יונדאי קספר זהו קרוסאובר סאב-קומפקט של חברת יונדאי הדרום קוריאנית, המיוצר החל מספטמבר 2021. הדרום קוריאנים קראו לדגם שלהם על שם הטריק כאשר הסקייטבורד מתהפך באוויר ועומד שוב על גלגלים, ולא לכבוד רוח הטובה והחמודה בשם קספר, גיבור סרט מצויר באותו שם. יצרן תולה תקוות רבות על קספר החדש, הוא צריך להיות מסוגל להפוך לסטנדר
יונדאי קספר EV: הקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי יצא למבחני כביש
AUTOBOOM

קרוסאובר יונדאי קספר. דור 1 (2021)

יונדאי קספר EV: הקרוסאובר החשמלי הזול ביותר של יונדאי יצא למבחני כביש

יונדאי קספר זהו קרוסאובר סאב-קומפקט של חברת יונדאי הדרום קוריאנית, המיוצר החל מספטמבר 2021. הדרום קוריאנים קראו לדגם שלהם על שם הטריק כאשר הסקייטבורד מתהפך באוויר ועומד שוב על גלגלים, ולא לכבוד רוח הטובה והחמודה בשם קספר, גיבור סרט מצויר באותו שם. יצרן תולה תקוות רבות על קספר החדש, הוא צריך להיות מסוגל להפוך לסטנדרט חדש של מיני קרוסאובר. יונדאי מתייחסת לחידוש שלה בצורה הזאת. הצללית אכן די גבוהה - זה מודגש על ידי המסילות, בנוסף, היצרן לא חסך קצת פלסטיק בהגנה על קשתות גלגלים ובקשתות עצמן מתהדרים גלגלים גדולים למיני כזאת, החל מ- 15 עד 17 אינץ' קוטר.

עד כה יונדאי קספר החדשה זמינה רק בדרום קוריאה. השקה מלאה אמורה להתקיים לפני סוף סתיו 2021. בהמשך יופיע הקרוסאובר באירופה, וב-2023 תוצג גרסה חשמלית. עד כה, זהו קרוסאובר הקטן ביותר בקו דגמי המותג הקוריאני. צפוי שהקרוסאובר יהיה הזול ביותר. אנחנו מצפים להשקתו בארץ אבל לעת עתה אנחנו נבחן אותו מקרוב יותר.

מראה חיצוני

יונדאי קספר זאת מכונית ממש קטנה: אורך 3595 מ"מ, רוחב 1595 מ"מ וגובה 1575 מ"מ, בסיס גלגלים - 2400 מ"מ. בלב הקרוסאובר נמצאת גרסה מותאמת של פלטפורמה BA, שעליה בנויה האצ'בק קיה פיקנטו. המראה של קספר הוא יוצא דופן, למשל, קו חגורה ( beltline) אינו ישר, כמקובל בכל המכוניות, ואת קצה החלונות האחוריים הוא מעט גבוה יותר מזה של הקדמיים. ידיות הדלתות האחוריות מוסתרות, ומעליהן ... סמיילים. חזית של הרכב היא בלתי נשכחת, אם כי שנויה במחלוקת. מאחורה קספר גם מקורית: יש דלת ענקית ונוחה ברוחב מלא.

תא הנוסעים

עיצוב הפנים ולוח המחוונים הוא פשוט מאוד, תשומת הלב מושכת מיד מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ'. המולטימדיה תומכת ב- Hyundai Blue Link, Apple CarPlay ובעלת קישוריות עם סמארטפון, המסך מסוגל להציג את התמונה ממצלמת רוורס. לוח המכשירים בצג LCD בגודל 4.2 אינץ'. ידית ההילוכים "תקועה" בקונסולה המרכזית, כך שתוכלו לעבור בקלות ממושב הנהג לנוסע (במידת הצורך). ישנם שלושה קישוטי צבע לבחירה.

הקוריאנים גאים ש"המציאו" מושבים קדמיים שמתקפלים ל"שולחנות" שטוחים. עם זאת, אופציה זו קיימת בכמה דגמים יפניים עבור השוק המקומי הייתה עוד קודם. יש 4 מושבים במכונית, הספה האחורית מחולקת לשני חלקים שווים, החצאים מוטים בזווית של עד 39 מעלות, והספה נעה 160 מ"מ קדימה ואחורה. נפח תא המטען הוא 301 ליטר - כאשר המושבים האחוריים מוזזים קדימה ככל האפשר.

מנועים

יונדאי קספר 2021/2022 מתוכננת להיות מיוצרת עם שתי אפשרויות מנוע: מדובר במונע 3 צילינדרים בגרסת ההזרקה הקונבנציונלית המפתח 76 כ"ס. ו- 95 ניוטון מטר, וגרסה חזקה יותר Active מצוידת במנוע טורבו עם הזרקת דלק ישירה GDI שמפיק 100 כ"ס ו-172 ניוטון מטר. Active ניתן לזהות על פי גריל עם חורים עגולים. באופן מפתיע, לדגם המודרני של המאה ה -21 יש אוטומט עם 4 הילוכים... והנעה קדמית בלבד. בתכנון גם גרסה חשמלית של קספר.

אבזור

בגרסה הבסיסית של יונדאי קספר 2022 שבע כריות אוויר אחראיות לבטיחות, כולל המרכזיות (נפתחות בין נוסעים הקדמיים), מערכת הבלימה האוטומטית ובקרת הנתיב. בגרסאות היקרות יותר יש מערכת מדיה עם מסך 8 אינץ', בקרת אקלים, גגון, כפתור התנעה, ניטור שטחים מתים, סיוע למניעת התנגשות אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית, מטהר אוויר, ואפילו אוורור המושבים הקדמיים.

האם תקנו קספר?
20 קולות