סקייוול ET5 – קרוסאובר בינוני חשמלי לחלוטין, נמצא בייצור משנת 2020. הדור הראשון נחת בישראל באוקטובר 2021. סקייוול ET5 החדש עומד באופן מוחלט בתקנים האמריקאים, ולכן, בשונה מרוב הדגמים הסינים, ניתן לייבא אותו לישראל ללא הגבלה בכמות.
סקייוול ET5 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר סקייוול ET5. דור ראשון (2020)

סקייוול ET5 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

סקייוול ET5 – קרוסאובר בינוני חשמלי לחלוטין, נמצא בייצור משנת 2020. הדור הראשון נחת בישראל באוקטובר 2021. סקייוול ET5 החדש עומד באופן מוחלט בתקנים האמריקאים, ולכן, בשונה מרוב הדגמים הסינים, ניתן לייבא אותו לישראל ללא הגבלה בכמות.

חברת סקיוול – נוסדה בשנת 2011, ועד 2019 ייצרה אוטובוסים בלבד, אז החברה בשיתוף עם Skyworth (שתי החברות שייכות לאותו בעלים) פיתחה את הקרוסאובר החשמלי הבינוני ET5.

לפרוטוקול

חזות

בסרטון: סקייוול ET5 2020 שנת. ג'יפ.

לסקייוול ET5 שנת 2020/2021 הופעה של קרוסאבור איתן ומאוזן היטב עם חרטום ברוטאלי-עתידני מסוגנן. לו אין שום אלמנטים אופייניים במיוחד בעיצוב אשר נטבעים בזיכרון, אך אולי זה רק לטובה. גריל מן המניין, פנסי LED צרים. בפרופיל – קרוסאובר סטנדרטי בסגמנט הנגיש. החלק האחורי – מתון, רפלקטורים מאסיביים יוצרים קונטרסט עם פס LED האחיד. מימדים: אורך – 4698 מ"מ, רוחב – 1908 מ"מ, גובה – 1696 מ"מ, בסיס גלגלים – 2800 מ"מ. מידת צמיגים – 235/50 R19. לעת עתה אין מספיק נתונים כדי ליצור תמונה מלאה, אולם אלה שראו אותו במציאות מדברים על פנסי לייזר מסוג מטריקס.

חלל הפנים

בדומה לרוב הרכבים החשמליים המודרניים, ET5 החדש מרשים בכמות האבזור הטכנולוג הבסיסי. על גבי הפאנל הקדמי הדו-קומתי ממוקם צג LED מרכזי בגודל 12,8 אינץ' של מערכת האינפוטיינמנט עם מערכת רישות חכמה Skylink שפותח על ידי Skyworth. מפרט אבזור הבסיסי כולל מטהר אוויר, מושבים קדמיים חשמליים מאווררים, בקרת אקלים אוטומטית, סאנרוף פנורמי. בין אמצעי עזר לנהג ישנם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטומטית, מערכת חנייה אוטונומית, מניעת סטייה מנתיב. כמות המושבים – אך ורק 5. בין יתרונות בלתי שגרתיים – את משענת הגב במושב הנהג ניתן להוריד למצב כמעט אופקי, הרי זו "מיטה פטנטית".

חטיבת כוח

נכון להיום ידוע שזמינות שתי גרסאות של ET5: שתיהן מצוידות באותו מנוע חשמלי יחיד המפיק 204 כ"ס ו- 320Nm של מומנט, משוער שההנעה היא קדמית. נבדלות הן רק בטווח הנסיעה – בגרסה הבסיסית הסוללה מספקת אנרגיה עבור 410 ק"מ של דרך, במתקדמת – 520 ק"מ (על פי מחזור NEDC). הסוללה עצמה – ליתיום תלת-רכיבית עשויה ניקל-קובלט-מנגן בצפיפות אנרגיה עד 170 קוט"ש/ק"ג, בתוספת מערכת חשמלית "3 בתוך 1" ברמת אינטגרציה גבוהה. טעינה מ- 30% עד 80% אחוז אמורה לקחת בסביבות חצי שעה. השקעים ממוקמים בכנפיים הקדמיות משני הצדדים.

פרספקטיבות

סקייוול ET5 החדש – מכונית סינית הראשונה אשר מיוצאית רשמית לארה"ב. כמו כן, מסופקת לגרמניה. נכון לעכשיו, אין באמת מה לומר לגבי הפרספקטיבות של הרכב. אפילו כל הפרטים הטכניים בינתיים משוערים. ייתכן וכאשר תתחיל הספקה המונית של רכבי המותג, ET5 יהיה מצויד אחרת.

האם את/ה מוכן/נה להחליף את הקרוסאובר בנזין/דיזל שלך לרכב חשמלי?
25 קולות