פרארי Portofino – מכונית ספורטיבית קטגוריית Gran Turismo מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2017 במרכב קבריולט 2 דלתות 4 מקומות. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.
פרארי פורטופינו ‏2017. מרכב, צורה. קבריולט, 1 דור
AUTOBOOM

פרארי פורטופינו. נוצרה למטרת עונג

פרארי פורטופינו ‏2017. מרכב, צורה. קבריולט, 1 דור
עדכון:

בשנת 2020 התקיימה מתיחת פנים לדור הראשון של הדגם.

פרארי Portofino – מכונית ספורטיבית קטגוריית Gran Turismo מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2017 במרכב קבריולט 2 דלתות 4 מקומות. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.

המכונית נקראה על שם עירת הנופש הפופולארית באיטליה – פורטופינו. בשנת 2018 לפרארי הוענק פרס «Red Dot Design Award» על ידי "מרכז העיצוב של נורדריין-וסטפאליה" מהעיר אסן על עיצובה המהפכני של פורטופינו. ועד השופטים הבינלאומי הצהיר כי המכונית "מגלמת פרוגרס אבולוציוני מרשים", "מהפנטת בשפת עיצוב מרהיבה", ואלגנטיות המכונית "מודגשת עוד יותר באמצעות איכות הרכבה וחומרים ללא פשרות".

דור ראשון

נמצאת בייצור משנת 2017 עד עתה (נכון לשנת 2020). פרארי פורטופינו הראשונה הפכה ליורשת של רכב קטגוריית Gran Turismo הקודם של המותג – פרארי California T בעלת מנוע V8. מכונית ספורט החדשה, אשר הוצגה בריביירה האיטלקית, כפר פורטופינו ב- 7 ו- 8 לספטמבר 2017, שואפת להשיג איזון בין מכונית GT קלה לנהיגה לבין מכונית ספורט אופיינית לפרארי, איזון שהצליחה להשיג קודמה בתפקיד המוצלחת – California בעלת מנוע V8.

בסרטון: פרארי פורטופינו 2017 שנת. קבריולה.

הופעת בכורה עולמית רשמית התקיימה בתצוגת רכב בפרנקפורט בשנת 2017. פורטופינו החדשה זכתה להופעה מעודנת וגמישה יותר ולמרכב בעל מקדם גרר של 0.312. שאסי הרכב יוצר מ- 12 סגסוגות אלומיניום שונות המאוחדות לחומר אחד. נוקשות המבנה הוגברה מהותית (ב- 35% ביחס לשאסי של קליפורניה T). מהנדסי פרארי השיגו הפחתה במשקלה של פורטופינו הודות לחטיבת הכוח, מבנה הדשבורד, מערכות מיזוג וחימום, ומערכות אלקטרוניות, כתוצאה, משקל הרכב – 1664 ק"ג, שנמוך ב- 80 ק"ג מקליפורניה T.

קבריולט פורטופינו מצויד בבולמי זעזועים מגנטוראולוגיים שעברו בירושה מקליפורניה, להם סופטוור משופר המקפיד על איכות נסיעה טובה גם עם כיול מתלים נוקשה יותר, בהשוואה לקליפורניה. בדומה לדגם 812 Superfast, לפורטופינו הגה כוח חשמלי (המותקן לראשונה בדגמי פרארי) ודיפרנציאל בשליטה אלקטרונית E-Diff3. תגובת המתלים וההיגוי משתפרת כאשר מופעל מצב ספורטיבי.

מבחוץ

מבחינה חזותית, פורטופינו 2018/2019 מזכירה את קודמה, אולם העיצוב החיצוני שונה. מכונית העל שמרה על מכסה מנוע הארוך עם תא נוסעים המוזז לאחורה, כונסי אוויר על מכסה המנוע ובכנפיים, כנפיים אחוריות שרירניות, יחידות תאורה האופייניות למותג וגג מתקפל קשיח חברת Webasto.

מבפנים

תא הנוסעים של פורטופינו פותח בהתחשבות במשאלותיהם של לקוחות שונים. במושבים האחוריים מרווח רגליים מוגדל, ומערכת האינפוטיינמנט הינה מתקדמת יותר ופשוטה יותר בתפעול. צג 10,2 אינץ' בקונסולה המרכזית מצויד בפונקציית אפל קארפליי. ונוסף על כך, על מכסה תא הכפפות ממוקם מסך LCD עבור נוסע קדמי, וכבר ברמת גימור הבסיסית כאן מותקנים מושבי ספורט בעלי כוונון ל- 18 כיוונים. מערכת המיזוג שוכללה כמו כן, כעת היא מהירה ב- 25% ושקטה ב- 50% בהשוואה לקליפורניה.

בחברה מציינים כי בתא הנוסעים נהיה שקט יותר ב- 30% עם גג פתוח ביחס לדגם הקודם, ומשענות גב החדשות אפשרו לפנות מעט מרווח נוסף עבור ברכי הנוסעים בשורה השנייה, הרי למכונית תצורת ישיבה 2 + 2.

מנועים ונתוני מהירות

המנוע של פרארי פורטופינו 2018/2019 – בנזין V8 בי-טורבו 3,9 ליטר בהספק 600 כ"ס בעת 7500 סל"ד ו- 760Nm בעת 3000-5250 סל"ד. גיר – 7 הילוכים רובוטי דו-מצמדי המצויד בתוכנה חדשה שמסייעת בהעברת הילוכים מהירה יותר.

השינויים במנוע כוללים הגברת הלחץ בתא הבעירה ב- 10%, טלטלים ובוכנות משוכללות וסעפת פליטה יצוקה כמונולית. מערכת הפליטה גם זכתה לשכלול בכדי להעניק למכונית צליל ייחודי. תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש של פורטופינו – 3,5 שניות, ול- 200 קמ"ש – 10,8. מהירות מרבית – 320 קמ"ש.

הפרארי האייקונית ביותר משנות ה -70 היא...
3 קולות