ניסאן X-trail במרכב קרוסאובר. דור 4 שנת 2022
ניסאן X-trail הוא קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית הרכב Nissan Motor היפנית. מיוצר משנת 2000. גרסת הדור השלישי לאחר מתיחת פנים בשנת 2017 משווקת בישראל, בעוד שבשנת 2022 יצא לאור הדור ה-4 של הדגם. אמנם, יש לציין, שאמריקה הייתה הראשונה שקיבלה את הרכב כבר בשנת 2020. מעבר לאוקיינוס הקרוסאובר נקרא ניסאן Роуг, הוא מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 204 כ''ס ובוריאטור, או במנוע בנפח 2.5 ליטר בעל הספק 184 כ''ס. סוג ההנעה הוא קדמי או כפול. מאוחר יותר X-trai הגיע ליבואני סין עם אותו מנוע עם 3 צילינדרים. וסוף כל סוף ארץ המקור יפן מתחילה לייצר גרסת הדור הרביעי של הדגם. מהאיים הקטנים שלה הגרסאות העולמיות יגיעו לאירופה ולשווקים נוספים. המחירים והנתונים הטכניים של הגרסאות האירופיות יוכרזו בעוד חודש-חודשיים. אנו נשתף אתכם בכל מה שידוע כיום.
עיצוב חיצוני
ניסאן X-Trail החדש שונה בהרבה מגרסת הדור השלישי שלו. החלק הקדמי מגיע עם פנסים דו-שלביים בסגנון החדש של המותג ולמרות אותה הפלטפורמה הקרוסאובר צמח לאורך. התוספת היא 41 מ''מ, כעת האורך ''מקצה הזנב עד קצה האף'' עומד על 4681 מ''מ. Nissan ייצרה את הרכב שלה רחב יותר ב-2 ס''מ (1840 מ''מ) וגם הוסיפה לו, לטובת האיזון, אותם 20 מ''מ לגובה, כך שהרכב הקומפקטי גדל ל-2,706 מ''מ. הדלתות האחוריות השתנו, הן נפתחות בצורה רחבה יותר. מהדבר יהנו נוסעי שורת המושבים האחורית וכל מי שמכניס פנימה חפצים גדולים במיוחד או ילדים עם ידיים ורגליים פרוסות.
עיצוב פנימי
כבר לפי הגרסה הסינית, שהוצגה בשנת 2021, היה ברור למה לצפות בגרסה העולמית. האבזור הבסיס כולל לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', אך גרסאות פשוטות יותר מגיעות עם מחוונים רגילים. גרסאות אירופיות, יפניות ואוסטרליות מגיעות עם מערכת מולטימדיה הבסיסיות צנוע יותר בהשוואה לגרסה הסינית: היא מגיעה עם מסך קטן יותר בגודל 8 אינץ' במקום 9 אינץ'. מאידך גרסת הטופ של ניסאן X-Trail 2022/2023 תגיע עם ''טלוויזיה'' בגודל 12.3 אינץ ועם תצוגת עילית בנוסף.
מהגרסאות הסיניות הושאלו טונל מרכזי דו-שכבתי עם קופסה למפתחות מרווחת וג'ויסטיק של תיבת ההילוכים שמעביר פקודות לתמסורת החשמלית. אך המאפיין המרכזי הוא שורת המושבים השלישית, שלא הייתה בגרסאות קודמות. בין אבזור נוסף נמצאים מצלמה היקפית, גג פנורמי ובקרת שיוט אדפטיבית ProPilot (נהג אוטומטי ברמה שנייה).
מנועים
הגרסה היפנית והאירופית של ניסאן X-Trail 2022/202 יעניקו יחידת כוח היברידית e-Power בדור השני. מדובר בתיבת הילוכים היברידית רציפה, שבה כוח ההנעה המרכזי הוא המנוע החשמלי. מנוע הבעירה בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק המרבי בסך 144 כ''ס ועם מומנטום 250 ננומטר משמש כאלטרנטור למנוע החשמלי. אולם צריכת הדלק הממוצעת בגרסה הבסיסית היא 5.1 ליטר בלבד ל-100 ק''מ לפי המחזור WLTC. המדד הוא חסכוני מאוד. המרכיב החשמלי של יחידת הכוח מספק 204 כ''ס ו-330 ננומטר ומעביר את ההספק לגלגלים הקדמיים. בדומה לרכבים חשמליים, יש לדגם מצב נהיגה ''בדוושה אחת''
במקרה שאתם מחפשים ניסאן X-Trail בהנעה כפולה, הוא מגיע בגרסה בשם הממותג e-4orce. היוצרים ציידו את הגרסה במנוע חשמלי נוסף הממוקם על הציר האחורי. המנוע מספק 136 כ''ס ו-195 ננומטר. קיבלנו רכב עוצמתי עם יכולות שטח שמוגבלות במרווח גחון בגודל 185 מ''מ. לא מובן מאליו, כי הגרסאות בהנעה קדמית מגיעות עם מרווח גחון גדול יותר: 20 ס''מ בגרסאות היברידיות ו-21 ס''מ בגרסאות בנזין שהן לא יפניות. למשל, גרסת X-Trail החדשה המיועדת לשיווק באוסטרליה. שם היא בקלות תשיג כל קנגורו בזכות מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר (184 כ''ס), וריאטור והנעה כפולה.