למבורגיני אורוס – קרוסאובר בינוני בעל חמישה או ארבעה מקומות ישיבה מבית יצרנית מכוניות על Lamborghini שבסיסה נמצא בקומונה סנט'אגתה-בולונז (איטליה). הקונספט של קרוסאובר זה הוצג בשנת 2012 בבייג'ינג, ומאז בדגם כמעט ולא התרחשו שינויים. מעניין: אורוס שונה מיתר הדגמים של המותג באופן מהותי והוא קרוסאובר ראשון של למבורגיני
למבורגיני  אורוס ‏2017. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר למבורגיני אורוס. דור 1 (2017)

למבורגיני  אורוס ‏2017. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור

למבורגיני אורוס – קרוסאובר בינוני בעל חמישה או ארבעה מקומות ישיבה מבית יצרנית מכוניות על Lamborghini שבסיסה נמצא בקומונה סנט'אגתה-בולונז (איטליה). הקונספט של קרוסאובר זה הוצג בשנת 2012 בבייג'ינג, ומאז בדגם כמעט ולא התרחשו שינויים. מעניין: אורוס שונה מיתר הדגמים של המותג באופן מהותי והוא קרוסאובר ראשון של למבורגיני. אורוס חולק את פלטפורמה MLB Evo עם פולקסווגן טוארג, אאודי Q7 ופורשה קאיין. הופעת בכורה עולמית התקיימה במרץ 2018 בתצוגת רכב בינלאומית האביבית בז'נבה.

בלמבורגיני ישנה מסורת – להעניק לדגמים שלהם שמות של שוורי קרב ספרדים המפורסמים. הקרוסאובר הראשון של המותג בו בזמן אינו יוצא וכן יוצא דופן, הוא קיבל שם שנלקח מהשפה הלטינית: במילה Urus כונה אחד מאבותיו הקדמונים של הבקר המודרני הכביר.

בסרטון: למבורגיני  אורוס 2017 שנת. ג'יפ.

במיוחד עבור ייצור הדגם החדש נבנתה הסדנה המודרנית ביותר. למבורגיני אורוס שנת 2017/2018 – הדגם הראשון בקו היצרנית האיטלקית שבייצורו ממוזערת מלאכת כפיים. דבר זה אפשר לקרוסאובר להפוך לדגם ההמוני ביותר של למבורגיני בהיסטוריה: כבר בשנת 2019 כ- 5 אלף יח' של אורוס, בעוד שהכמות המתוכננת הייתה 3500!

מבחוץ

למבורגיני אורוס החדש הינו בעל הופעה מסוגננת, אגרסיבית ובלתי שגרתית – כמקובל במותג. הרושם הכללי מחזותו של רכב העל: אכן, המעצבים הצליחו לאחד את הבלתי מתאחד, ספציפית – קווים נמרצים של מכוניות על אגדיות וסולידיות מונומנטלית של רכב שטח. זה ללא ספק "למבו", על אף שהפורמט לא טיפוסי!

הקרוסאובר "מביט לעולם" באמצעות פנסי חזית צרים, יחידות התאורה ממולאות בשפע עדשות מיקוד זוויתיות ובקטעים דמויי Y של פנסי תאורת יום. הפגוש הקדמי מתהדר בכונס אוויר המכוסה בשבכה עם עיצוב "חלת דבש" בעלת משבצות מוארכות. הוא שולח בנדיבות זרמי אוויר אל הרדיאטורים של מערכות הקירור. לפרופיל של הרכב מראה דינמי. גלגלים עצומים, מרווח גחון גדול, קווים אנרגטיים. חלקו האחורי של המרכב בוודאות ימשוך תשומת לב בכביש: הוא מאסיבי ונושא את הפנסים הסגוליים בעיצוב "Y" האהוב על החברה, דלת המטען "זורמת" כלפי מטה באופן חד. מתבלט דיפיוזר גדול בעל ארבעה קצוות אגזוז אשר משלימים את התדמית הספורטיבית והאגרסיבית.

מימדי המרכב דומים לאלו של "קרובי המשפחה": אורך – 5112 מ"מ, רוחב – 2016 מ"מ, גובה – 1638 מ"מ. בסיס גלגלים – 3003 מ"מ. משקל הרכב – 2200 ק"ג. תא מטען מרווח – תכונה של רכב פונקציונלי, לאורוס נפח מטען של 574 ליטר בגרסת חמישה מקומות ו- 616 ליטר בגרסת ארבעה מקומות. ניתן לקפל את משענות הגב של השורה האחורית, מה שיעניק לנוסעים 1596 ליטר של נפח יעיל.

מבפנים

מאוד קל לסלוח לרכב את החטאים בעיצוב בזכות הרגשות שמספקת נהיגה בו. החסרונות הינם בולטים למדי: לוח מחוונים דיגיטלי מאת הורקאן – אינו כה אינפורמטיבי וידידותי לעין. עליו מוצגים נתונים רבים אך הויזואליזציה אינה ברורה במיוחד. הנתונים החשובים ביותר של מד המהירות והטכמוטר מוצגים על פני השמשה, מה שעוזר. ישנו גם צג מרכזי בעל מצבי פעולת תמסורת מורכבים.

