פיאט דוקאטו הוא רכב מסחרי המיוצר מאז שנת 1981 על-ידי חברת פיאט. זהו רכב חסכוני, פונקציונלי, נוח ואמין מכל הבחינות. לבחירה מוצעות שלוש גרסאות: מסחרית, וואן נוסעים ושאסי. בנוסף, ישנן 3 אפשרויות של אורך בסיס גלגלים ו-2 של גובה מרכב.
פיאט דוקאטו. חסכוניות, פונקציונליות ונוחות
AUTOBOOM

פיאט דוקאטו. חסכוניות, פונקציונליות ונוחות

פיאט דוקאטו. חסכוניות, פונקציונליות ונוחות

פיאט דוקאטו הוא רכב מסחרי המיוצר מאז שנת 1981 על-ידי חברת פיאט. זהו רכב חסכוני, פונקציונלי, נוח ואמין מכל הבחינות. לבחירה מוצעות שלוש גרסאות: מסחרית, וואן נוסעים ושאסי. בנוסף, ישנן 3 אפשרויות של אורך בסיס גלגלים ו-2 של גובה מרכב.

הדגם הפופולרי זכה להצלחה מסחרית גדולה בשוק הגלובלי ותרם רבות להיסטוריה של חטיבת Fiat Veicoli Commerciali. מאז תחילת הייצור של הדגם שוחררו שלושה דורות. דוקאטו נמצא בשירות כבר יותר מ-40 שנה – תקופה סולידית עבור רכב מכל סוג. כל דור חדש יצא פונקציונלי, נוח ומשוכלל יותר.

החל משנת 1981 בכל העולם נמכרו יותר מ-2,3 מיליון רכבים ממשפחת דוקאטו.

נתונים

דור ראשון

דוקאטו הראשון הופיע בשנת 1981. הדגם התקבל כתוצאה משיתוף פעולה בין פיאט ו-PSA Peugeot-Citroen. לכן לוואן האיטלקי היו שני "אחים תאומים" – סיטרואן ג'אמפי ופיג'ו בוקסר. כל הדגמים יוצרו באותם מפעלים באיטליה, צרפת וברזיל. קו הדגמים חולק לפי כושר העמסה: דוקאטו 10 (1 טון), דוקאטו 13 (1,3 טון), דוקאטו 14 (1,4 טון) ודוקאטו מקסי 18 (1,8 טון).

פיאט דוקאטו התמודד היטב עם התפקיד של וואן מסחרי. ספים נמוכים, סרחי עודף קצרים, דלתות רחבות – הכל למען נוחות ההעמסה והפריקה. הודות לאמינות, פשטות התחזוקה ורמת הנוחות הרכב נהנה מביקוש גבוה. אחד החסרונות המשמעותיים הבודדים של הדור הראשון הייתה הדומיננטיות של מנועי הבנזין, בעוד שנהגים באותה תקופה העדיפו מנועי דיזל.

דור שני

ייצור הדור השני החל בשנת 1993. ב-2002 הדגם עבר עדכון. הרכב הוצע בתצורות וואן סגור, קומבי ומיניוואן. נפח המטען היעיל המרבי – 7,500 ליטר בגרסאות הקצרות או 12,000 בגרסאות עם בסיס גלגלים מוארך.

דור שלישי

הדור השלישי הופיע בשנת 2006. דוקאטו החדש שפותח על-ידי Centro Stile Fiat התאפיין בצורה מקורית ובפרופורציות מאוזנות היטב. העיצוב בוסס על קווי המתאר האווירודינמיים של רכבות מהירות, לכן הרכב המסחרי משדר כוח, דינמיקה וייחודיות. באופן מסורתי, הוצעו 3 הגרסאות הסטנדרטיות: וואן מסחרי, וואן נוסעים ושאסי.

אך מה שיתר חשוב, העיצוב היה פרקטי: לדוגמה, הפגוש הקדמי מורכב משלושה חלקים, מה שמבטיח עלויות תיקון או החלפה נמוכות בעת תאונת דרכים. הודות לאווירודינמיקה הגובהה של חזית הרכב, פיאט דוקאטו החדש זכה למקדם גרר בין הנמוכים בקטגוריה (0,31), והקווים הישרים של הדפנות אפשרו לעשות תא מטען ליניארי ומרווח יותר.

