מיצובישי אאוטלנדר זהו קרוסאובר בעל 5 או 7 מקומות המיוצר על-ידי התאגיד היפני Mitsubishi Motors משנת 2001. באפריל של 2021 הושק הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר, תחילה בצפון אמריקה ואחר כך בשאר העולם. הרכב הוצג לראשונה בפברואר 2021 בפלטפורמת Amazon Live והפך לרכב הראשון עם הופעת בכורה כזאת.
קרוסאובר מיצובישי אאוטלנדר. דור 4 שנת 2021
AUTOBOOM

קרוסאובר מיצובישי אאוטלנדר. דור 4 שנת 2021

קרוסאובר מיצובישי אאוטלנדר. דור 4 שנת 2021
עדכון:

בישראל אאוטלנדר החדש מוצע בשתי גרסאות: עם מנוע 2,5 ליטר בהספק 191 כ"ס (הנעה קדמית) או בהספק 187 כ"ס (הנעה כפולה) בשילוב עם גיר רציף.

מיצובישי אאוטלנדר זהו קרוסאובר בעל 5 או 7 מקומות המיוצר על-ידי התאגיד היפני Mitsubishi Motors משנת 2001. באפריל של 2021 הושק הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר, תחילה בצפון אמריקה ואחר כך בשאר העולם. הרכב הוצג לראשונה בפברואר 2021 בפלטפורמת Amazon Live והפך לרכב הראשון עם הופעת בכורה כזאת.

העיצוב החיצוני

מיצובישי אאוטלנדר החדש גדל באופן ניכר בהשוואה לדור הקודם. מימדי הקרוסאובר: אורך 4,709 מ"מ, רוחב 1,862 מ"מ, גובה 1,748 מ"מ, בסיס גלגלים 2,705 מ"מ.

העיצוב בוצע בהתאם לקונספט Dynamic Shield דור אחרון. הפנסים העיקריים הממוקמים בקצוות הפגוש המסיבי בתוך מעין "לחיים" הם נמוכים מבעבר – על מנת להאיר טוב יותר את הדרך; מעליהם פסים צרים וזוהרים של אורות היום הנמצאים ממש מתחת לקו מכסה המנוע, גבוה יחסית, כך שיהיה קל לראות אותם בזרם התנועה. עיצוב החרטום הוא מודרני וייחודי, אולם לא שגרתי ולכן שנוי במחלוקת. מיצובישי אאוטלנדר 2021 קיבל גג שטוח עם ספוילר קטן, הבלטות מעניינות בדפנות, חלונות בצורה אחרת בקורות האחוריות. מאחור לוכדים את העין הפנסים האופקיים בצורה לא שגרתית. ניתן לבחור בין שמונה צבעי מרכב. קוטר הגלגלים המרבי – R20.

"בהתבסס על קונספט המוצר 'I-Fu-Do-Do', שמשמעותו ביפנית 'אותנטי' ו'נעלה', אאוטלנדר החדש זהו קרואסובר אמין בעל עיצוב מודרני וחומרים איכותיים, המיועד לאלו השואפים להרחיב את הגבולות והאופקים שלהם"
טקאו קאטו, מנכ"ל MMC.

חלל הפנים

תא הנוסעים של הקרוסאבור החדש גם השתנה לחלוטין, בעוד שהיצרנית שמה דגש על השימוש בחומרים איכותיים יותר. בלוח הקדמי יש קטע אופקי עם כונסי אוויר ומסך מולטימדיה בגודל "8 או "9 המשולבים בו. בלוק בקרת האקלים (2 או 3 אזורים) קיבל בקרים מסתובבים בסגנון מסורתי.

על הטונל המרכזי של הקרוסאובר מוקם בקר חוגה של תיבת ההילוכים. מערכת המדיה נשלטת דרך מסך המגע. בגרסה הבסיסית המחוונים הם אנלוגיים עם צג "7 בין השעונים, בגרסאות היקרות מותקן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12,3. כמו כן, לדגם יש צג תצוגה עילית בגודל "10,8. הודות לצמיחה במימדים, הנוסעים בשתי השורות זכו לתוספת של כ-2,5 ס"מ במרווח הרגליים.

יחידת כוח ושאסי

הרכב נדד לפלטפורמה המודולרית CMF-C/D מאת הברית רנו-ניסאן, לכן, מהבחינה הטכנית אאוטלנדר החדש הוא העתק של ניסאן X-טרייל. המנוע גם מאת ניסאן (2,5 ליטר, 181 כ"ס), ההספק שלו גבוה ב-8,9% ויעילות הדלק השתפרה ב-2,6% בהשוואה לדור הקודם. למנוע משודך גיר רציף מבית Jatco עם שמונה הילוכים קבועים ואפשרות העברת הילוכים ידנית. גיר כזה מעביר הילוכים ממש כמו תיבה אוטומטית שגרתית.

