בסין הוצג ניאו ET5 טורינג חשמלי במרכב סטיישן. הבכורה הרשמית התקיימה ב-15 ביוני 2023. אמנם מטרתה העיקרית של החברה היא לא לשווק את הגרסה בסין, שכן בשוק המקומי הולכים טוב בעיקר דגמים גדולים בעלי מרכב סדאן, קרוסאוברים ומיניוואנים. לכן, מכונית מסורתית במרכב סטיישן בלי אפציות שטח מפותחות פותחה בכוונה תחילה לשיווק באירופה
הסטיישן החשמלי ניו ET5 טורינג. נוצר בשביל אירופה
AUTOBOOM

ניאו ET5 טורינג. סטיישן חשמלי חדש נוחת באירופה

הסטיישן החשמלי ניו ET5 טורינג. נוצר בשביל אירופה

בסין הוצג ניאו ET5 טורינג חשמלי במרכב סטיישן. הבכורה הרשמית התקיימה ב-15 ביוני 2023. אמנם מטרתה העיקרית של החברה היא לא לשווק את הגרסה בסין, שכן בשוק המקומי הולכים טוב בעיקר דגמים גדולים בעלי מרכב סדאן, קרוסאוברים ומיניוואנים. לכן, מכונית מסורתית במרכב סטיישן בלי אפציות שטח מפותחות פותחה בכוונה תחילה לשיווק באירופה, כאן אין לה כמעט מתחרים ישירים ופורמט כזה מתאים יותר לאירופאים. השיווק של ניו ET5 טורינג התחיל בסוף הקיץ של השנה הנוכחית.

ניו ET5 שנת 2021. ליפטבק, דור 1.

הרכבים של החברה הסינית ניאו משווקים באירופה מאז קיץ 2021: מכירות החוץ הראשונות בוצעו בנורבגיה, ובהדרגה מכוניות החברה התחילו להופיע במדינות אחרות. למרות כל המאמץ, אחוזי המכירות נכון להיום הם עדיין צנועים: במחצית השנייה של 2021 נמכרו רק 100 מכוניות, ובכל שנת 2022 – כ-1,200.

הבהרה

אירופאים רבים, במיוחד המעריצים של וולוו, היו רוצים לעבור למכוניות סטיישן חשמליות. אבל בזמן שוולוו (שנמצאת בבעלות ענקית הרכב הסינית ג'ילי) רק חושבת על פיתוח הגרסה החשמלית למכונית הכי אייקונית שלה כבר כמה עשורים, ניאו כבר יצרה אחת ומתכוננת להיכנס לשוק.

המתחרים

הסטיישן החשמלי MG5 EV.

באשר למתחרים, אחד מהסטיישנים החשמליים היחידים באירופה הוא מוצר מאת המותג MG (גם שייך לג'ילי) – MG5 EV. דגם דומה הקרוב ביותר בפלח מחיר נמוך יותר – פיג'ו e-308 SW, ובפלח מחיר גבוה יותר – פורשה טייקן ספורט טוריסמו, שמוצע כיום בישראל במספר גרסאות. בעתיד אמורים לצאת הסטיישנים החשמליים אאודי A6 אוונט, פולקסווגן ID.7 וב.מ.וו i5 טורינג.

העיצוב החיצוני

ניאו ET5 טורינג החדשה מבוססת על ליפטבק ניאו ET5, שהוצג ממש בסוף 2021. גרסת הסטיישן שומרת על כל המאפיינים הייחודיים של הדגם המקורי, כולל דלתות ללא מסגרת וגג הזכוכית הסטנדרטי. העיצוב השונה של החלק האחורי לא גרע מן המימדים הכלליים: אורך 4,790 מ"מ, רוחב 1,960 מ"מ, גובה 1,499 מ"מ. הגלגלים מוצעים בקוטר 19 או 20 אינץ'.

הליפטבק ניו ET5 שייך לקטגורית המימדים הבינוניים ומצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 490 כ"ס. הסוללה מגיעה בשלוש גרסאות המספקות טווח נסיעה בסך בין 550 לבין 1,000 ק"מ, לפי NEDC.

הידעתם?

חלל הפנים

מבחינת האבזור, הסטיישן זהה לחלוטין לליפטבק, אפילו יש אוטופיילוט סטנדרטי עם לידר על הגג. מפרט האבזור הבסיסי כולל גג פנורמי, לוח מחוונים בגודל "10,2 ומסך מדיה "12,8. מעליו מותקן "הפוקימון" המונפש שממלא תפקיד של עוזר קולי. במקום תצוגה עילית מוצעים משקפי מציאות רבודה שפותחו במשותף עם Nreal. רק פריט חדש אחד הופיע ברשימת האבזור – וו גרירה חשנלי מתקפל. תא המטען מגיע עם רצפה שנייה עמוקה והוא מצויד בווילון גלילה, הדלת החמישית היא חשמלית.

אוטופיילוט NAD (Nio Autonomous Driving) ברמה 3 כולל 11 מצלמות, 12 רדארים על-קוליים, 5 מכ"מים, 2 מקלטי GPS, משדר V2X לתקשורת עם תשתית הכבישים, מערכת ADMS מקוונת, לידאר קדמי אחד ומחשב Adam עם ארבעה מעבדי Nvidia Orion המבצע 1016 טריליון פעולות בשנייה. תוכלו להשתמש בו במסגרת מנוי מתחדש– תמורת $107 לחודש.

מערכת ההנעה

ניו ET5 ‏2023. מנוע. סטיישן 5 דלתות, 1 דור

בתחילת המכירות ניו ET5 טורינג שנת 2023/2024 יוצע בגרסה יחידה עם הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים: הקדמי מפיק 204 כ"ס, האחורי – 286 כ"ס, ההספק הכולל של המערכת הוא 490 כ"ס ו-700Nm.

ניו ET5 ‏2023. מנוע. סטיישן 5 דלתות, 1 דור

עם זאת, מוצהר שנקבל שני סוללות בעלות קיבולת שונה: 75 קוט"ש שתאפשר לעבור 456 ק"מ בין הטעינות ו-100 קוט"ש – 590 ק"מ (לפי מחזור WLTP). מוקדם יותר הובטחה סוללה גדולה בקיבולת 150 קוט"ש, אך היא עדיין לא זמינה עבור דגם הייצור.

המחיר טרף נחשף, אך ההתייקרות בהשוואה לדגם הסדאן לא אמורה להיות ניכרת – הגרסה הבסיסית של ET5 מוצעת בגרמניה במחיר התחלתי בסך 47,500 יורו.

המחיר
רוצים לראות את הסטיישן החשמלי ניו ET5 טורינג בישראל?
4 קולות