פיאט דוקאטו ‏2006. לוח מחוונים. מסחרית, 3 דור

בתא הנוסעים – קווים לקוניים ואלגנטיים, חומרי גימור חדשים איכותיים וארגונומיה גבוהה של סביבת הנהג. ידית ההילוכים הנוחה ממוקמת על הקנוסולה המרכזית. כל אמצעי התפעול הם ברורים ונמצאים בהישג יד, הם לא מסיחים את דעתו של הנהג והופכים את העבודה לפחות מעייפת. ישנו מספר גדול של תאים, מגירות ומדפים שונים, גומחות למחשבים ניידים, מפות דרכים וטלפונים.

פיאט דוקאטו ‏2006. מושבים קדמיים. מסחרית, 3 דור

מערכת המולטימדיה Blue&Me על בסיס Windows Mobile, שפותחה על-ידי Fiat Auto בשיתוף פעולה עם Microsoft, מאפשרת להתקשר/לענות לשיחות טלפון ולהאזין למוזיקה תוך תפעול בצורה פשוטה ובטיחותית. ישנה טכנולוגיית בלוטוס. רשימת האופציות כוללת מצלמה אחורית ומערכת עזר בחניה שתסייע בתמרון במקומות צרים וכן בקרת שיוט.

פיאט דוקאטו שנת 2006. וואן ארוך, דור 3.

הגרסאות הבכירות מציעות כושר העמסה מרבי עד 2 טון, המשקל הכולל מגיע ל-4 טון. קיבולת המטען של דוקאטו מגיעה ל-17 קוב ואורכו הפנימי של תא המטען – מעל 4 מטר. המבנה החדש אפשר להקל באופן משמעותי על תהליך ההעמסה-פריקה: גובה רצפת תא המטען הונמך מ-56 ל-53 ס"מ.

פיאט דוקאטו שנת 2014. וואן, דור 3, שדרוג.

דוקאטו החדש נבדל בצריכת דלק מופחתת (16% פחות מהדור הקודם) ותדירות טיפולים נמוכה יותר (עד 45,000 ק"מ). הוא מצויד רק במנועי דיזל: טורבו Multijet בנפח 2,3 ליטר בהספק 118 כ"ס עם מערכת Common Rail וכן Multijet בנפח 3 ליטר המפיק 155 כ"ס. הדלק לא קופא בעת טמפרטורה חיצונית נמוכה מפני שמערכת הדלק צוידה במסנן מחומם חשמלית. כל הגרסאות מגיעות עם תיבת הילוכים ידנית 5 או 6 הילוכים.

תא נוסעים. פיאט דוקאטו שנת 2014. וואן, דור 3, שדרוג.

המנועים הם חזקים וגמישים יותר, אך חשוב מכך – הם מפיקים מומנט גבוה (מ-250Nm עד 400Nm) כבר בסל"ד נמוך. בפועל, הזינוק ממקום והתאוצה יהיו חדים יותר, מה שיספק הנאה גבוהה יותר מנהיגה ונוחות אופטימלית, אבל ראשית כל – צריכת דלק נמוכה. במנועי Multijet מיושמת מערכת הזרקה רב-נקודתית תחת לחץ גבוה שנרשמה כפטנט על-ידי פיאט, מערכת זו מספקת פעולה יעילה במיוחד בעת צריכה מופחתת.

פיאט דוקאטו שנת 2014. וואן ארוך, דור 3, שדרוג.

בסרן הקדמי מותקנים מתלים מסוג מקפרסון, קפיצים עם בולמי זעזועים טלסקופיים הידראוליים ומייצב רוחבי. מאחור מותקנים קפיצי עלים ובולמי זעזועים טלסקופיים הידראוליים.

פיאט דוקאטו שנת 2014. וואן ארוך, דור 3, שדרוג.

מפרט האבזור הסטנדרטי כולל ABS, חלוקת כוח בלימה אלקטרונית EBD, כרית אוויר לנהג, בלמי דיסק בכל הגלגלים ואזורי עיוות מתוכנתים שונים במקרה של תאונה. בהתאם לגרסה, מוצעות כריות אוויר קדמיות וצדדיות נוספות, כריות-וילונות בטיחות וכן בקרת משיכה ASR ובקרת יציבות אלקטרונית ESP.

אם אתם נוהגים/נהגתם בדוקאטו, מה תגידו עליה?
6 קולות