גרסת הנעה כפולה קיבלה מערכת 4WD בבקרה אלקטרונית עם מצמד הידראולי המופעל על-ידי מנוע חשמלי. המומנט בסרן האחורי זמין מיד ומספק זינוק עוצמתי מעמידה המסייע לרכב בתנאים קשים כמו טיפוס על הר קפוא. מהנדסי מיצובישי ביצעו מספר שינויים בכיול השאסי כדי שהתנהגות הכביש תהיה צפויה ומדויקת וכדי שהנהיגה תהיה בטיחותית במהלך פניות ותספק הנאה.

הגרסה עם הנעה כפולה מצוידת במערכת S-AWC משופרת. בהתבסס על הניסיון הרב הקודם, המומחים הכינו עבור אאוטלנדר החדש את המערכת האלקטרונית AYC (Active Yaw Control), שהייתה בשימוש בדגמי ספורט במחצית השנייה של שנות ה-90 ושיפרה את התנהגות הכביש ואפשרה לעבור פניות במהירות שלא הייתה נגישה לאחרים. החיישנים מודדים את זווית ההגה, את מידת ההחלקה, את המומנט, את לחץ הבלימה, את מהירות סיבוב הגלגלים וגורמים אחרים, מה שמבטיח שליטה מדויקת ובטיחותית ביותר ברכב.

מצבי הנהיגה מספקים התנהגות כביש מצוינת ומעניקים תחושת בטיחות ואמינות בכל דרך.

מיצובישי אאוטלנדר שנת 2021/2022 מצויד במצבי נהיגה המאפשרים לנהג לבחור הגדרות אופטימליות לסגנונות נהיגה ותנאי דרך שונים. ישנם שישה מצבים לדגמי 4WD וחמישה עבור 2WD (הנעה קדמית). Normal – לנהיגה מתונה, Tarmac – לנהיגה ספורטיבית בכבישי אספלט, Gravel – לדרכי עפר, Snow – לשלג, Mud – לשיפור התנהגות הכביש על גבי משטחים מחליקים, בבוץ, בשלג עמוק ובמקרים דומים.

מצבי הנהיגה מספקים התנהגות כביש מצוינת לגרסה בעלת הנעה כפולה, מגבירים את הפוטנציאל של הגרסה עם הנעה קדמית ומעניקים תחושת בטיחות ואמינות בכל דרך. לכל אחד יש מצב תמונה משלו הממחישה את תנאי הדרך ומסייעת לנהג לבחור את האפשרות הנכונה. מערך מתלים רב-חיבורי והגה כוח חשמלי מאפשרים ליהנות מהצייתנות של הרכב.

אבזור

באמריקה הקרוסאובר החדש מאת מיצובישי מגיע כברירת מחדל עם 7 מקומות, למרות שבשווקים האחרים השורה השלישית היא אופציונלית. במקרה כזה, השורה השנייה מקבלת כוונון אורכי ומשענת גב המחלוקת בפרופורצית 40:20:40. תא הנוסעים יכול להכיל עד 21 כריות אוויר, כולל כרית מרכזית בין המושבים הקדמיים כדי למנוע התנגשות של הנוסעים.

גרסת דור רביעי קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית מניעת סטיה מנתיב, MI-Pilot Assist, השומרת על מרחק מרכב מלפנים ומחזיקה את הרכב במרכז הנתיב. הרכב מזהה תמרורי מהירות לכוונון אוטומטי של המהירות. בנוסף לכך הבעלים יכול להשתמש בסמארטפון כדי להציג את מיקום הרכב בחניון או לגרום לרכב להבהב עם פנסי החזית כדי למצוא אותו בחושך.

מיצובישי אאוטלנדר החדש מצויד במערכת שליטה מרחוק שבעזרתה ניתן להתניע את המנוע ולהדליק את בקרת האקלים מראש, על מנת ליצור בתא הנוסעים תנאים נוחים גם בחורף וגם בקיץ. יש גם פתיחת דלתות ממרחק גדול יחסית. מפרט האבזור של הגרסאות הבכירות מכיל בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים בריפוד עור עם תפירה בצורת מעוינים ומערכת שמע Bose בת 10 רמקולים. קיימת גרסה היברידית PHEV.

מה חשוב יותר עבורכם – נוחות או יכולות בשטח?
6 קולות