GAC איון V. טעינה מהירה לנסיעות ארוכות
GAC איון V הוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי בהנעה קדמית שמבוסס על פלטפורמת GEP (GAC Electric Platform). הדגם נוצר על בסיס רכב הקונספקט החשמלי Aion ENO.146 שהוצג לראשונה בנובמבר 2019 בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו. הוא היה שונה מהנוף, אפילו בהשוואה לרכבים אחרים, מיוחדים לא פחות. היה לו עיצוב מתקדם ומקדם גרר שובר שיאים בסך 0,146 Cx שנתן שם לפרויקט. הדגם הסדרתי יצא ביוני 2020 ועבר דרך קצרה מאוד ממכונית הקונספקט לדגם המוני. GAC איון V החדש נטען מהר ונוסע רחוק: יש לו טווח נסיעה מכובד של 700 ק"מ (אמנם לפי התקן הסיני) וניתן להטעין אותו ב-5 דקות. אין זו אגדה, זו הקדמה של סין. איון V כבר צבר פופולריות בארץ המוצא שלו: בשנה הראשונה נמכרו 10,709 יחידות, ב-2021 כבר 15,826, ורק ב-4 חודשים הראשונים של 2022 נמכרו 9,300. המחירון הרשמי מתחיל ב-172,6 אלף יואן, שווה ערך לכ-25,580 אלף דולר ארה"ב (נכון ליולי 2022).
Aion הוא תת מותג חשמלי של התאגיד הסיני GAC שנוסד בשנת 2018. בהתחלה הוא שווק תחת השם GAC New Energy, אבל בשנת 2020 התקבלה ההחלטה לעבור לאופציה מסקרנת יותר. קו הדגמים מורכב מארבעה רכבים בתצורת קרוסאובר ואחד בתצורת סדאן.
עיצוב חיצוני
GAC איון V החדש הוא קרוסאובר קומפקטי יחסית: 4,650 מ"מ אורך, 1,920 מ"מ רוחב ו-1,720 מ"מ גובה. מצד שני, יש לו בסיס הגלגלים מכובד בסך 2,830 מ"מ. לפי Aion, במהלך פיתוח הרכב, המעצבים שאבו השראה מדמויות ממלחמת הכוכבים. השאלה היא ממי בדיוק (משהו מזכיר לכם את צ'ובקה?). הרכב קיבל פנסי חזית לד כפולים. הפנסים האחוריים לא מחוברים ביניהם, מה שמחבר ביניהם אלה ידיות הדלת האחוריות נשלפות בעיצוב חדשני.
חלל הפנים ואבזור
חלל הפנים מעוצב באופן זהה לשני הדגמים הראשונים של המותג (סדאן S וקרוסאובר הגדול LX): פאנל קדמי עם שני מסכים, של לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת בידור-מידע, הגה דו-חישורי וטונל מרכזי דו-מפלסי. מערכת המדיה של איון V היא יותר מתקדמת ומגיעה עם חיבור 5G. בפנים גם תגלו מפיץ ריח עם מחסניות נשלפות.
בנוסף לטעינה המדהימה במהירותה, ישנה כמות גדולה של אופציות: מערכת חניה אוטונומית ואוטו-פיילוט רמה 3, מכ"מים קדמי ואחורי, מצלמות ראות היקפית, גג פנומרי ועוד. בסך הכל, היצרנית מציעה בנדיבות אסייאתית אמיתית 7 רמות גימור עבור GAC איון V שנת 2021/2022.
יחידות כוח ושאסי
בהתחלה הקרוסאובר הובא לידי תנועה באמצעות מנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס שעל הסרן הקדמי (משמעות הדבר היא הנעה קדמית בלבד). הרכב החשמלי עבר עדכון חשוב בסתיו 2021. Aion ציידה את הדגם במערכת טעינה חדשנית. לבחירה הוצעו שתי אפשרויות: הזולה יותר מספקת את האפשרות להטעין את הסוללה מ-0% ל-80% תוך 16 דקות (30-80% תוך 10), היקרה יותר – תוך 8 שניות בלבד (30-80% תוך 5 דקות!). חשוב לציין שהטעינה המהירה לא מקצרת את תוחלת החיים של הסוללה, כיוון שמיוצרת על בסיס גרפן.
המנוע החשמלי הסינכרוני היחיד קיבל תוספת כוח ומוצע היום בשתי אפשרויות הספק. במקום 184 כ"ס כעת הוא מפיק 224 או 272 כ"ס. GAC איון V החדש מצויד בסוללה בקיבולת 70, 80 או 95 קוט"ש (במקום 60, 70 או 80). טווח הנסיעה שלו עם הסוללות החדשות עומד על 500, 600 ו-702 ק"מ בהתאם (לפי שיטת NEDC). המתלים הקדמיים הם עצמאים, מאחור מותקנת קורת פיתול, מרווח הגחון הוא 160 מ"מ.
על בסיס GAC איון V פותח קרוסאובר שנמכר תחת המותג Mitsubishi. הרכב החשמלי מיצובישי אירטרק אף מזכיר בעיצובו את איון V ובחלק הטכני מאוחד עם השותף לפלטפורמה.