קרוסאובר סאנגיונג קורנדו e-Motion. דור 4 (2019)
למרות הקשיים הפיננסיים הרבים, חברת SsangYong מציגה דגם חדש – ליתר דיוק, את הגרסה החשמלית של הקרוסאובר קורנדו, שבזמנו היה רכב שטח. בדצמבר 2021 החל הייצור של הרכב החשמלי הראשון מאת המותג דרום-הקוריאני. כפי שהובטח מוקדם יותר, מהקרוסאובר החשמלי ראשית כל יהנו האירופאים ולא הקוריאנים; ואם להיות ספציפיים יותר – הספרדים. הרכב ייצא לשוק בתחילת 2022. לרכב העניקו שם נדוש למדי «e-Motion», שאמור "לעבוד טוב בשווקי חוץ".
לסאנגיונג אין איך לשלם את חובותיה, הרי התאגיד ההודי Mahindra & Mahindra, הבעלים של המותג הקוריאני (מחזיק כמעט ב- 75% מהמניות), סירב לממן אותה. כעת הם מחפשים משקיעים חדשים ובינתיים הם נאלצים להגביל את עצמם (למשל, בקיזוז משכורת וההטבות הסוציאליות, להעביר את המפעל למשרת שעות יום בלבד במקום המשמרות). הרוכשת החדשה עלולה להיות חברת Edison Motor הקוריאנית (מייצרת אוטובוסים חשמליים ומשאיות קלות), אך העסקה טרם הוכרזה רשמית.
סאינגיונג קורנדו e-Motion היא גרסה חדשה וחשמלית לחלוטין של קרוסאובר 5 מקומות הקומפקטי. בישראל נמכר הדור הרביעי של קורנדו הרגיל עם שני מנועי טורבו לבחירה: מנוע בנזין בנפח 1,5 ליטר (163 כ"ס) ו-מנוע דיזל בנפח 1,5 ליטר (136 כ"ס), שניהם מצוידים בהנעה קדמית ובתיבת 6 הילוכים אוטומטית טיפ-טרוניק (אוטומטית עם מצב ידני) – נתונים לשנת 2021. בציפייה להופעתו של קורנדו החשמלי בשוק שלנו, נלמד עליו יותר מקרוב. הכי חשוב – כמה הוא יעלה? כעת ידוע המחיר עבור ספרד בלבד, שם e-Motion זמין בשתי רמות גימור תמורת 36,000 ו-39,000 יורו.
מראה חיצוני
מבחינה חיצונית סאנגיונג קורנדו e-Motion החדש – הוא העתק של "אחיו" בעל מנוע הבעירה הפנימית, ההבדל הוא בפאנל האטום בחרטום במקום גריל, בפגוש קדמי שונה, במראות צד כחולות ואלמנטים אחרים בצבע אינדיגו. שקע הטעינה ממוקם בכנף הימנית הקדמית. הג'נטים תופסים את העין, עם עיצוב חדש בעל אווירודינמיקה משופרת. בפנסים – המסגור הכחול של אורות ה-LED. אורך המרכב של e-Motion עומד על 4,465 מ"מ והוא גדול ב-15 מ"מ בהשוואה לגרסה הסטנדרטית, שאר הנתונים זהים: בסיס גלגלים הוא 2,675 מ"מ, אפילו נפח תא המטען – 521 ליטר.
חלל הפנים ואבזור
תא הנוסעים של הקרוסאובר החשמלי זהה לחלוטין לזה של הקרוסאובר הפועל על הדלק הרגיל: לרשות הנהג עומדת מערכת מולטימדיה בעלת מסך 8 או 9 אינץ' עם תמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto, ולוח מחוונים דיגיטלי. ישנן בקרת אקלים דו-אזורית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטונומית, מניעת סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. הדגם החדש מגיע בשתי רמות גימור, מפרט האופציות מכיל חימום ואוורור המושבים הקדמיים, בלם יד חשמלי וכו'.
יחידות כוח
המפרט הטכני של e-Motion שנת 2022 – אינו מרהיב במיוחד. באירופה הוא יוצע בגרסת מונו-הנעה. על הציר הקדמי מותקן מנוע חשמלי בהספק 190 כ"ס. המומנט המרבי – 360Nm. סוללה מתוצרת LG Сhem מוחבאת בגחון הרכב, הקיבולת שלה – 61,5 קוט"ש. על טעינה אחת הקרוסאובר החשמלי מסוגל לעבור 340 ק"מ בלבד (על פי מחזור WLTP). מילוי מלא של הסוללה מרשת 220 וולט יקח 11 שעות, מתחנת טעינה מהירה – 45 דקות בלבד.
יונדאי קונה אלקטריק זמין לא רק עם סוללה בסיסית בקיבולת 39 קוט"ש (טווח נסיעה – 305 ק"מ), אלא גם עם סוללת 64 קוט"ש שתספק אנרגיה ל- 484 ק"מ. סיטרואן e-C4 בעל סוללה חלשה יותר מזו של קורנדו (50 קוט"ש), מבטיח טווח נסיעה של 350 ק"מ. ועבור פולקסווגן ID.4 ניתן לבחור סוללת 77 קוט"ש שתאפשר לעבור 522 ק"מ ללא טעינה.