קופה פרארי רומא. דור 1 (2019)
פרארי Roma – קופה דו-מקומי ספורטיבי מבית מותג Ferrari האיטלקי. המכונית עלתה לפס הייצור בסוף שנת 2019 בתצורת שני מושבים. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.
לקופה רומא שנת 2020 הדו-מקומי המימדים הבאים: 4656 מ"מ לאורך, 1974 מ"מ לרוחב, 1301 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים – 2670 מ"מ.
פרארי רומא החדשה – מכונית ספורט ייחודית בעלת חזות יוצאת מן הכלל אשר פונה אל לקוחות שמבינים עניין. היא תהפוך לבחירה מושלמת עבור אלה שמעריכים עיצוב שלא ניזוק מהזמן ומחשפים חווית נהיגה חסרת תקדים. יתר על כן, קופה רומא – אחת המכוניות הכוחניות ביותר בסגמנט. יחס אידיאלי בין עוצמה ומשקל מספקות התנהגות כביש ותגובתיות פנטסטיות, ומערכת בקרת החלקה צידית Side Slip Control מעניקה תחושת נוחות נהיגה יוצאת מן הכלל.
תכונות ייחודיות
סגנון מינימליסטי, פרופורציות הרמוניות, קווים נקיים ותווי פנים המורכים של הרכבים הקלאסיים יוצרות הופעה מודרנית-על של הקופה החדש. בצללית מתבטא דמיון לדגמי שנות ה- 60-70 הודות למערך הקלאסי של הפלטפורמה. המרכב זכה לקווי מתאר מעודנים ולהעדר כמעט מוחלט של אלמנטים אווירודינמיים. בחזית מושכים תשומת לב ספליטר מובהק, רשת גריל בסגנון רטרו בעלת צלעות אנכיות ואופקיות מצטלבות ויחידות תאורה צרות בעלות פסים "מרחפים" של אורות יום. פרופיל הקופה יצא נמרץ וזורם, לכך תרמו גם ידיות דלת המוסוות. אך האגרסיה המרבית מתבטאת בחלק האחורי של המרכב, מובלטות כנפיים שרירניות בעלות פנסי LED מובנים ורביעיית קצוות אגזוז ספורטיביים.
פרארי רומא זכתה לתא נוסעים טכנולוגי במיוחד עם סכמת ישיבה "2+". ברכב מיושם קונספט קוקפיט כפול, המאפשר לא רק לנהג, אלא גם לנוסע להרגיש מעורב בתהליך הנהיגה. הטונל המרכזי מתחיל בחלק העליון של הקונסולה המרכזית ויורד אל מעשנת היד, ובכך מפריד את המושבים הקדמיים. מול עיני הנהג ממוקם לוח מחוונים רחב, ובמרכז הפאנל – טאבלט אנכי האחראי על השליטה במערכות אקלים ובידור. כמו כן, ישנו מסך ממול נוסע קדמי המציע חלק מהפונקציות של הצג המרכזי. חומרי הגימור איכותיים במיוחד, עור ואלקנטרה יוצרים שילוב מרהיב עם דגשי אלומיניום כרום וקרבון בצבעים שחורים מבריקים ומטאליים.
מנועים ודינאמיקה
מנוע פרארי רומא שנת 2021 – V8 אגדי שהוכתר כבר ארבעה פעמים בתואר "מנוע השנה". לו שני מגדשי טורבו, מערכת הזרקה ישירה, וגל ארכובה שטוח המגביר תגובת מצערת בסל"ד גבוה. הנעה – אחורית בלבד.
V8 טורבו 3,9 ליטר מפיק 620 כ"ס ו- 700Nm. עמו משתף פעולה גיר 8 הילוכים רובוטי דו-מצמדי המשלב הילוך מראש שהותקן לראשונה בדגם SF90 Stradale. פרארי רומא שנת 2020/2021 מסוגלת להאיץ מאפס ל- 100 קמ"ש תוך 3,4 שניות ולהשיג את נקודת ה- 200 קמ"ש תוך 9,3 שניות לאחר הזינוק. מהירות מרבית – 340 קמ"ש.