פורד פוקוס ST – גרסת ספורט של פורד פוקוס – רכב קומפקטי קטגוריית "C" בעל הנעה קדמית המיוצר על ידי יצרנית רכב האמריקאית Ford מאז 2001. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של פורד פוקוס ST במרכב האצ'בק 5 דלתות בדגם שנת 2019.
פורד פוקוס ST
AUTOBOOM

פורד פוקוס ST. רכב פרקטי עם אישיות ספורטיבית.

פורד פוקוס ST

פורד פוקוס ST – גרסת ספורט של פורד פוקוס – רכב קומפקטי קטגוריית "C" בעל הנעה קדמית המיוצר על ידי יצרנית רכב האמריקאית Ford מאז 2001. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הרביעי של פורד פוקוס ST במרכב האצ'בק 5 דלתות בדגם שנת 2019.

פורד פוקוס ST, העוצמתי ביותר בשורת פוקוס, שונה בהרבה מעמיתיו. מנוע עוצמתי, תיבת הילוכים שונה, מתלים משוכללים – מדגישים את התכונות הספורטיביות של הרכב. אם לתאר את האופי של הפוקוס ST במילה אחת, מילה זו תהיה – "קל". פוקוס ST קל בזינוק, קל בבלימה, ומתמודד באפס יד עם פניות ערמומיות ביותר.

דור ראשון

דור ראשון של פורד פוקוס ST יוצר בין השנים 2001 ל- 2005. האותיות "ST" הינן ראשי תיבות של "Sport Technologies" – פילוסופיה חדשה מאת המחלקה האירופאית של פורד, שמטרתה לספק תחושות בלתי נשכחות לנהג במחיר סביר, וללא נזק לאמינות ועמידות הרכב. ב- ST הראשון עמד מנוע 2 ליטר Duratec בהספק 170 כ"ס. רגיש, מהיר, דייקני – כך הוגדר פורד פוקוס ST הראשון.

דור שני

דור שני של פורד פוקוס ST יוצר בין השנים 2005 ל- 2010, ועבר מתיחת פנים ב- 2008. לפוקוס ST הוענק מנוע טורבו 2,5 ליטר בעל 5 צילינדרים. ב- 2010 לאור יצאו 500 דגמים של המהדורה המוגבלת RS500 בהספק 345 כ"ס. מספר חלקים תוצרת פורד בפוקוס ST השני אינו רב. מנוע, גיר ובלמים נלקחו מ- Volvo, שהייתה בזמנה בבעלות ענקי הרכב האמריקאים. ההאצ'בק הנוח והלוהט היה אופציה מושלמת לנהיגה יום-יומית. והשוק העריך זאת – סך הכל נמכרו 38,209 יחידות, מה שהפך לשיא בין גרסאות הספורט של חטיבת פורד האירופאית.

דור שלישי

הדור השלישי של פורד פוקוס ST יוצר בין השנים 2012 ל- 2018, ועבר מתיחת פנים ב- 2015. בשונה מהדור השני של ST שיוצר במרכבים האצ'בק 3 ו- 5 דלתות, דור שלישי מוצע כהאצ'בק 3 דלתות וסטיישן. מנוע חדש בהספק 250 כ"ס, גישה חדשה לאבזור, לחומרי תא הנוסעים, לנוחות האקוסטית ועיצוב חדש – כל זה התממש בפורד פוקוס ST השלישי. ל- ST החדש בודי קיט אווירודינמי, פנסי LED אחוריים, מושבים אנטומיים Recaro לנהג ולנוסע הקדמי, הגה ספורט רב-תכליתי, מחשב דרך, ועל הפאנל – מדי בקרה נוספים ללחץ שמן, גידוש וטמפרטורה, ובנוסף, עיטור אלומיניום.

אם לתאר את האופי של הפוקוס ST במילה אחת, מילה זו תהיה – "קל". פוקוס ST קל בזינוק, קל בבלימה, ומתמודד באפס יד עם פניות ערמומיות ביותר.

במקום מנוע טורבו 5 צילינדרים בהספק 225 כ"ס, פורד פוקוס CT 2018 מצטייד במנוע EcoBoost מאת Volvo בעל 4 צילינדרים, אשר הושאל מפורד מונדאו ושוכלל להספק מרבי של 250 כ"ס. גדל גם המומנט – מ- 320 ל- 360Nm. בהתאם, נדרש גיר 6 הילוכים מכאני חדש עם יחסי הילוכים שונים, שנלקח מגרסאות הדיזל. עוצמת המנוע מאפשרת להאיץ את פוקוס ST החדש למהירות של 100 קמ"ש ב- 6,5 שניות. פוקוס תמיד הצטיין ברמת בטיחות גבוהה, והדור השלישי אינו יוצא דופן, גם הוא קיבל ציון גבוה במבחני ריסוק EuroNCAP.

דור רביעי

דור רביעי של פורד פוקוס ST נמצא בייצור משנת 2019 ועד עתה. לפורד פוקוס ST החדש שני יתרונות עיקריים – אבזור עשיר ורמת בטיחות גבוהה. האצ'בק 5 דלתות הלוהט – אלטרנטיבה ראויה למותגים רבים באותו סגמנט. פורד פוקוס ST 2020, רכב פרקטי בעל אישיות ספורטיבית, ישמח את מעריציו עם מספר חידושים בחלק הטכני: מנוע 2,3 ליטר EcoBoost בהספק 280 כ"ס, תיבת 7 הילוכים אוטומטית אופציונאלית, דיפרנציאל נשלט אלקטרונית eLSD על הציר הקדמי. ובין היתר דגם זה זכה לשיפורים בעיצוב ובמכשור.

לפורד פוקוס ST החדש שני יתרונות עיקריים – אבזור עשיר ורמת בטיחות גבוהה. האצ'בק 5 דלתות הלוהט – אלטרנטיבה ראויה למותגים רבים באותו סגמנט.

מרכב פורד פוקוס ST 2020 ניחן בעיצוב אתלטי ואגרסיבי יותר, מלפנים – פגוש מקורי עם תצורה חדשה, מאחור – ספוילר מסיבי על מכסה המטען ודיפיוזר עוצמתי עם שני קצוות אגזוז עגולים בצדדים. לתא הנוסעים של פוקוס ST החדש גימור ייחודי, אשר יוצר אטמוספרה ספורטיבית. ולסיכום, בבעלות פוקוס ST החדש מגוון עשיר במיוחד של מערכות עזר.