פרארי F8 – מכונית ספורטיבית מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון להייפר-קאר העוצמתי.
פרארי F8 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

קופה פרארי F8. דור 1 (2019)

פרארי F8 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

פרארי F8 – מכונית ספורטיבית מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון להייפר-קאר העוצמתי.

לקופה פרארי F8 Tributo שנת 2019/2020 המימדים הבאים: 4611 מ"מ לאורך, 1979 מ"מ לרוחב, 1206 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים – 2605 מ"מ. נפח תא מטען – 200 ליטר. מכונית על החדשה זכתה לאווירודינמיקה משופרת ב- 10%, למשקל מופחת עקב שימוש בסיבי פחמן וחומרים קלים במיוחד אחרים, ולעלייה בביצועים.

תכונות ייחודיות

המכונית זכתה לתא נוסעים ייחודי לחלוטין, לרשימה עשירה של מערכות עזר אלקטרוניות מתקדמות ולעיצוב שספג לתוכו את כל תווי פנים המשפחתיים של המותג. המאפיין העיקרי של פרארי F8 Tributo – עיצוב חדש ואפקטיביות אווירודינאמית שגדלה ב- 10%. כונס אוויר הקדמי גדול מקודמו, ופנסי LED החדשים – קומפקטיים יותר, דבר שאפשר למקם מעליהם כונסי אוויר נוספים לקירור הבלמים, אשר הוגדלו כמו כן. במכסה מנוע השקוף כעת נוכחים "זימים" לפיזור חום יעיל יותר. מאחורה – ארבעה פנסים עגולים במקום שניים וצורת ספוילר מעודכנת.

כל מרכיבי תא הנוסעים – חדשים. והחידוש העיקרי – מסך מגע 7 אינץ' של מערכת המדיה מול מושב הנוסע. בפרארי F8 החדשה תופסים את העין פתחי מיזוג עגולים בסגנון "תעופתי", פאנל קדמי בעל קומבינציית מחוונים חדשה ואינטרפייס HMI, מתגים על הטונל בין המושבים, הגה רב-תכליתי קטום ומושבים ספורטיביים מדהימים עם תמיכת צד מתקדמת.

מנועים ודינאמיקה

קופה פרארי F8 Tributo שנת 2020 מצויד במנוע בי-טורבו 3,9 ליטר V8 בהספק 720 כ"ס ו- 770Nm ובתיבת 7 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש. ההנעה – על הסרן האחורי, דרך דיפרנציאל בשליטה אלקטרונית. פרארי F8 Tributo מסוגלת לזנק ל- 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות. תאוצה ל- 200 קמ"ש דורשת 7,8 שניות. מהירות מרבית – 340 קמ"ש.

אבזור

הקופה החדש מצויד בבקרת החלקה SSC (Side Slip Control) גרסת 6.1, ובמערכת FDE (Ferrari Dynamic Enhancer) עם תוספת Plus המבצעת בקרת לחץ במנגנוני הבלמים באופן אינדיבידואלי על סמך פרמטרי תנועה מיידיים, ומאפשרת למנות באופן מדויק יותר את ההאטה לפני תקיפת עיקולים. במהלך פניות מהירות מערכת Side Slip Control הייחודית מספקת היגוי אפקטיבי יותר בזמן החלקה נשלטת. יתר על כן, F8 Tributo קיבלה שפע מערכות עזר לא רק בעת בלימה, אך גם בעת האצה.

פרארי של שנות ה- 90, איזו מהן הניזכרת ביותר?
1 קול