פרארי 448 – מכונית ספורט יוקרתית מבית מותג Ferrari האיטלקי – יצרנית רכבי מרוצים אגדיים. נמצאת בייצור משנת 2015. הרכב בהנעה אחורית מוצע במרכב קופה, בגרסה זו לספרות בשם מצטרפות אותיות GTB (GranTurismo Berlinetta), והגרסה הפתוחה במרכב רודסטר נושאת את השם 488 Spider. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השנ
פרארי 488 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 2 דור
AUTOBOOM

קופה פרארי 488 Pista. דור 2 (2019)

פרארי 488 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 2 דור

פרארי 448 – מכונית ספורט יוקרתית מבית מותג Ferrari האיטלקי – יצרנית רכבי מרוצים אגדיים. נמצאת בייצור משנת 2015. הרכב בהנעה אחורית מוצע במרכב קופה, בגרסה זו לספרות בשם מצטרפות אותיות GTB (GranTurismo Berlinetta), והגרסה הפתוחה במרכב רודסטר נושאת את השם 488 Spider. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני למכונית הספורטיבית בדגם שנת 2018 הנמכרת תחת שם פרארי 488 פיסטה.

פרארי 488 פיסטה החדשה נהייתה קלה בהרבה, היא זכתה למנוע קל, אך עוצמתי יותר. זוהי מכונית מרוצים אמיתית עבור כבישים ציבוריים, שלא דורשת מיומנות של נהג מקצועי בכדי לשלוט בה. האווירודינאמיקה, חזותה ותא נוסעים הנאה בעיצוב ספורטיבי רק מגרים מחשבות על נהיגה מהירה. כפי שניתן לראות, החברה האיטלקית אינה עומדת במקום, היא בקביעות משיקה מכוניות חדשות ומשודרגות ושואפת לשמור על הכבוד של מעריצי המותג ולהוות תחרות ראויה בשוק הרכב.

תכונות ייחודיות

פרארי 488 החדשה תחת שם "פיסטה" אשר הושקה בשנת 2018 מיוצרת במרכבי קופה ורודסטר כמו כן, אולם נבדלת מקודמה 488 GTB באווירודינמיקה משוכללת מהותית, בתא נוסעים משופר ובמנוע עוצמתי יותר המפיק 720 כ"ס. זהו לא צירוף מקרים שחברת פרארי נתנה לדגם זה את השם Pista, שמשמעותו באיטלקית "מסלול מרוצים". מכונית זו מגלמת ניסיון רב שנים של השתתפות בספורט מוטורי. בעיצוב החוץ ותא הנוסעים של הרכב ניכרות נגיעות בלתי שגרתיות, והוא זכה למנוע יותר עוצמתי ולחומרה יותר אפקטיבית. על סמך מידע רשמי, כוח ההצמדה של 488 Pista גדול ב- 20% בהשוואה לגרסת 488 GTB. משקל הרכב הונמך אף ב- 90 ק"ג. במידה מסוימת לכך תרם שימוש חלקי בקרבון בייצור המבנה. ממנו מיוצרים פיירינג קדמי, כיסוי מנוע, ספוילר אחורי והדיפיוזר.

תוכן פנימי

חלקה הפנימי של פרארי 488 פיסטה שנת 2019/2020 מצויד בתא נוסעים ספורטיבי, חגורות בטיחות 4 נקודות, רצפה מתכתית ללא כיסוי ובאטמוספרה כללית של מכונית מרוצים אמיתית. על פי בקשה ניתן להוסיף אלמנטים אופציונאליים לשיפור הנוחות, למשל, ריפוד עור או מערכת ניווט. למצב רוח הספורטיבי מוסיף קרבון "עירום" על הפאנל הקדמי וקיר אטום במקום שאנו רגילים לראות תא כפפות. בשאר, עיצוב הפנים של פרארי 488 פיסטה חוזר על המינימאליזם, אטמוספרה הספורטיבית ואיכות הרכבה הגבוהה של הגרסה הסטנדרטית. לישיבה נוחה תורמים מושבי ספורט המחזיקים היטב את הגוף. מול הנהג ממוקם הגה רב-תכליתי בעל 3 חישורים המוכר, ולוח מחוונים המודרני מאחוריו.

מנועים ודינאמיקה

בפרארי פיסטה 488 החדשה מותקן מנוע בנזין 3,9 ליטר V8 המיוצר מאלומיניום בעל 2 טורבינות, מערכת הזרקת דלק ישירה וסעפת יניקה מקרבון. וכתוצאה, המנוע מפיק 720 כ"ס. למנוע מצטרף גיר 7 הילוכים רובוטי המשלב הילוך מראש. ל- 488 פיסטה דיפרנציאל E-Diff דור 3 עם נעילה בשליטה אלקטרונית. וכתוצאה, הקופה הספורטיבי פרארי פיסטה משיגה 100 קמ"ש תוך 2,85 שניות בלבד! ומהירותה המרבית אינה עולה על 340 קמ"ש. פרארי 488 פיסטה במרכב רודסטר מפסידה לאחותה במרכב הסגור רק בתאוצה מעמידה ל- 200 קמ"ש – לה לוקח 8 שניות (הקופה מזנק ל- 200 תוך 7,6).

בואו נבחר את השם היפה ביותר שפרארי העניקה למכוניות שלה!
1 קול