סמארט קונספט #1  – קרוסאובר חשמלי קומפקטי אשר נחשף בספטמבר 2021 בתצוגת הרכב במינכן. מיוצר על ידי הקונצרן Geely תחת המותג Smart בשיתוף פעולה עם Daimler. על ייצור הגרסה הסדרתית של הקרוסאובר אחראים הסינים מ- Geely. נכון להיום מתקרבת לסיום הקמתו של מפעל חדש בעיר שיאן, שם מתוכנן ייצור הדגם הפרספקטיבי. הקרוסאובר החשמלי החד
סמארט #1 ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

סמארט-קרוסאובר חשמלי תוצרת סין הראשון

סמארט #1 ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

סמארט קונספט #1  – קרוסאובר חשמלי קומפקטי אשר נחשף בספטמבר 2021 בתצוגת הרכב במינכן. מיוצר על ידי הקונצרן Geely תחת המותג Smart בשיתוף פעולה עם Daimler. על ייצור הגרסה הסדרתית של הקרוסאובר אחראים הסינים מ- Geely. נכון להיום מתקרבת לסיום הקמתו של מפעל חדש בעיר שיאן, שם מתוכנן ייצור הדגם הפרספקטיבי. הקרוסאובר החשמלי החדש צפוי לצאת לשוק במחצית השנייה של 2022. בעדיפות ראשונה עומדים שווקי סין וגרמניה. עם זאת, ישנו סיכוי סביר לייצוא למדינות אחרות. הדגם מבטיח להפוך לגלובאלי.

רקע כללי

לפני עשרים שנה לי שופו, המנכ"ל של ג'ילי, יכל רק לחלום שמתישהו הוא ישתף פעולה עם מותג רכב האהוב עליו – מרצדס-בנץ. המכונית הראשונה של ג'ילי הופיעה בשנת 1996, וזה קרה מכיוון שלי שופו הרגיש תסכול מכך שבסין לא הייתה יצרנית רכבי יוקרה מקומית כגון קאדילק או מרצדס. הוא רצה להוכיח שחברה סינית – החברה שלו – מסוגלת לייצר מכונית כזו. ולכן החליט להקים את "בנץ הסיני".

Li Shufu is a Chinese businessman
מיליארדר, טייקון ויזם סיני. הינו המייסד ויושב ראש חבר המנהלים של Zhejiang Geely Holding Group.

חלומות אכן מתגשמים. וכעת, סמארט שבעבר היה תחת שליטה של מרצדס, למעשה נמצא תחת שליטה של Geely Group. בשנת 2019 השותפים ייסדו עסק משותף Smart Automobile Co, בו הגרמנים והסינים החזיקו בכמות שווה של מניות. אולם עבור דיימלר מהלך זה היה יותר ניסיון לסייע למותג הבעייתי להחזיק את הראש מעל המים מבלי השקעות עצומות בפיתוח. ועבור ג'ילי, כפי שאנו יודעים, זה הפך לחלום שהתגשם. קרוסאובר Smart תחת השם Concept № 1 אשר הוצג בתצוגת הרכב במינכן הפך לפרי הראשון שהניבה השותפות.

מבחוץ

חלל הפנים והחזות של הרכב פותחו על ידי מרכז העיצוב של דיימלר, לכן הרכב מזכיר מאוד את הדגמים הבכירים של מרצדס. ואם מהחזית זה לא מובהק במיוחד, אז החלק האחורי פשוט צועק מרצדס. הפנסים כאילו נלקחו ישירות מהדגמים החשמליים העכשוויים של קו Mercedes-EQ. תאורת ה- LED מבטיחה אפקטים מיוחדים בקצב המוזיקה. קוטר החישוקים – 21 אינץ'.

בסרטון: סמארט #1 2022 שנת. ג'יפ.

לסמארט קונספט #1 החדש אין אף דבר משותף עם הסמארטים השגרתיים. זה לא מיקרו-מכונית, אלא יותר חבר לקטגוריה של Mini Countryman או פיג'ו 2008. לו מרכב בעל 5 דלתות וגג "מרחף", דלתות נטולות מסגרת ללא קורת B (קרוב לוודאי שיישאר כך גם בדגם הסופי), ידיות נשלפות. המימדים: 4290 מ"מ לאורך, 1910 מ"מ לרוחב, 1698 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים – 2750 מ"מ (לשם השוואה – לקאנטרימן 2670 מ"מ). נכון לעכשיו קונספט #1 הינו הדגם הגדול ביותר של המותג.

מבפנים

לקרוסאובר בדגם שנת 2021 תא נוסעים בעל ארבעה מקומות עם מושבים נפרדים וטונל מרכזי "מרחף". אולם כבר ידוע שהדגם הסדרתי יגיע עם חמישה מקומות. הפיצ'ר המרכזי של חלל הפנים – הגימור הזהוב. הרכב החשמלי מצויד בצג מרכזי יחיד בגודל 12,8 אינץ', במערכת שמע מודרנית עם פונקציית עדכון אלחוטי. את הצג משלים מסך מגע תלת-מימדי המוקרן מהתקרה. סייען וירטואלי בעל בינה מלאכותית יעזור להתמצא בתפריט. הקונסולה המרכזית "צפה" בין המושבים הקדמיים. את הספה האחורית זמנית מחליפות שתי כורסאות מנהלים. במפרט מערכות הבטיחות כלולים סיוע בהיגוי, בקרת סימוני דרך, סיוע בכביש מהיר. את "האקוסטיקה המושלמת" מספקת מערכת שמע של Beats.

נתונים טכניים

על החלק הטכני אחראיים הסינים. ידוע שסמארט קונספט #1 החדש מבוסס על פלטפורמה סינית חשמלית מודולארית מקורית SEA, המשרתת בנוסף את דגם Zeekr 01. ההנחה היא שבגרסה הסטנדרטית בקרוסאובר יותקן מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי, כלומר, לקונספט № 1 תהיה הנעה אחורית. פרטים לגבי החומרה החשמלית טרם נחשפו. פרמטרים טכניים גם נשמרים בסוד כרגע, ידוע רק שקיבולת הסוללה תהיה בסביבות 70 קוט"ש. זה יאפשר לקרוסאובר לעבור בערך 500 ק"מ על טעינה אחת (על פי שיטת NEDC המיושנת). Smart Automobile Co., Ltd טוענת כי הטירון "מתאפיין בעיצוב פרוגרסיבי, באבזור מן המעלה הראשונה ובטכנולוגיות מתקדמות". גרסאות יקרות יותר יוצעו עם שני מנועים, כך שהקרוסאובר כמעט בוודאות יקבל הנעה כפולה.

מה דעתכם על הסמארט-קרוסאובר החדש?
9 קולות