פרארי F8. זוג אקסטרמלי של עוצמה וסטייל
פרארי F8 – מכונית ספורטיבית מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון להיפר-קאר העוצמתי.
ושוב – קופה ספורטיבי העוצמתי והמהיר ביותר בתולדות פרארי, המצויד במנוע V8 – פרארי F8 Tributo החדש. היורשת של דגמי 488 GTB ו- Pista המודרנית יותר, מכונית על החדשה זכתה לאווירודינמיקה משופרת ב- 10%, למשקל מופחת עקב שימוש בסיבי פחמן וחומרים קלים במיוחד אחרים ולעליה בביצועים.
מכונית על פרארי F8 Tributo העוצמתית במיוחד שמשלבת את הניסיון העשיר של פרארי בעולם ספורט מוטורי ועיצוב מודרני אקספרסיבי פותחת אפשרויות חדשות לנהיגה דינאמית ולריגוש ספורטיבי מחוץ למסלול המרוצים.
דור ראשון
נמצא בייצור משנת 2019 עד עתה (נתונים לשנת 2020). פרארי F8 החדשה אשר נחשפה בתצוגת רכבה בג'נבה הינה המחליפה של 488 Pista. המכונית זכתה לתא נוסעים ייחודי לחלוטין, לרשימה עשירה של מערכות עזר אלקטרוניות מתקדמות ולעיצוב שספג לתוכו את כל תווי פנים המשפחתיים של המותג. בבסיס F8 נמצאת שלדת צינורות בעלת שני מערכי מתלים רב-חיבוריים עצמאיים, קפיצי סליל ובולמי זעזועים פעולה כפולה אדפטיביים. השימוש בקרבון וחומרים קלים אחרים בדגם Tributo אינו כה נפוץ כבקופה Pista. לכן משלקה היבש של של F8 גדול יותר. אולם אם להשוות לקופה 488 GTB היוצא, מכונית על החדשה קלה ב- 40 ק"ג.
מנועים ודינאמיקה
מנוע בי-טורבו 3,9 ליטר V8, אשר הוכתר שלוש פעמים בתואר "מנוע טוב ביותר של השנה", נדד ל- Tributo ללא שינוים ומפיק את אותם 720 כ"ס ו- 720Nm. ללא שינוים נותר גם גיר 7 הילוכים רובוטי המשלב הילוך מראש. ההנעה – על הסרן האחורי, דרך דיפרנציאל בשליטה אלקטרונית. פרארי F8 Tributo מסוגלת לזנק ל- 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות לעומת 3,0 שניות של הקופה הקודם ו- 2,85 שניות של פיסטה. בכדי להשיג 200 קמ"ש לה נדרש 7,8 שניות, כאשר ל- 488 GTB – 8,3 שניות, ולפיסטה – 7,6.
מבחוץ
המאפיין העיקרי של פרארי F8 Tributo – עיצוב חדש ואפקטיביות אווירודינאמית שגדלה ב- 10%. כונס אוויר הקדמי גדול מקודמו, ופנסי LED החדשים – קומפקטיים יותר, דבר שאפשר למקם מעליהם כונסי אוויר נוספים לקירור הבלמים, אשר הוגדלו כמו כן. במכסה מנוע השקוף כעת נוכחים "זימים" לפיזור חום יעיל יותר. מאחורה – ארבעה פנסים עגולים במקום שניים וצורת ספוילר מעודכנת.
תא נוסעים ואבזור
כל מרכיבי תא הנוסעים – חדשים, אולם נותרה היערכות עקרונית של הפאנל הקדמי הקודם. והחידוש העיקרי – מסך מגע 7 אינץ' של מערכת המדיה מול מושב הנוסע. בפרארי F8 החדשה תופסים את העין פתחי מיזוג עגולים בסגנון "תעופתי", פאנל קדמי בעל קומבינציית מחוונים חדשה ואינטרפייס HMI, מתגים על הטונל בין המושבים, הגה רב-תכליתי קטום ומושבים ספורטיביים מדהימים עם תמיכת צד מתקדמת.
הקופה החדש ירש מגרסת פיסטה גם את חבילת ההרחבות האלקטרוניות. זה בקרת החלקה SSC (Side Slip Control) גרסת 6.1 במקום 6.0 של פיסטה, ומערכת FDE (Ferrari Dynamic Enhancer) עם תוספת Plus המבצעת בקרת לחץ במנגנוני הבלמים באופן אינדיבידואלי על סמך פרמטרי תנועה מיידיים, ומאפשרת למנות באופן מדויק יותר את ההאטה לפני תקיפת עיקולים.
רודסטר פרארי F8
גג קשיח המתקפל של הרודסטר החדש מתחלק לשני מקטעים ונפתח או יורד תוך 14 שניות במהירות עד 45 קמ"ש. המנוע – בי-טורבו 3,9 ליטר V8 בזוג עם גיר 7 הילוכים רובוטי המפיק 720 כ"ס ו- 770Nm המקבילים לקופה. בכדי לזנק ל- 100 קמ"ש הרודסטר דורש את אותן 2,9 שניות. תאוצת 0-200 קמ"ש נמשכת ב- 0,4 שניות יותר – 8,2 שניות. מהירות מרבית של הקופה והרודסטר זהה – 340 קמ"ש.
הספוילר האחורי אינו כלוא יותר בין הפנסים. הפגוש והמפלטים עברו מ- Tributo ללא שינוים. אורך, רוחב, גובה – 4611×1979×1206, בסיס הגלגלים – 2650 מ"מ. בתא הנוסעים של קופה F8 Tributo הציבו דגשים אדומים, ברודסטר – צהובים. כאן נוכח מסך 7 אינץ' עבור הנוסע כמו כן.
ובכן, ייתכן ורודסטר F8 Spider אינו יצא כה אקסטרמלי כמו 488 Pista Spider, אשר עם אותה חטיבת כוח מזנק ל- 100 קמ"ש תוך 2,85 שניות. אולם היצרנים מרמזים על יציאתה של גרסת ביצועים גבוהים יותר בעלת "אופציות קלות" ושאסי מכוונן מחדש.