רנו קנגו – קומפקט-ואן צרפתי בעל ייעוד רב-תכליתי, נמצא בייצור משנת 1997. קיימים מרכבי 2 או 4 דלתות מסחריים, וגרסאות נוסעים בעלי 4 דלתות. מיוצר במפעלי הקונצרן בצרפת, ארגנטינה וטורקיה. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את הדור השני לרכב לאחר מתיחת פנים של שנת 2013. השקת הדור השלישי צפויה בשנת 2021.
רנו קאנגו ‏2013. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קומפקט-ואן צרפתי רב-תכליתי

רנו קאנגו ‏2013. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 2 דור, שדרוג

רנו קנגו – קומפקט-ואן צרפתי בעל ייעוד רב-תכליתי, נמצא בייצור משנת 1997. קיימים מרכבי 2 או 4 דלתות מסחריים, וגרסאות נוסעים בעלי 4 דלתות. מיוצר במפעלי הקונצרן בצרפת, ארגנטינה וטורקיה. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את הדור השני לרכב לאחר מתיחת פנים של שנת 2013. השקת הדור השלישי צפויה בשנת 2021.

דור ראשון

יוצר בין השנים 1997 ל- 2007, עבר מתיחת פנים ב- 2003. קנגו הראשון צויד במנועי בנזין ודיזל בנפח 1,2 (58 כ"ס) עד 1,9 ליטר (80 כ"ס), ובמנועי 22 קוט"ש חשמליים סינכרוניים עם סוללת ניקל-קדמיום. הגרסה החשמלית הוצעה בשתי גרסאות: Electri'cité (חשמלית לחלוטין) ו- Elect'road (עם גנרטור בנזין נוסף). מתיחת פנים ב- 2003 העניקה לרכב עיצוב חזית של חזית המרכב.

האבזור הסטנדרטי כלל הגה כוח הידראולי, כריות אוויר, ABS ומזגן. היו גרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. בתור אופציה ניתן היה להוסיף שורת מושבים שלישית בת שלושה מקומות. נוסף על כך, לדור הראשון של הואן הייתה מודיפיקציה מוארכת Rapid Maxi וגרסת Trekka בעלת הנעה כפולה (משנת 2002). סך הכל מרגע ההשקה ועד ספטמבר 2007 מפס הייצור ירדו 2,200,000 רכבים.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2007 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2013 (נתונים לשנת 2020). בתור בסיס לקנגו השני שימשה רצפתו של רנו סניק החדש. בפברואר 2013 המסחרית עברה מודרניזציה: שונה עיצוב חרטום המרכב והפאנל בתא הנוסעים, האבזור נהיה עשיר יותר.

רנו קנגו 2013/2014 צויד במנועי בנזין (105 כ"ס) או דיזל (75, 90, 110 כ"ס). דגמים שיוצרו עד שנת 2013 יכלו להגיע עם מנועי Flex-Fuel המאפשרים לבחור בין בנזין, אתנול ותערובת חופשית ביניהם.

גרסאות

דור השני של רנו קנגו 4 גרסאות עם בסיס גלגלים שונה:

  • Kangoo Compact (ואן בעל בסיס גלגלים מקוצר);
  • Kangoo Be Bop (גרסת נוסעים מקוצרת, יוצרה בין השנים 2009 ל- 2012);
  • Kangoo Express (גרסה רגילה);
  • Kangoo Express Maxi (עם בסיס גלגלים מוארך).

בשנת 2012 השיקה מרצדס-בנץ ייצור רכב על בסיס קנגו – מרצדס Citan, וב- 2016 לתאומים קנגו וסיטאן סיפקו אלטרנטיבה לתיבת הילוכים ידנית. בעוד שלרכבים העניקו לא גיר אוטומטי רגיל, אלא רובוטי 6 היל' דו-מצמדי המשלב הילוך מראש שנקרא EDC6 (Efficient Dual Clutch).

