התאגיד הסיני Chery נוהג לייסד תתי-מותג לכל מקרה אפשרי. כך, למשל, במיוחד עבור אירופה, נוצר מותג הפרימיום Exeed. הדגם הבכור שלו הוא קרוסאובר בשם TX, שיצא לאור בשנת 2017. לאחר מכן הדגם האירופי הראשון מבית צ'רי קיבל גרסה מוארכת עם 3 שורות של מושבים בשם אקסיד TXL. מעניין, שלפני הגרסה הפכה לסדרתית, היא הייתה היברידית נטענ
אקסיד TX. הצ'רי הראשון עבור אירופה
AUTOBOOM

אקסיד TX. הצ'רי הראשון עבור אירופה

אקסיד TX. הצ'רי הראשון עבור אירופה

התאגיד הסיני Chery נוהג לייסד תתי-מותג לכל מקרה אפשרי. כך, למשל, במיוחד עבור אירופה, נוצר מותג הפרימיום Exeed. הדגם הבכור שלו הוא קרוסאובר בשם TX, שיצא לאור בשנת 2017. לאחר מכן הדגם האירופי הראשון מבית צ'רי קיבל גרסה מוארכת עם 3 שורות של מושבים בשם אקסיד TXL. מעניין, שלפני הגרסה הפכה לסדרתית, היא הייתה היברידית נטענת ואילו הגרסה הסדרתית הפכה לקרוסרובר עם מנוע טורבו בנזין 1.6T GDI בעל הספק 197 כ''ס ועם תיבת 7 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול. סוג ההנעה הוא קדמי, אך במספר מקומות מוצעת גרסה בעלת הנעה כפולה. גם כיום אקסיד TX החדש מגיע בתצורה כזאת ועבר מספר מתיחות פנים.

שלושה נציגים הטובים ביותר של Chery - רכבים בצורה קרוסאובר בשם אומודה 5, טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו צפויים להגיע לשוק הישראלי. ישראל תהיה המדינה ה-22 שבה משווקת צ'רי את הרכבים שלה. כל שלושת הדגמים יצוידו במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק 197 כ''ס.

תזכורת

דור ראשון

אקסיד TX הראשון יצא לאור בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט גרמניה בשנת 2017. אבל אספקת הרכבים לאירופה התחילה בשנת 2019, כבר לאחר שהדגם החדש נבחן על-ידי הקונים בסין. הרכב הורכב על בסיס פלטפורמת M3X שפותחה בשיתוף פעולה בין Chery לבין Magna International, שהיא אחד מהספקים הגדולים בעולם של חלקי החילוף. לאחר מכן, אותה פלטפורמה שומשה ליצירת הדגם אקסיד VX הגדול יותר. למעשה, אי-אפשר להגיד שהקרוסאובר הוא סיני לחלוטין: העיצוב החיצוני נוצר על-ידי צוות של המעצב הראשי של Chery ג'יימס הופ, תיבת ההילוכים הרובוטית פותחה על-ידי חברת Getrag, המצמד - על-ידי Valeo, מרכיבי ההנעה הכפולה - על-ידי BorgWarner ו-Dana. החברה הגרמנית Bosch סיפקה את המסכים: לוח מחוונים בגודל 7 אינץ' ומסך מגע בגודל 10 אינץ' של מערכת המולטימדיה. בנוסף, בין הספקים נמצאים Hella (תאורה) ו-Continental (צמיגים).

מימדי המרכב משייכים את הקרוסאובר לפלח רכבים בגודל בינוני: האורך שלו עומד על 4,690 מ''מ, בסיס הגלגלים על 2,715 מ''מ. המנוע, כמו שנאמר קודם, הוא מנוע טורבו GDI בנפח 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה בעל הספק 197 כ''ס ומומנטום של 290 נ''מ. התמסורת היא תיבת 7 הילוכים רובוטית דגם 7DCT300 עם מצב העברת הילוכים ידני מתוצרת Getrag. רמת הגימור המובילה מאובזרת לא רע בכלל: 6 כריות אוויר, ESP, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה היקפית, גג פנורמי עם שליטה קולית, מערכת המולטימדיה עם מסך בגודל 10 אינץ', פנסי לד, בקרת אקלים דו-אזורית ועוד.

מתיחת פנים שנת 2021

הרכב עבר מתיחת פנים באפריל בשנת 2021. מבחינת העיצוב החיצוני, אקסיד TX 2021/2022 בקושי השתנה, מצד השני, תא הנוסעים הוא חדש כמעט לחלוטין, כולל אפילו לוחות הדלת. בנוסף הופיעו מסכים חדשים: גם לוח מחוונים דיגיטלי וגם מסך של מערכת המולטימדיה הם בגודל 16 אינץ'. יחידת בקרת האקלים קיבלה שליטה במגע, עם שני מתגים סיבוביים. ידית של תיבת הילוכים הצטמצמה בגודל, כמחווה לטרנד.

קרוסאובר באיזה גודל אתם מעדיפים?
10 קולות