראליות הוא 204 מ"מ). הרכב מבוסס על פלטפורמה מודרנית והודות לבסיס גלגלים ארוך מסוגל להכיל שלוש שורות מושבים. X-Trail המעודכן שנת 2017/2018 עוד לעולם לא נראה כה מסוגנן, ושונה באופן דרסטי מקודמיו המרובעים.

הקרוסאובר לאחר מתיחת פנים מתהדר בחזית בסגנון מקורי חדש: עם גריל מורחב ותוספת כרום גדולה בצורת האות V. שונתה צורת יחידות התאורה, בעוד שפנסי LED האופציונאליים נהיו מסתגלים וכעת נבדלים חזותית באופן ניכר מפנסי הלוגן הבסיסיים. פנסי ערפל המלבניים החליפו את העגולים הקודמים. הפנסים האחוריים נהיו מודרניים, מצוידים בתאורת LED מלאה. פנסי החנייה מוארים בצורת V, הוסרו תוספות הכרום. תופסים את העין ג'נטים חדשים בגודל 17 ו- 18 אינץ'.

מבפנים

חשוב לציין כי ניסאן X-Trail נותר בראש ובראשונה רכב משפחתי בעל ייעוד רב-תכליתי. תא הנוסעים מרווח, נוח למדי, בו מספר רב של תאי אחסון, גימור יוקרתי בכרום ועור, הדלתות נפתחות בזווית 90°, מתכווננים אורך הספה האחורית וזווית משענות הגב, רצפת המטען נעשתה רב-שלבית.

לאחר מתיחת הפנים הקרוסאובר זכה להגה בעל שלושה חישורים קטום מלמטה – כמו אצל כל דגמי ניסאן המודרניים. גם ההגה וגם המושבים בשורה הראשונה והשנייה זכו לאופציית חימום. גימור תא הנוסעים נהיה חמים יותר: בעור מצופים משענת היד, לוחות הפאנל הקדמי ואזור הפאנל מול הנוסע. המסגור מסביב לפתחי האוורור עשוי פלסטיק מבריק.

עבור רוכשי רמת גימור העשירה ביותר Tekna יהיו זמינים על פי בקשה ריפוד דו-גוני שחור-חום ומערכת שמע Bose בת שמונה רמקולים: כפי שטעונת החברה, הטובה ביותר שאי פעם הותקנה בדגם ניסאן עבור השוק האירופאי. שונתה צורת תא המטען: נפחו מעל המדף הוגדל מ- 550 עד 565 ליטר.

מנועים ושאסי

היצע המנועים בישראל מורכב ממנוע טורבו בנזין 1,3 ליטר (160 כ"ס), וטורבו דיזל 1,7 ליטר (150 כ"ס). גרסאות בנזין מגיעות עם הנעה קדמית בלבד, כאשר עבור גרסאות דיזל זמינה הנעה כפולה.

המתלים – עצמאיים לחלוטין, מלפנים – תמוכות מקפרסון, מאחורה – מערך רב-חיבורי. בלמים – דיסקיים מאווררים, הגה כוח – חשמלי.

רמות גימור ואבזור

ניסאן X-Trail שנת 2020 הצטייד בתאורת LED, בחבילת בטיחות אקטיבית מורחבת ועבר מודרניזציה משמעותית. על הבטיחות ברכב אחראיות עד 10 כריות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים, מערכת חלוקת עוצמת בלימה. נוסף על כך קיימת בקרת לחץ אוויר בגלגלים, ולנהג אמורות לסייע בקרת יציבות דינאמית, בקרת משיכה ומערכת לשליטה באור גבוה.

הקרוסאובר זכה לחבילה מורחבת של טכנולוגיות במסגרת הקונספט Nissan Intelligent Mobility:

  • מערכת ניטור שטחים מתים חכמה מזהירה באמצעות אות קולית כאשר רכב אחר נמצא בשטח מת;
  • מערכת בקרת עייפות נהג חכמה מודדת את רמת הריכוז ומתריעה על הצורך לעצור ולנוח;
  • מערכת ראות היקפית חכמה משלבת את התמונה מארבע מצלמות מאחורה, מלפנים ובצדדים, ומגבשת לתמונה אחידה מלמעלה על מנת להקל על תהליך החנייה;
  • מערכת סיוע בחנייה חכמה מאפשרת לנהג לעזוב את ההגה בעת חנייה, ורק ללחוץ על הדוושה ולהחליף את מצב מוט ההילוכים;
  • מערכת התראה על התנגשות בעת תנועה ברוורס מזהירה על רכבים בניצב לניסאן X-Trail הנע לאחור;
  • בקרת לחץ בצמיגים מתריעה על ירידת לחץ אוויר;
  • פנסי חזית אדפטיביים חכמים משנים את זווית אלומת האור בהתאם לסיבוב ההגה;
  • מערכת פתיחת תא מטען Hands-free מופעלת באמצעות תנועת רגל;
  • מערכת עצירה לפני מכשולים חכמה מזהה חפצים מתכתיים ועוזרת להג למנוע התנגשות עם רכב הנע מלפנים.

רמות גימור (בכל אחת הרכב יכול לבוא עם 5 או 7 מקומות):

  • Acenta: בקרת שיוט, בקרת אקלים דו-אזורית, מערכת שמע בת 6 רמקולים, מחשב דרך בעל מסך צבעוני, הגה רב-תכליתי, חיישני גשם ואור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מראות וסאנרוף חשמליים, אורות יום לד; 6 כריות אוויר, בקרת מרחק מלפנים, מערכת בלימת חירום, כולל זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים ובקרת סטייה מנתיב. המנוע – בנזין 1.3 ליטר טורבו; תמסורת – תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית, הנעה קדמית. צריכת דלק – 8.2-8.3 ליטר / 100 ק"מ.
  • Acenta Plus: נוספו 4 מצלמות ראות היקפית, מערכת מולטימדיה NissanConnect, חישוקי סגסוגת קלה 18 אינץ', בלם חנייה חשמלי. הורחב מפרט מערכת עזר לנהג: בלימת מנוע אוטומטית, בקרת מסלול אופטימלי במהלך פניות, סיוע בעת נסיעה בעלייה, החלפת אור נמוך/גבוה אוטומטית. מנוע – דיזל, 1.7 ליטר טורבו; תמסורת – גיר רציף, הנעה קדמית. צריכת דלק – 7.1 ליטר / 100 ק"מ.
  • Acenta-tech: נוספו סריקת שטחים מתים, התראת עייפות נהג, זיהוי תנועה חוצה מאחור ומערכת חנייה אוטומטית. מנוע – בנזין 1.3 ליטר טורבו; תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית, הנעה קדמית. צריכת דלק – 7.3-7.5 ליטר / 100 ק"מ.
  • Tekna: נוספו מערכת שמע BOSE בת 8 רמקולים, תא נוסעים בריפוד עור, כניסה ללא מפתח, הגה מתחמם, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, פנסי LED אדפטיביים עם מערכת שטיפה, דלת מטען חשמלית, גלגלי 19 אינץ'. מנוע – דיזל, 1.7 ליטר, טורבו; תמסורת – גיר רציף, הנעה קדמית או כפולה. צריכת דלק – 7.5-7.8 ליטר / 100 ק"מ.
מה דעתכם על מערכות כגון Nissan Intelligent Mobility, המותקנות כיום ברכבים רבים?
3 קולות