דונגפנג וויה דרימר הוא מיניוואן יוקרתי בעל הנעה כפולה ו-4 או 7 מקומות, המכירות המוקדמות שלו התחילו בסין ב-7 באפריל 2022, האספקה תתחיל ביולי-אוגוסט. היצרנית יצרה את הדגם הזה לשם נסיעות ידידותיות לסביבה ברמת נוחות גבוהה, נסיעות עסקים וכן אישיות, לכן המיניוואן הוא היברידי או חשמלי לחלוטין. דרימר הוא לא רק יוצא מן הכלל
וויאה דרימר ‏2022. מרכב, צורה. מיניוואן, 1 דור
AUTOBOOM

דונגפנג וויה דרימר. מיניוואן החלומות

וויאה דרימר ‏2022. מרכב, צורה. מיניוואן, 1 דור

דונגפנג וויה דרימר הוא מיניוואן יוקרתי בעל הנעה כפולה ו-4 או 7 מקומות, המכירות המוקדמות שלו התחילו בסין ב-7 באפריל 2022, האספקה תתחיל ביולי-אוגוסט. היצרנית יצרה את הדגם הזה לשם נסיעות ידידותיות לסביבה ברמת נוחות גבוהה, נסיעות עסקים וכן אישיות, לכן המיניוואן הוא היברידי או חשמלי לחלוטין. דרימר הוא לא רק יוצא מן הכלל, מדובר על רכב מפואר והכי מתקדם מבחינה טכנולוגית. נציגי Voyah טוענים כי הרכב מסוגל "לפתוח עידן חדש של מיניוואנים חשמליים". ושמו מדבר בעד עצמו: המילה האנגלית "Dreamer" מתפרשת כ"חולם". בוא נברר, באיזה מן "מיניוואן חלומות" מדובר.

Voyah הוא מותג יוקרה של ענקית הרכב הסינית Dongfeng Motors שנוסד בשנת 2020. שמו מגיעה מהמילה "Voyage" – "הפלגה". נכון להיום המותג מייצר שני דגמים: את רכב הפנאי הגדול פרי במחיר 50,000 דולר ואת המיניוואן דרימר הממלא את תפקיד ספינת הדגל. מחירה של הגרסה הבסיסית מתחיל ב-55 אלף דולר, הגרסה הבכירה בעלת 4 מקומות מגיעה ל-95 אלף דולר.

הידעתם?

עיצוב חיצוני

העיצוב של הרכב יצא נאה ואלגנטי. רואים שזאת ספינת דגל אמיתית. הפנסים המלוכסנים והצרים משתלבים עם הגריל העצום, לרכב פרופיל קל עם קווי מתאר מעודנים ופנסים אחוריים מרשימים במיוחד. דונגפנג וויה דרימר החדש הוא מיניוואן גדול מאוד (אפילו יותר מהדגם הגלובלי Toyota Alphard): אורך – 5,315 מ"מ, רוחב – 1,980 מ"מ, גובה – 1,820 מ"מ. בסיס הגלגלים מרשים באורכו: 3,200 מ"מ. אפילו הגלגלים בקוטר 20 אינץ' אינם נראים גדולים מדי ביחס למרכב הענק.

חלל הפנים

לו פאנג, מנכ"ל Voyah, מצהיר: "וויה דרימר הוא מיניוואן הדגל החשמלי והמפואר שצפוי לשנות את סגמנט המיניוואנים כולו". הרכב מוצע בשתי גרסאות:

  • הגרסה הזולה יותר מצוידת בשבעה מקומות ישיבה עם פריסת מושבים 2+2+3. השורה השנייה מעוצבת כשני מושבים נפרדים המצוידים במנגנון כוונון חשמלי, חימום ואוורור, ישנם אזור בקרת אקלים אישי, משענות רגליים ושולחנות מתקפלים. השורה השלישית היא ספה נוחה לשלושה נוסעים. תא הנוסעים מרופד בעור, בתור אפשרות יקרה יותר מוצע עור נאפה.
  • הגרסה הבכירה מכילה 4 מקומות בלבד שניתן להזיז לאחור. מול הכורסאות המפוארות מוצבת מחיצה מרכזית שאינה מגיעה עד התקרה, ממנה יוצאת טלוויזיה ענקית. ישנם בונוסים נעימים כמו מקרר ופונקצית עיסוי. בין אפשרויות הגימור: ריפוד לבן-כחול עם תוספות דמויות עץ ורוד.
"וויה דרימר הוא מיניוואן הדגל החשמלי והמפואר שצפוי לשנות את סגמנט המיניוואנים כולו"
לו פאנג, מנכ"ל Voyah

לנהג ולנוסע הקדמי מוצע פאנל קדמי מתקדם עם שלושה צגים (בשונה מרכב הפנאי פרי שממנו הועתק חלק זה של תא הנוסעים, הם לא חיצוניים). "הדרימר" מצויד במערך מולטימדיה המתקדם ביותר היום עם תמיכת רשת 5G, שליטה קולית מורחבת ושליטה באמצעות מחוות, פונקציית עדכון "על גבי האוויר". מלפנים, מתחת למכסה המנוע, ישנו תא מטען נוסף. תא המטען עצמו יוצר תחשוב ויזואלית של נפח עצום, אולם מספרים מדויקים טרם נחשפו. בנוסף לכך, מפרט האבזור כולל: מערכת שמע יוקרתית, דלתות צד אחוריות חשמליות, פונקציית חניה אוטומטית עם אפשרות שליטה מרחוק, חבילת מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית מניעת סטייה מנתיב.

יחידת כוח

דונגפנג וויה דרימר שנת 2022 מבוסס על פלטפורמת ESSA (Electric Smart Secure Architecture), המצוידת כברירת מחדל במתלי אוויר עם עצמות עצה כפולות מלפנים ועם מערך רב-חיבורי מאחור. מרווח הגחון הוא 133 או 150 מ"מ בהתאם לגרסה ואינו נתון לכוונון. מצד שני, מה שחשוב לא פחות, ניתן להגדיר את נוקשות המתלים: בחרטום הרכב מותקנת מצלמה שסורקת את פני הקרקע ומתאימה את הגדרות השאסי. כפי שהיצרנית מכנה זאת באופן באהבה: "עם פונקצית שטיח מעופף".

בהתחלה יצאה הגרסה החשמלית, מאוחר יותר תופיע הגרסה ההיברידית. בשני המקרים יחידת הכוח מורכבת משני מנועים חשמליים בהספק כולל של 436 כ"ס (218 כ"ס כל אחד) ו-620Nm של מומנט. לדגם ההיברידי יצטרף מנוע טורבו דיזל 1,5 ליטר הממלא תפקיד של "מאריך טווח" שמספק אנרגיה לגנרטור ומגדיל את טווח הנסיעה ל-700 ק"מ. בשתי הגרסאות ההנעה היא כפולה.

ניתן לבחור סוללת ליתיום-יון בקיבולת 82 או 108,7 קוט"ש, טווח הנסיעה הרשמי על סוללה המוטענת במלאה הוא 475 או 605 ק"מ בהתאם (לפי מחזור CLTC הסיני). יש לציין את זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בסך 5,8 או 5,9 שניות, מה שהופך את "הדרימר" למיניוואן המהיר ביותר בעולם. המהירות המרבית שלו היא 200 קמ"ש.

צריכים כזה בישראל?
40 קולות