קרוסאובר Wuling Hongguang X. קונספט קשוח לכיבוש של שווקי החוץ
דיברנו כבר לא פעם על המיזם הסיני המשותף SAIC-GM-Wuling שמייצר רכבים עבור שווקים חיצוניים תחת המותגים הידועים Chevrolet ו-MG. למיזם שייכים שני מותגים: Baojun, שמייצר רכבים לצעירים במחיר נגיש, בעיקר קרוסאוברים, ו-Wuling, שמייצר רכבי ואן קומפקטיים ומסחריות במחיר נגיש. עיקר המוצרים של מותגים אלו בינתיים זמין בשוק הפנימי בסין בלבד. אבל הנהלת המיזם המשותף כבר קיבלה החלטה עקרונית: Wuling תצא בקרוב לכבוש את השוק העולמי. בתצוגת הרכב בצ'נגדו שנת 2020 הוצג אב הטיפוס של הדגם שיהפוך לדגם הייצוא ההמוני העיקרי של המותג: קרוסאובר Wuling Hongguang X. בואו נגלה מה יכול להציע הקונספט הקשוח שמיועד לשווקים חיצוניים.
קרוסאובר Wuling Hongguang X קיים בינתיים רק בתור רכב קונספט: אין לו שאסי ויחידות כוח. גם המידע על תא הנוסעים עדיין חסוי.
עיצוב חיצוני
Wuling Hongguang X קיבל עיצוב לא אופייני למותג עם צורות "שריריות" במיוחד שנקרא "האסתטיקה הדינמית של הכנף". החלק הקדמי של רכב התצוגה מאובזר בגריל שחור מבריק, בפאנל לד ובאורות יום בצורת X, בחלק התחתון של החרטום מותקן פגוש שחור. הפנסים האחוריים גדולים, במילוי לד ועם עיצוב בצורת X. הם מחוברים באמצעות פס לד עם שולי כרום בחלקו התחתון. ייתכן שדווקא הצורה של X בפנסים העניקה לדגם את שמו.
העיצוב של הקרוסאובר שאורכו 4,6 מטר הוא מאסיבי קשוח, לולאות הגרירה בולטות לראווה ובתוך הגג מובלעים זרקורים נוספים. גם מהצד Wuling Hongguang X החדש נראה מאסיבי ומרובע. הרכב קיבל כנפיים די גדולות עם שולי פלסטיק כהה, תחתיהם יושבים גלגלי 20 אינץ' - לא אופייניים לרכבים סיניים. הדגם החדש יכול להפוך לאחד מהרכבים היפים ביותר שאי-פעם יצאו מהגבולות של סין.
חלל הפנים
נכון לעכשיו אין תמונות זמינות של Hongguang X מבפנים. ידוע רק שהוא יכלול שבעה מקומות. צפוי שהחלל הפנימי יעוצב בערך באותו סגנון שמודגם בחוץ ויהיה בקווים הישרים. מפרט האבזור של הקרוסאובר יכלול שני מסכים, אחד של לוח המחוונים והשני של מערכת המולטימדיה. גודל המסכים טרם ידוע. לפי נתוני תקשורת הסינית, Wuling תחשוף את הגרסה הסדרתית של הקרוסאובר ב-2022. כמובן שהדגם ההמוני יהיה פשוט יותר, אבל הרעיון המרכזי יישמר.
יחידות כוח ושאסי
באשר לחלק הטכני, אין לצפות למשהו יוצא דופן: מרכב אחוד ומנוע טורבו בנפח קטן. הקרוסאובר נראה מרשים והוא מכריז על העוצמה שלו בקול רם, כך שאין ספק שהוא זקוק למנועים חזקים. לכל הפחות, תאגיד General Motors, שמחזיק ב-44% מהמיזם המשותף, יכול להציע את הפיתוחים שלו, שכן ל-Wuling אין מנועים עוצמתיים כאלה: כעיקרון, הדגמים של החברה מצוידים במנועי טורבו 1,6 ו-1,8 ליטר. יתר על כן, לדברי נציגי החברה, Hongguang X יגיע עם הנעה כפולה כברירת מחדל. והנעה כפולה עם מרכב מאסיבי ומנוע חלש זה שילוב לא מוצלח במיוחד.