פורד האמריקאית, יצרנית נאמנה של רכבים גדולים עם מנועי בנזין ודיזל, החליטה בשנת 2023 לבצע קיצוץ רציני של היצע הגרסאות של הקרוסאובר אקספלורר והטנדר הפופולרי F-150. מטרת האופטימיזציה – לקצץ עלויות: יופחתו ההוצאות על פיתוח, מבחנים, התעדות וכו'. עבור הקונים, ההשלכות של הפחתת ההוצאות יתבטאו בעדכונים פחות תכופים ובמחזור
פורד. אופטימיזציה של F-150 ואקספלורר:  קיצוץ ההיצע כדי לקצץ עלויות
AUTOBOOM

פורד. אופטימיזציה של F-150 ואקספלורר: קיצוץ ההיצע וקיצוץ הוצאות

פורד. אופטימיזציה של F-150 ואקספלורר:  קיצוץ ההיצע כדי לקצץ עלויות

פורד האמריקאית, יצרנית נאמנה של רכבים גדולים עם מנועי בנזין ודיזל, החליטה בשנת 2023 לבצע קיצוץ רציני של היצע הגרסאות של הקרוסאובר אקספלורר והטנדר הפופולרי F-150. מטרת האופטימיזציה – לקצץ עלויות: יופחתו ההוצאות על פיתוח, מבחנים, התעדות וכו'. עבור הקונים, ההשלכות של הפחתת ההוצאות יתבטאו בעדכונים פחות תכופים ובמחזורי ייצוא ארוכים יותר של כל דגם.

לדוגמה, כיום בשביל פורד אקספולרר משתמשים ביותר מ-500 שילובים של סכימות חיווט. אבל כבר החל מהרבעון השלישי של 2023 יישארו פחות מ-20.

פורד אקספלורר שנת 2019. ג'יפ 5 דלתות, דור 6.

בישראל מוצע פורד אקספלורר בגרסת הדור השישי שנת 2019. יש קרוסאובר עם הנעה אחורית ומנוע בנזין טורבו 2,3 ליטר בהספק 300 כ"ס. יש גרסאות עם הנעה כפולה: אחת עם אותו המנוע והשנייה עם מנוע 3 ליטר בהספק 400 כ"ס. מחיר הגרסה הבסיסית עם 6 מקומות מתחיל ב-334,687 ₪ (כולל אגרת רישוי, נכון ליוני 2023).

להזכירכם
תא נוסעים, פורד אקספלורר שנת 2019. ג'יפ 5 דלתות, דור 6.

פורד F-150, המכונה בצדק "הטנדר הראשי של אמריקה", שייך לסדרה של טנדרים בגודל מלא המיוצרים על-ידי Ford Motor Company כבר יותר משבעים שנה. החל משנת 2023 משפחת F-150 תאבד כ-2,400 חלקים ייחודיים.

פורד F-150 שנת 2020. טנדר דו-קבינה, דור 14.

F-150 לא משווק בישראל, אבל יש טנדרים כבדים יותר המופרדים למשפחה משלהם Ford Super Duty, אלו הם F-250 ו-F-350. כל הדגמים של סדרת Super Duty מצוידים בטכנולוגית גרירה מתקדמת הכוללת את המערכות הייחודיות Pro Trailer Backup Assist ו-Trailer Reverse Guidance שפותחו תוך התחשבות בכל סוגי הנגררים, כולל רגילים, מסוג גלגל חמישי ועם חיבור גמיש.

חשוב
פורד F-250. טנדר דו-קבינה, דור 5.
"לפלח הרכבים עם מנועי בעירה פנימית יש סיכויי צמיחה לטווח של מספר שנים, שכן רכבים חשמליים עדיין לא יכולים להתחרות בדגמים הנוסעים על דלק מבחינת גרירה, טווח נסיעה ונוחות שימוש בתשתית התדלוק"
קומאר גאלוטרה, סגן נשיא פורד

האופטימיזציה של פורד תפחית משמעותית את ההוצאות – בקנה מידה של התאגיד כולו מדובר בחיסכון של עשרות מיליוני דולרים מדי בשנה. במידה ואמצעים אלו יתבררו כמוצלחים, סביר שהקיצוץ יתפשט על שאר הדגמים של פורד.

מה דעתכם?
7 קולות