עוד מנגנון המוביל למבוי סתום – "טמבורו" ("תוף" באיטלקית) על הטונל המרכזי. ללא העזרה של "דרייב" לא תצליחו להפעיל דבר. ידית מרכזית מאסיבית מעבירה להילוך אחורי, בורר מצבי הנהיגה נע ביכוון אחד בלבד, מתג "Ego" ממוקם בצד הנוסע. למצוא את כפתור ה"פארקינג" יקח קצת זמן.

בנוסף, הראות אינה טובה במיוחד בגלל חלונות צד הצרים ושיפוע השמשה. בכל מקרה, צורת מושבים נהדרת וחומרי גימור מצוינים – עולים בקנה אחד עם המיצב של הקרוסאובר היוקרתי למבורגיני אורוס. את גימור הפנים ניתן לשנות בהתאם לטעמכם, לבחור צבע מתוך פליטרה נרחבת וכל אחד מחומרי גימור הזמינים – עור, אלקנטרה, אלומיניום, קרבון. בכל הנוגע למרווח, הוא מספק בשתי שורות המושבים.

חטיבות כוח ושאסי

את למבורגיני אורוס שנת 2019/2020 מביא לידי תנועה מנוע 4 ליטר V8 המצויד בהזרקה ישירה ובשני טורבינות עם טכנולוגיית Twinscroll. המנוע משמש דגמים עוצמתיים של אאודי ובנטלי. הוא כוחני ומפיק 650 כ"ס ו- 850Nm של מומנט. עוצמה זו מאפשרת לרכב השוקל מעל 2 טון לזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3,6 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 305 קמ"ש.

המומנט מועבר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ודיפרנציאל טורסן מחלק אותו בין הסרנים. חלוקת המומנט 40:60, לטובת הסרן האחורי. בעת הצורך אפשר להעביר עד 70% מהמומנט לגלגלים הקדמיים, ולאחוריים – עד 87%. יתר על כן, הקרוסאובר מצויד במתלי אוויר בעלי בולמי זעזועים אדפטיביים, בדיפרנציאל אחורי הגורם לגלגל החיצוני להסתובב מהר יותר ומסייע "להבריג" את הרכב לתוך הפנייה. זרועות המתלים מיוצרות מאלומיניום, המערך – רב-חיבורי. הקרוסאובר העוצמתי צויד במנגנוני בלמים קרבון-קרמיים עם קליפרים בעלי 10 ו- 6 בוכנות מקדימה ומאחורה בהתאם.

מתלי האוויר כוללים פונקציית דיקוי נטיות צד אקטיבית ומאפשרים לשנות את מרווח הגחון מ- 158 עד 248 מ"מ. במצב הנמוך ביותר מתבצעת כניסה ויציאה מהרכב, בגבוה ביותר – נהיגה זהירה בשטח. היורש הגאה של ה"שוורים" האיטלקים אינו מפחד הן מדרכים משובשות והן ממסלולי מרוץ המהירים ביותר.

אבזור

למבורגיני אורוס החדש זכה לאבזור עשיר למדי, ומפרט האבזור עולה על כל מה שהמותג אי-פעם הציע עבור דגמיו. בו כלולים מערכות בטיחות ובקרה החדישות ביותר. מרכב הרכב יוצר עם שימוש בסגסוגות קלה בעלת חוזק גבוה עם תוספות קרבון ואזורי ספיגת אנרגיית התנגשות יעילה. סט כריות אוויר כולל כריות קדמיות וצדדיות, וילונות לכל אורך תא הנוסעים, כרית מרכזית בין המושבים הקדמיים.

הנהג יכול לבחור בין שישה מצבי נהיגה ששמותיהם מצוינים באיטלקית: Strada (אפשרות נהיגה "שלווה" בכביש מהיר),Corsa (מצב לנהיגה אגרסיבית), Sport, וכמו כן מצבים "שטחיים" Neve (שלג), Terra (עפר) ו- Sabbia (חול). נוסף על כך, קיים מצב המאפשר התאמה אישית מלאה תחת השם Ego. בהתאם למצב הנבחר האלקטרוניקה בוחרת הגדרות אופטימליות לתפקוד חטיבת הכוח, התמסורת, המתלים ומנגנון ההיגוי.

עבור הרכב מוצע שפע אפשרויות התאמה אישית של חלל הפנים: תא הנוסעים יכול להגיע בתצורת חמישה מקומות עם ספה אחורית אחידה או ארבעה מקומות עם שני מושבים נפרדים. בנוסף, ישנו מבחר רחב של גוונים, חומרים ואפשרויות גימור: עור, אלקנטרה, עץ, אלומיניום וקרבון, קישוט עם תפרים קונטרסטיים או עיטור מעויין. מערכת שמע איכותית בת 8 רמקולים – כלולה בבסיס.

בתור אופציה זמינות שלוש חבילות מערכות עזר משוכללות (ADAS) – "חבילה מלאה", "כביש עירוני", "כביש מהיר", הכוללים מערכות בטיחות וסיוע בעת נהיגה חכמות חדשניות: מערכת ראיית לילה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, מערכת מניעת התנגשות ועוד.

האם היית לוקחים סיכון לקחת רכב כזה לשטח?
3 קולות