GAC GS4 הוא קרוסאובר קומפקטי שמיוצר על-ידי התאגיד GAC Group תחת המותג Trumpchi בסין ותחת המותג GAC Motor בשאר העולם. בקו הדגמים של החברה הרכב תופס מקום בין הדגמים במרכב קרוסאובר GS3 ו-GS5. הדגם הופיע לראשונה בשנת 2015 עם מספר יחידות כוח שונות: גרסת בנזין, היברידית נטענת וחשמלית מלאה. גרסת הדור השני של הדגם יצאה לאו
GAC GS4. ברוח התקופה
AUTOBOOM

GAC GS4. ברוח התקופה

GAC GS4. ברוח התקופה

GAC GS4 הוא קרוסאובר קומפקטי שמיוצר על-ידי התאגיד GAC Group תחת המותג Trumpchi בסין ותחת המותג GAC Motor בשאר העולם. בקו הדגמים של החברה הרכב תופס מקום בין הדגמים במרכב קרוסאובר GS3 ו-GS5. הדגם הופיע לראשונה בשנת 2015 עם מספר יחידות כוח שונות: גרסת בנזין, היברידית נטענת וחשמלית מלאה. גרסת הדור השני של הדגם יצאה לאור בשנת 2019 והוצעה בגרסאות בעלות מרכב קרוסאובר רגיל או בצורת קרוס-פאסטבק בשם GS4 קופה. בואו נדבר על הרכב שמיועד לקהל שמרני, אבל תואם בהחלט לרוח התקופה.

דור ראשון

בסרטון: ג'י.איי.סי GS4 2015 שנת. ג'יפ.

אב-הטיפוס של הדגם הוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בשנת 2015. הגרסה הסופית יצאה לאור באותה שנה בתערוכת הרכב בשנגחאי וכעבור זמן קצר התחילו המכירות של הדגם בשוק הסיני. GS4 החדש הורכב על בסיס אותה פלטפורמה כמו GA3S, מגיע בצורת מרכב סדאן והמחיר שלו נע בין 13.000 לבין 19.360 דולר. יש להדגיש, שכבר בהתחלה הדגם קיבל מספר יחידות כוח שונות - בנזין, היברידית נטענת וחשמלית מלאה.

גרסת הבזין צוידה במנועי טורבו בנפח 1.3 או 1.5 ליטר, לצד גרסה עם הזרקת דלק ישירה. הגרסה ההיברידית הנטענת שווקה על-ידי המיזם המשותף GAC Mitsubishi תחת השם Eupheme PHEV וגם על-ידי המיזם המשותף GAC Honda (תחת המותג GAC Honda) תחת השם Shirui PHEV. המכוניות היו שונות זו מזו בעיצוב החיצוני. גם הגרסה GS4 EV החשמלית שווקה על-ידי המיזם המשותף GAC Toyota תחת השם Leahead ix4. הגרסה הזו יצאה לאור במחצית השנייה של שנת 2016 וצוידה במנוע חשמלי בהספק 140 כ''ס. הסוללה סיפקה טווח נסיעה של 240 ק''מ. המהירות המרבית של GS4 EV עמדה על 120 קמ''ש בלבד, התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לקחה קצת פחות מ-11 שניות. טעינה מלאה משקע 220 וולט לקחה 12 שעות, עם מטען מהיר מגיעים ל-80% תוך 30 דקות.

דור שני

הגרסה יצאה לאור בשנת 2019, המכירות התחילו בנובמבר בשנת 2019. GAC GS4 החדש הורכב על גבי פלטפורמה חדשה של החברה בשם GPMA (Global Platform Modular Architecture). הפלטפורמה מאפשרת לשנות את בסיס הגלגלים, מפשק הגלגלים, מרווח הגחון ומדדי מפתח נוספים ולייצר רכבים מסגמנטים שונים. הרכב הראשון שזכה בפלטפורמת GPMA היה GS4 החדש.

מבחינה חיצונית הדגם נראה טוב, יש לו פנסים מעוצבים וחלונות עם קו שיפוע אופייני באזור של הכנף האחורי. מבחינת שאר המרכיבים הרכב דומה גם לדגמים ממשפחת GAC וגם לקרוסאוברים סיניים קומפקטיים נוספים: האורך שלו הוא 4,545 מ''מ, בסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ''מ. העיצוב החיצוני של הדגם כולל מספר פריטים שהושאלו מהגרסאות הקודמות, כמו מראות עם רגליות או תמוכות אחוריות בצבע שחור, אך מדובר במוצר חדש לחלוטין. הרכב מגיע עם פנסי לד חדשים לגמרי ועם תא נוסעים מודרני עם שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' (לוח מחוונים דיגיטלי והמסך של מערכת המולטימדיה).

GAC GS4 2019/2020 הופיע לראשונה עם מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 169 כ''ס ו-265 נ''מ. ועם תיבת 6 הילוכים אוטומטית מתוצרת החברה היפנית המפורסמת Aisin. באפריל בשנת 2020 היבואנים קיבלו לידיהם את הגרסה ההיברידית הנטענת בשם GS4 II PHEV. יחידת הכוח שלה מבוססת על מנוע טורבו בנפח 1.5 ליטר עם הספק 150 כ''ס ו-220 נ''מ. המנוע החשמלי מפיק 177 כ''ס. קיבולת הסוללה עומדת על 13 קילוואט, טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמלי עומד על 61 ק''מ לפי מחזור NEDC.

GAC GS4 במרכב קופה

גרסת GAC GS4 קופה מגיעה בצורת מרכב קרוס-פאסטבק. הגרסה הזאת נוצרה כמענה לטרנד ומען הרחבת המבחר. הגרסה יצאה לאור במקביל לדגם הבסיסי. תחת מכסה המנוע של הגרסה בתצורת קופה נמצא אותו מנוע כמו של GS4 הרגיל, אבל במקום תיבת הילוכים אוטומטית, הגרסה מצוידת בתיבת 7WDCT 7 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול.

מה אתם מעדיפים: מרכב קופה או רגיל?
4 קולות