קרוסאובר סוזוקי אקרוס. שיבוט היברידי נטען של RAV4
סוזוקי אקרוס PHEV – קרוסאבור קומפקטי מאת יצרנית רכב היפנית Suzuki, הינו למעשה העתק של טויוטה RAV4 PHEV בעיצוב שונה, או כפי שנהוג להגיד היום, תוצאה של "Rebadging". הרכב יצא לשוק האירופאי באוקטובר 2020, ובריטניה הייתה זו שקיבלה ראשונה את סוזוקי אקרוס ההיברידי-נטען. הייצור של הקרוסאבר הולך להתבצע באותו מפעל טויוטה ביפן היכן מייצרים את RAV4.
Suzuki – אחד מהמותגים הפופולריים ביותר מבחינת SUV קומפקטיים. לדגמים המוכרים ביותר אפשר להחשיב את Jimny ו- Grand Vitara, אשר עד עצם היום הזה נהנים מפופולריות בכל רחבי העולם. לכן ההשקה של סוזוקי אקרוס החדש, המיועד אך ורק עבור שוק אירופה, היא הגיונית וצפויה. בעוד שאקרוס הפך לא רק למכונית הגדולה ביותר של סוזוקי, אלא גם ליקרה ביותר. המאפיין של דגם זה הוא הדמיון לטויוטה RAV4 החדשה, ואם לא להתבונן באופן מעמיק בחרטום ובאלמנטים נפרדים בעיצוב אפשר בקלות לבלבל בין שני הדגמים. נוצרת תחושה אילו היצרנית פשוט החליטה לא לבזבז זמן ושיכפלה את RAV4, רק החליפה פרטים בודדים. אך זה לא לגמרי נכון. סוזוקי השתמשה כבסיס לא ב- RAV4 עצמו, אלא בבן משפחה הקרוב ביותר שלו – קרוסאובר טויוטה Wildlander, אשר נוצר מלכתחילה עבור השוק הסיני. חזותו נבדלת בפנסים ובפרטי מרכב מקוריים, ומעצבי סוזוקי רק שינו את צורת הגריל לטעמם. כתוצאה מכך, בכבישים האירופאיים RAV4 ואקרוס לא יראו כמו תאומים.
מבחוץ
מבחינה חזותית, כפי שצוין קודם, סוזוקי אקרוס החדש כמעט זהה לטויוטה Wildlander, התאום הסיני של RAV4. בכדי להעניק לאקרוס לפחות טיפת סגוליות, מעצבי סוזוקי שינו את צורת הגריל. למרכב המימדים הבאים: 4635 מ"מ לאורך, 1855 מ"מ לרוחב, 1690 מ"מ לגוה, בסיס הגלגלים – 2690 מ"מ. מימדי הדגם של טויוטה: 4600×1855×1650 מ"מ ואותו בסיס גלגלים. מידת הצמיגים של אקרוס: 235/55 R19. נפח תא המטען – 490/1168/1604 ליטר. בהיצע צבעי המרכב ישנן שש אפשרויות: לבן, שחור, אפור, כסוף, אדום וכחול.
חלל הפנים ואבזור
לא תצטרכו לחפש הרבה את ההבדלים בין תאי הנוסעים של סוזוקי וטויוטה: הרי הוא יחיד – סמל המותג על ההגה. מפרט האבזור של אקרוס שנת 2021 ההיברידי, החל מהגרסה הבסיסית, הינו כלל לא צנוע: ריפוד עור, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מדיה מצוידת במסך מגע 9 אינץ' (RAV4 מציע 7 או 8 אינץ'). הקרוסאובר כולל חימום הגה וכל המושבים, וכן מכסה מטען חשמלי. ישנו מצב נהיגה "שטחי" Trail Mode. בכל הנוגע לבטיחות, עליה אחראי מכלול מערכות מתקדמות: בקרת שיוט "חכמה", מערכת בלימה אוטונומית והרבה מעבר.
יחידת כוח ושאסי
סוזוקי אקרוס שנת 2021/2022 קיבל חטיבת כוח היברידית מאת טויוטה המורכבת ממנוע בנזין 2,5 ליטר בהספק 177 כ"ס ו- 219Nm של מומנט ומזוג מנועים חשמליים. המנוע הממוקם על הסרן הקדמי מפיק 182 כ"ס ו- 270Nm, האחורי – 54 כ"ס ו- 121Nm. הספק שיא הכולל של החטיבה – 306 כ"ס. קיבולת סוללת ליתיום-יון זהה לזו של RAV4 ההיברידי – 18,1 קוט"ש. בהתבסס על נתונים רשמיים של סוזוקי זה אמור להספיק לטווח נסיעה של 75 ק"מ במצב חשמלי לחלוטין. מעניין שעבור דגם טויוטה המקביל מוצהר טווח של 95 ק"מ. מנוע בכל סרן מעידים על כך שלרכב יש הנעה כפולה. שמה – E-Four (ד"ש מטויוטה). המנוע האחורי החלש מסייע בעת תחילת תנועה ובתנאי דרך קשים. פלטפורמת TNGA GA-K כוללת תמוכות מקפרסון בסרן קדמי ומערך רב-חיבורי מאחורה. כל הבלמים – דיסקיים, מאווררים.