דאצ'יה לוגאן MCV סטפוואי. שאלות על מהות הקיום
סטיישן שטח – תופעה המוכרת לכל העולם, לראש עולים סובארו אאוטבק, אאודי אולרוד, ומרצדס אול-טריין. וכמו כן, נציג "שטחי" נוכח גם בסגמנט הנגיש יותר – דאצ'יה לוגאן MCV סטפוואי. מאוד עניין אותנו מה זו החיה הזו, לכן החלטנו לברר על מאפייניה. תחילה נשאל את עצמנו שאלות, ולאחר מכן נענה עליהן. למיותר לציין שדעתכם מאוד חשובה עבורינו! אז אל תשכחו להביע אותה בסוף המאמר.
מאיפה הוא בא?
סטיישן לוגאן MCV דור 2 הוצג בשנת 2013 בתצוגת הרכב בז'נבה. גרסה בעלת מרווח גחון מוגבר עם תוספת "סטפוואי" בשם הופיעה בסוף 2017 ונחשפה גם היא בז'נבה. אולם הסטיישן לוגאן MCV סטפוואי – רחוק מלהיות "דגם עבירות מוגברת" הראשון של דאצ'יה. ליתר דיוק, כבר הרביעי! מלבד האצ'בק סנדרו, במקביל נמכרו גם הקומפקט-ואנים דאצ'יה לודג'י ודוקר בעלי בודי קיט דומה בסגנון שטחי ומרווח גחון מוגדל.
במה הוא נבדל מהגרסה הרגילה?
מרווח הגחון של לוגאן MCV הוגדל ב- 50 מ"מ עד 205 מ"מ, המרכב זכה למיגוני פלסטיק על חצאיות הצד והכנפיים, על הפגוש הקדמי הותקנה תוספת דמויית מתכת, ובתא הנוסעים על הכוננות לכבוש דרכי עפר מזכירים אלמנטים קונטרסטיים על המושבים. נוסף על כך, השתנו גם "פניו" – הפגושים והגריל נלקחו מסנדרו סטפוואי. הגלגלים הבסיסיים – 16 אינץ'.
איך הוא מתפקד?
לוגאן MCV החדש נמכר אך ורק באירופה, ולכן הקצו לו מנועים מתאימים: מנוע טורבו בנזין בעל 3 צילינדרים בנפח 900 סמ"ק ובהספק 90 כ"ס, וטורבו-דיזל 1,5 ליטר 4 צילינדרים באותו הספק. עם המנוע פועלת בצוותא תיבת 5 הילוכים ידנית או רובוטית Easy-R אשר לא זמינה עם מנוע דיזל. ההנעה קדמית בלבד, בכדי לא לגנוב את הלקוחות של דאסטר.
אז מה הייעוד שלו?
הגרסה האוניברסלית נוצרה בכדי להרחיב את קו הדגמים של משפחת לוגאן אשר נהנית מביקוש יציב. סטפוואי – שכלול הדגם לוגאן MCV שכבר הספיק למשוך לא מעט קונים בעזרת יתרונותיו. ביניהם נציין תא מטען מרווח (573 עד 1518 ליטר), ומחיר צנוע בשילוב עם עלות שירות נמוכה. לוגאן MCV סטפוואי החדש מיוצר ברמת גימור Laureate הבכירה בלבד (ארבע כריות אוויר, ABS, מזגן, מערכת שמע וניווט, בקרת שיוט, חיישני חנייה אחוריים). בין אופציות ישנם ריפוד עור ומצלמה אחורית.