בי.וואי.די האן EV זהו רכב יוקרה חשמלי בצורת מרכב סדאן המיוצר על-ידי החברה הסינית BYD משנת 2020. מגיע עם הנעה אחורית או כפולה.
בי.וואי.די האן EV. דוגמה לחיקוי
AUTOBOOM

בי.וואי.די האן EV. דוגמה לחיקוי

בי.וואי.די האן EV. דוגמה לחיקוי

בי.וואי.די האן EV זהו רכב יוקרה חשמלי בצורת מרכב סדאן המיוצר על-ידי החברה הסינית BYD משנת 2020. מגיע עם הנעה אחורית או כפולה.

בסרטון: בי.וואי.די חאן 2020 שנת. סדאן.

ל-BYD אפשר להודות לפחות על כך שהם עיצבו את המכונית החשמלית האן בפורמט סדאן – כמו קרן אור באפלת הקרוסאוברים. אבל בנוסף לכך, האן משך תשומת לב גדולה בתקשורת, שכן לדברי מומחים רבים הוא קרוב מאוד לטסלה מודל 3 מבחינת האיכות, ששימשה כדוגמה לחיקוי שעליה התבססו המפתחים.

העיצוב החיצוני

על העיצוב החיצוני של האן עבדו מעצבים בכירים ממרצדס-בנץ ואאודי, לכן הרכב נראה כלל לא רע, בדיוק כמו שרכב יוקרה חשמלי מודרני אמור להיראות – ארוך, אווירודינמי (מקדם גרר 0,233), אלגנטי. האן זהו רכב גדול למדי: אורך 4,980 מ"מ, רוחב 1,910 מ"מ, גובה 1,495 מ"מ, בסיס גלגלים 2,920 מ"מ.

יחידת כוח

BYD האן החדש מצויד בסוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת 76,9 קוט"ש המספקת טווח נסיעה בסך עד 550 ק"מ בין הטעינות. הסוללה "Blade Battery" פותחה על-ידי החברה באופן עצמאי. היצרנית טוענת שסוללה כזאת תופסת פחות מקום בהשוואה לסוללת LFP רגילה בקיבולת זהה ועמידה יותר בפני נזקים מכניים. לרכב החשמלי יש אופצית טעינה מהירה – ניתן להטעין מ-30% ל-80% תוך 25 דקות.

הספק השיא של המנוע המותקן בסרן הקדמי הוא 163 קילוואט, המומנט – 330Nm, המנוע האחורי מפיק 200 קילוואט ו-350Nm, ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 363 קילוואט ו-680Nm. ראוי לציון זמן ההאצה ל-100 קמ"ש – 3,9 שניות בלבד בגרסה הבכירה עם הנעה כפולה.

הגרסה הבסיסית של האן "Extended Range" – הנעה אחורית, מנוע חשמלי בהספק 163 קילוואט (219 כ"ס) המאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,9 שניות. ספינת הדגל מצוידת בהנעה כפולה ובמנוע קדמי נוסף בהספק 200 קילוואט (270 כ"ס), כתוצאה מכך הספק השיא מגיע ל-363 קילוואט (487 כ"ס).

אבזור הפנים

תא הנוסעים של בי.וואי.די האן שנת 2020/2021 מעוצב כיאה למותגי יוקרה אחרים. מכאן מגיעים הקווים החלקים בצורת קשת, הגימור האיכותי, שפע האור בתוך התא המרווח. האן קיבל מספר פונקציות יוקרתיות לא שגרתיות יחסית לרכבים הסיניים, כמו אוורור וחימום מושבים, חיטוי בטמפרטורה גבוהה, טיהור האוויר בתא הנוסעים, היגוי ונסיעה קדימה ואחורה דרך הסמארטפון.

מערכת התפעול של הרכב החשמלי מצוידת בפונקצית זיהוי קולי של המערכת החכמה BYD DiLink 3.0. המערכת מכילה מידע שימושי רב, למשל, ניתן לבקש מהרכב החשמלי למצוא מסעדה. בנוסף לכך, המעצבים הצליחו להשיג רמה גבוהה של בידוד רעשים, דבר שהיה תמיד נקודת חולשה בקרב הרכבים הסיניים. בידוד הרעשים של האן מפסיד רק במעט לטסלה מודל 3 ואפילו אאודי A6L.

באשר לבטיחות, BYD האן EV שנת 2021 בינתיים לא עבר אף מבחן ריסוק, אך הוא גדוש בכל האבזור הנחוץ – חבילת כריות אוויר מלאה, אופציות בטיחות אקטיבית, פונקציות מתקדמות.

האן EV או טסלה מודל 3 – בחירתכם?
20 קולות