בשנת 2016 הושקה גרסת קנגו X-Track בעלת דיפרנציאל מוגבל החלקה, מרווח גחון מוגדל ומיגון גחון המרכב.

גרסה חשמלית

משנת 2011 רנו מייצרת גרסה חשמלית – קנגו Express Z.E. לה מנוע חשמלי בהספק משוער של 70 כ"ס ו- 226Nm של מומנט. טווח נסיעה רשמי על טעינה אחת – 170 ק"מ. בצרפת היצרנית מוכרת את רכבי Z.E ללא סוללה – בעל הרכב שוכר אותה מאת חברת רנו תמורת תשלום חודשי בסביבות 79€. טעינה מלאה של הסוללה לוקחת 6-8 שעות משקע רגיל, עם זאת רנו סיפקה אפשרות לשימוש בתחנת חילוף סוללות אוטומטית Quickdrop.

אורך הרכב עומד על 4,21 מטר, נפח פנימי – 3 עד 3,5 מ"ק (זהה לגרסאות בעלות מנוע בעירה פנימית), כושר העמסה – 650 ק"ג. למרות שהסוללות תופסות מקום רב, כמות מרחב האחסון אינו נפגע מכך מאחר והסוללות ממוקמות מתחת לרצפת הרכב.

דור שלישי

ביום האחרון של מרץ 2021 נחשף קנגו חדש המורכב על גבי פלטפורמה מודולארית CMF. הרכב גדל במימדים באופן ניכר: התארך מ- 4304 עד 4486 מ"מ, התרחב מ- 1829 עד 1919 מ"מ. נפח תא המטען גדל אפילו יותר: בעת שורת מושבים אחורית מקופלת הנפח צומח עד 3500 ליטר במקום 2600 כמו בדור הקודם. נפח התא מתחת למדף הוגדל מ- 660 ל- 775 ליטר.

לראשונה בסגמנט הנוכחי ברנו קנגו החדש במקום מראה פנימית הותקן צג שעליו מוצג שידור חי מהמצלמה האחורית.

תא הנוסעים נהיה איכותי יותר גם הוא, והחומרים יקרים יותר, התפנה יותר מרחב מחייה, שופר בידוד הרעשים (בין היתר הודות לחלונות עבים יותר). המושבים זכו לפרופיל חדש ונוח יותר. בין אופציות נוספו כפתור התנעה, מערכת מולטימדיה EasyLink בעלת מסך 8 אינץ' ואפילו בקרת אקלים דו-אזורית. לנהג מסופק צג של מחשב הדרך בגודל 4,2 אינץ'. מובטח גם לוח מחוונים דיגיטלי (מסך 7 אינץ') ובלם יד חשמלי.

המנועים שבהם יצויד הרכב הינם טורבו בנזין 1.3 TCe (שתי גרסאות, בהספק 100 או 130 כ"ס), וטורבו דיזל 1.5 Blue dCi (75,95 או 115 כ"ס). למנועים משודכת תיבת הילוכים ידנית, אולם עבור הגרסאות העוצמתיות מוצע גיר 7 הילוכים רובוטי תמורת תשלום נוסף.

נפח כולל של כל התאים בתא הנוסעים משיג 49 ליטר. לספה האחורית, המחולקת בפרופורציית 60:40 הסטנדרטית, שלושה מקומות ישיבה בגודל מלא. למפרט האבזור של הקומפקט-ואן נוספה בקרת שיוט אדפטיבית בעלת פונקציית מניעת סטייה מנתיב ומערכת בלימה אוטונומית. לראשונה בסגמנט הנוכחי במקום מראה פנימית הותקן צג שעליו מוצג שידור חי מהמצלמה האחורית. הרכב אמור להפוך לתחליף של קומפקט-ואן רנו סניק היקר יותר שימיו הולכים ומתקצרים. השקת הדור החדש לשוק צפויה ביוני 2021.

מה דעתכם על הפרספקטיבה של רכבים חשמליים במסחר?
8 קולות