בזמן האחרון Chery מקפידה לייצר דגמים חשמליים בקצב גבוה, מתוך כוונה לתפוס נתח מכובד מהשוק המבטיח. החברה מתחרה בסגמנט המחיר הנגיש עם יצרניות סיניות אחרות. אחת מיצירותיה האחרונות היא צ'רי (瑞 虎) Tiggo e – קרוסאובר חשמלי, מודיפיקציה של צ'רי טיגו 4 המבוסס על מנוע בנזין. הגרסה מוצגת בתור אחת מתוצאות עדכון הדגם. על הרכ
צ'רי . מרכב, צורה.
AUTOBOOM

קרוסאובר חשמלי צ'רי Tiggo Е. דור ראשון (2020)

צ'רי . מרכב, צורה.

בזמן האחרון Chery מקפידה לייצר דגמים חשמליים בקצב גבוה, מתוך כוונה לתפוס נתח מכובד מהשוק המבטיח. החברה מתחרה בסגמנט המחיר הנגיש עם יצרניות סיניות אחרות. אחת מיצירותיה האחרונות היא צ'רי (瑞 虎) Tiggo e – קרוסאובר חשמלי, מודיפיקציה של צ'רי טיגו 4 המבוסס על מנוע בנזין. הגרסה מוצגת בתור אחת מתוצאות עדכון הדגם. על הרכב החשמלי הכריזו בתערוכת הרכב בשנגחאי בשנת 2019, ולייצור המוני בשוק טיגו E נכנס באוקטובר 2020. מעניין שדגם זה כבר הורד מהייצור בסין, אך עדיין ממשיך להימכר.

אנו לא בטוחים אם הרכב יגיע לישראל, אך הדגם עצמו נראה טוב ומבטיח, בעיקר בשל המחיר הנגיש. אפשר לומר בבטחון שקרוסאובר חשמלי זה מסוגל להיות מתחרה רציני לרכבים בסגמנט שלו. בסין המחיר מתחיל מ-100 אלף יואן, שזה בערך 16 אלף דולר.

האיכות של הרכבים סיניים עולה באופן קבוע. נכון לרגע זה, מכוניות מהרפובליקה העממית קרובות מאוד מבחינת האיכות למתחרותיהן מחו"ל. את העובדה מאמתת הסוכנות הבינלאומית הנכבדת J.D. Power. ההבדל בין הרכבים הסינים לבין הרכבים מחו"ל הייתה בממוצע 5-10 בעיות למאה. במקביל, הסינים הדגימו שיפור בכל הפרמטרים. על פי נתוני J.D. Power, בכל שנה איכות הרכבים הסיניים עולה ב-10%.

חשוב לדעת

חזות

צ'רי טיגו E החדש נראה… סטנדרטי לחלוטין. קרוסאובר צנוע מן המניין, במחיר נוח, שהיתרון העיקרי שלו אינו טמון ביופי או בעוצמה, אלא במחיר. בהשוואה לטיגו 4 הקרוסאובר החשמלי נראה אחרת. יש לו פגושים אחרים, פנסים עם עדשות ולדים ולוחית קטנה בחלק האחורי עם האות "E" מעליה. וקצוות האגזוז בגימור כרום אינם סיבה להתפעל. בעת ייצור הרכב החשמלי על בסיס טיגו 4, החברה, ככל הנראה, שמרה על האלמנטים הדקורטיביים מסיבות כלכליות. טיגו E – קרוסאובר לא גדול, 4,358 מ"מ לאורך, 1,830 מ"מ לרוחב, 1,670 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים – 2,630 מ"מ, ומרווח גחון בסך 161 מ"מ. משקל כולל – 1,560 ק"ג.

תא נוסעים ואבזור

בחלל הפנים של הגרסה החשמלית – מסך מגע חדש גדול יותר וקונסולה מרכזית גדולה ללא בורר ההילוכים שגרתי, גג פנורמי, לא כולל הסאנרוף. בכל הנוגע לעיצוב הפנים, צ'רי טיגו E שנת 2021, בדומה לשאר הסיניות המודרניות, מצוידת בשפע טכנולוגיות מתקדמות, ביניהן ניתן לציין מערכת כניסה ללא מפתח, התנעה בלחיצת כפתור, בלם יד אלקטרוני, בורר מצבי נהיגה.

יחידות כוח ושאסי

לצ'רי טיגו E החדש מתלים עצמאיים בשני הצירים עם תמוכות מק'פרסון כפולות. הרכב החשמלי מצויד בסוללה בקיבולת 53,6 קוט"ש המסוגלת לספק טווח נסיעה של 401 ק"מ על פי מחזור NEDC הסיני. המנוע החשמלי מפיק 95 קילוואט (127 כ"ס) ו-250Nm מומנט. המהירות המרבית עומדת על 160 קמ"ש, תאוצה עד 100 קמ"ש לוקחת כ-7 שניות.

הטעינה של צ'רי טיגו E מתבצעת דרך שקע הממוקם במרכז החרטום של הרכב. טעינה בבית – דרך המטען שמגיע "בקופסה" המתחבר ללוח חשמל – לוקח בסביבות 8 שעות. דרך התקן טעינה מהירה הסוללה תתמלא עד 80% תוך חצי שעה.

Chery Tiggo Е — בחירה מצוינת בשביל…
10 קולות