GAC GN8 הוא מיניוואן בגודל מלא בעל הנעה קדמית שהופיע לראשונה בנובמבר 2017 בתצוגת הרכב הבינלאומית בגואנגג'ואו. היצרנית משייכת את הרכב לפלח היוקרה ומייעדת אותו ללקוחות עסקיים ולמשפחות בעלות הכנסה גבוהה. GN8 הוא מתחרה ראוי בהחלט של פולקסוואגן מולטיוואן הנמכר כיום בישראל וגם של הונדה אודיסיי וטויוטה אלפרד שמוכרים בעולם ל
GAC GN8. המתחרה של מולטיוואן
AUTOBOOM

GAC GN8. המתחרה של מולטיוואן

GAC GN8. המתחרה של מולטיוואן

GAC GN8 הוא מיניוואן בגודל מלא בעל הנעה קדמית שהופיע לראשונה בנובמבר 2017 בתצוגת הרכב הבינלאומית בגואנגג'ואו. היצרנית משייכת את הרכב לפלח היוקרה ומייעדת אותו ללקוחות עסקיים ולמשפחות בעלות הכנסה גבוהה. GN8 הוא מתחרה ראוי בהחלט של פולקסוואגן מולטיוואן הנמכר כיום בישראל וגם של הונדה אודיסיי וטויוטה אלפרד שמוכרים בעולם לא פחות. בשוק הפנימי המיניוואן הסיני כבר מתחרה בהצלחה עם ביואיק GL8, המיוצר במיוחד עבור השוק הסיני על-ידי תאגיד GM שנמצא לעת עתה בעמדת "המוביל המוחלט" בפלח המקומי של מיניוואנים יוקרתיים. הכירו את המיניוואן הגדול והאטרקטיבי.

עיצוב חיצוני

GAC GN8 החדש מבוסס על הגרסה המשוכללת של פלטפורמת Fiat CPMA של סוף שנות ה-90 (ב-GAC אוהבים אותה ומרבים להשתמש בה). המימדים שלו: 5,066 מ"מ אורך, 1,923 מ"מ רוחב ו-1,822 מ"מ גובה, בסיס גלגלים – 3,000 מ"מ. המיניוואן הגדול מעוצב בסגנון האירופאי, הרגוע והמאוזן. החרטום הסולידי שלו צויד ביחידות תאורה מורכבות עם אורות LED ובגריל מרשים בציפוי כרום, מאחור הרכב מהודר בפנסים מסוגננים.

חלל פנימי ואבזור

החלל הפנימי של המיניוואן משקף מיד את מידותיו הגדולות ואת הסטטוס. תא הנוסעים הוא מרווח, ומה ששחשוב לא פחות - היצרנית יצרה סמל סטטוס לכל דבר: עיצוב אטרקטיבי ומודרני, איכות גבוהה של ההרכבה ושל חומרי הגימור. GAC GN8 החדש כולל שבעה מקומות. הנוחים ביותר הם, ככל הנראה, שני המושבים בשורה השנייה שניתן בנוסף להתכוונ אותם לאורך. הם מצוידים במשענות יד, משענות רגליים, חימום, אוורור, פונקצית עיסוי, אזור "מיקרו-אקלים" נפרד ומסכי מערכת הבידור-ידע. בשורה השלישית ישנם שלושה מקומות (לכל אחד משענת ראש משלו וחגורת בטיחות), אולם כנהוג הם יהיו נוחים רק לנוסעים לא גבוהים במיוחד. תא המטען הוא לא גדול אך ניתן להגדיל אותו על-ידי קיפול מושבי השורה השלישית. לרכב יש גם חסרונות: השילוב של כוונונים ידניים וחשמליים במושבים הקדמיים, איכות העיטור לא מספיק גבוהה בתא הנוסעים, אחסון חפצים לא מתוכנן בתא הנוסעים ותא המטען.

מפרט האבזור של המיניוואן בגרסה הבסיסית כולל: כריות אוויר קדמיות וצדיות, חישוקי סגסוגת קלה R17, פנסי מטריקס לד, סאנרוף, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב, חימום שמשה, מרכז מדיה עם מסך מגע 10,1 אינץ', מערכת שמע עם שישה רמקולים, חיישני חניה ועוד. בהמשך מתווספים וילונות בטיחות, ריפוד עור, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, ג'נטים R18, גג פנורמי, אוורור מושבים קדמיים, בקרת שיוט, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלתות צד ומכסה מטען חשמליים. רמת הגימור הבכירה מגיעה עם בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חניה אוטונומית, מצלמות ראות היקפית, מערכת בידור לנוסעים מאחור, מניעת סטיה מנתיב, טעינה אלחוטית לסמארטפון ופינוקים אחרים.

יחידות כוח ושאסי

GAC GM8 מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CPMA (Cross Platform Modular Architecture) שהיא למעשה הגרסה המשוכללת (מאורכת ומחוזקת מהותית) של פלטפורמת FIAT (שימשה כבסיס לדגם אלפא רומיאו 166 שנת 1998). בארץ המוצא הרכב צויד בשני מנועים: ניתן לבחור בין שני מנועי בנזין 2 ליטר טורבו 4 צילינדרים בהספק 201 או 252 כ"ס (הופיע בהיצע רק בשנת 2019); למנוע החלש יותר משודכת תיבת 6 הילוכים אוטומטית, השני זכה לתיבת 8 היל'.

לשווקים החיצוניים מיוצאת גרסה בעלת מנוע טורבו בהספק 190 כ"ס עם הזרקה ישירה. הדגם הזה מצויד בתיבת 6 הילוכים הידרו-מכנית של הדור השלישי מבית Aisin. ההנעה היא קדמית. ברכב מותקנים מתלים עצמאיים בשני הסרנים: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור.

מתיחת פנים שנת 2020

כדי לשפר את אחוז המכירות שלא היה מלהיב במיוחד עבור היצרנית, המיניוואן עבר מתיחת פנים. GAC GN8 שנת 2020/2021 קיבל חלק קדמי מעודכן, מרשים יותר מבעבר, עם פסי כרום אנכיים. הפגוש מעוטר ב"ניבים" חדים קרובים לפינות. הופיעה רמת גימור חדשה ומפוארת יותר בשם Master Edition, בגרסה הזאת המושבים האמצעיים מצוידים לא רק בכוונון חשמלי, אלא בנוסף בחימום, אוורור ועיסוי.

באיזה רכב הייתם בוחרים להובלת אורחים נכבדים?
8 קולות