פורד ברונקו רפטור החדש. הכירו בישראל
פורד ברונקו רפטור החדש יוצר בשנת 2022 למען תאוצה מהירה, בדומה לטנדר אקסטרים ריינג'ר רפטור, תוך כדי שמירה על יכולות השטח המעולות של דגם ברונקו האגדי. האיחוד בין שני הדגמים (עם כמות מרכיבים דומיננטית של הדגם ברונקו) בוצע ע''י חטיבת Ford Performance. הדגם הורכב במטרה מכוונת לקחת חלק באליפות המרוצים האמריקני לרכבי השטח Ultra4. מדובר במרוץ המכוניות בשטח חולי תוך כדי התגברות על דיונות תלולות ותלולות מאוד. ברונקו החדש צפוי להשתלב היטב בין חזקי השטח בהשוואה לכל הגרסאות הקודמות לו. אנחנו שמחים לדווח, כי כיום ניתן לרכוש את "מפלצת" השטח הזאת בישראל במחיר שמתחיל מ-775,000 ש"ח. על תחילת ההספקות הודיעה חברת Delek Motors, היבואן הרשמי של פורד בישראל.
בישראל, פורד ברונקו הרגיל, ללא תוספת רפטור, מוצע בגרסת הדור ה-6 (דגם שנת 2020) בעלת מרכב עם 3 או 5 דלתות. המחיר של הגרסה הבסיסית מתחיל מ-359,687 ש"ח (לסוף שנת 2022).
איך הוא נראה
פורד ברונקו רפטור שנת 2023 מצויד ב-4 דלתות וגג נשלפים. הגג הנשלף והדלתות הם חלק בלתי נפרד מהעיצוב המיוחד של דגם ברונקו. הגג תומך בנסיעה במדבר בסגנון "באגי", במהירות נמוכה. האם יש צורך בגג כזה בדגם רפטור, שמיועד לנסיעה במהירות גבוהה? אם הגג יתפרק תוך כדי עלייה מהירה בשיפוע של 90 מעלות לדיונה או גבעה אחרת, לא קרה כלום, בכל מקרה אנחנו מדברים על מרוצי מכוניות למטורפים… בנוסף, רפטור ברונקו הוא רחב יותר ב-25 ס"מ בהשוואה לגרסה הסיסית של ברונקו ויש לו מרווח גחון גדול יותר (33 ס"מ) ומפשק גלגלים רחב יותר. זווית העלייה עומד על 47.2 מעלות, זווית הירידה - 40.5 מעלות, בנוסף יש לרכב יכולת לעבור מעבורת עד 94 ס"מ.
מה בפנים
תא הנוסעים של רפטור מגיע עם גימור מקורי, יש מושבי עור ספורטיביים חשמליים, חגורות בטיחות טרנדיים כתומים ומפרט אבזור עשיר: בקרת אקלים נפרדת, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12 אינץ' עם התאמה ל-Android Auto ו-Apple CarPlay ושליטה קולית, מערכת שמע B&O עם 10 רמקולים, מצלמה היקפית, מפתח חכם, גלגל רזרבי בגודל מלא ועוד. גם האופציות לבטיחות מוסיפות לרושם: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת שינוי נתיב אקטיבית, סיוע אקטיבי בתמרון חירום, חיישני חנייה קדמי ואחורי, אור גבוה אוטומטי, בקרת יציבות הנגרר ועוד.
איך הוא נוסע
לטובת נסיעה מהירה בשטח, הרכב זקוק למנוע חזק, לכן פורד ברונקו רפטור מצויד במנוע V6 בנפח 3 ליטר עם מגדש טורבו כפול שמפיק 400 כ"ס. המהירות המרבית של רכב השטח עומד על 161 קמ"ש. המנוע פועל בשיתוף עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית ועם מערכת הנעה מלאה משודרגת עם מצבי הנהיגה הנשלטים G.O.A.T (Goes Over Any Type Terrain). בנוסף, כמובן, הדגם קיבל מתלים זרוע כפול רוחביים מלפנים, חזקים יותר בהשוואה לדגם ברונקו הבסיסי, כך שהרפטור יכול לא רק להתמודד במרוצי מכוניות בחול אלא גם לעמוד בקפיצות, ועוד עם נגרר במשקל הכולל עד 2 טון. נעילת הדיפרנציאל מאפשרת להעביר הספק לגלגל התומך בכל מצב אפשרי. יש 7 מצבי נהיגה, כולל מצב מיוחד שפותח לנסיעה מהירה במיוחד ואגרסיבית בתנאי השטח. בנוסף, הנהג יכול לבחור באחד מ-7 מצבים של מערכת פליטה כדי לשנות רמת הרעש משקת לרועש. המתלים FOX Adaptive HOSS 4.0 מכויילים במיוחד לדגם הזה.