סיטרואן C4 – קרוס-האצ'בק עירוני קומפקטי, נמצא בייצור מאז שנת 2004. בישראל C4 החדש מוצע בדגם שנת 2020 עם מנוע בנזין או דיזל וכן עם יחידת כוח חשמלית. בסקירה שלנו נשמח לספר לכם לא רק איך הוא נראה ונוסע, אלא גם למה כדאי לבחור בו.
סיטרואן C4 ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

האצ'בק סיטרואן C4. דור 3 (2020)

סיטרואן C4 ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

סיטרואן C4 – קרוס-האצ'בק עירוני קומפקטי, נמצא בייצור מאז שנת 2004. בישראל C4 החדש מוצע בדגם שנת 2020 עם מנוע בנזין או דיזל וכן עם יחידת כוח חשמלית. בסקירה שלנו נשמח לספר לכם לא רק איך הוא נראה ונוסע, אלא גם למה כדאי לבחור בו.

הדור הנוכחי של הרכב השייך לקטגוריית המשפחתיות מיוצר משנת 2020 לאחר הפסקה של שנתיים. בין 2018 עד 2020 את מקומו בהיצע של היצרנית הצרפתית תפס קרוס-האצ' קקטוס, ממנו C4 ירש את הקונספט: בודי קיט בולט עשוי פלסטיק לא צבוע העוטף את הרכב. תכונה בולטת נוספת – קו גג מקומר הנוטה כלפי מטה ושמשה אחורית משופעת בסגנון של קופה-קרוסאובר. בהתחשב בכך של-C4 יש גרסה חשמלית, ההאצ'בק העירוני הצרפתי עוקב אחר האופנה כיאה לצרפתי אמיתי.

מראה חיצוני

החזית של C4 יצאה בולטת וזכירה במיוחד. התאורה הדו-קומתית בעלת "גבות" דקות ובלוקים גדולים מלמטה – מכילה אך ורק לדים. סיטרואן C4 שנת 2020/2021 גדול יותר ביחס לדור השני של ההאצ'בק: ארוך יותר ב-31 מ"מ (4,360 מ"מ), רחב ב-11 מ"מ (1,800 מ"מ) וגבוה ב-36 מ"מ (1,525 מ"מ). 62 מ"מ נוספים בבסיס הגלגלים (2,670 מ"מ בסך הכל) מבטיחים רזרבה נוספת של מרווח פנוי עבור ברכי הנוסעים מאחור. המקום בו המתייפף הצרפתי אכזב, הוא נפח תא המטען: 380 ליטר בלבד, כמו בדור הקודם (גובה שפת ההטענה – 715 מ"מ). בבסיס של C4 – פלטפורמת CMP מתוחה, אותה הדגם חולק עם פיג'ו 2008 ועם אופל מוקה. מפתחי הפלטפורמה תכננו מראש את המעבר של "צאצאיה" לחשמל, והעניקה לה הנעה קדמית ומערך עצמאי למחצה בתור מתלים אחוריים.

מרווח הגחון בסך 156 מ"מ בקרוס-האצ'בק – עולה על רבים בקטגוריה (לדור הקודם היה 135 מ"מ). לכן C4 החדש נראה מוגבה מעל הקרקע והגלגלים שניתנו לו הם בהחלט תואמים: בקוטר 16, 17 או 18 אינץ'. סיטרואן הקצתה לדגם שלה מגוון רחב של אפשרויות התאמה אישית: מוצעות 31 אפשרויות צבע המרכב ו-5 חבילות של עיטור מנוגד.

חלל הפנים

קיימות שש אפשרויות של עיצוב תא הנוסעים, חלל הפנים נראה מסוגנן ומודרני. ישנה תאורת מתאר לבנה, הפאנל הקדמי עשוי מפלסטיק רב-מרקמים עם תוספות שחורות מבריקות ובגימור כרום מט. לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך מגע 10 אינץ' של מערכת המולטימדיה – נטולי מסגרת. נותרו בקרי שליטה מסתובבים המוכרים והנוחים, ידיות בקרת האקלים המפוצלת הרגילות והמסתובבות גם הן. ביחס אליהן, מתג קטן בעל 3 תנוחות הממלא את תפקיד בורר ההילוכים, נראה פחות שגרתי. לצידו – כפתורי חנייה, בחירת מצב תיבה ידני והגדרות המכונית (Eco, Normal, Sport).

סיטרואן C4 החדש זוכה לשבחים בזכות הנוחות, החלקות, החסכוניות וכושר התמרון

קריצה נוספת לאופנה העכשווית – Smart Pad Support, תושבת לטאבלט המיועדת לנוסע הקדמי, ומגירה נשלפת בעלת ציפוי רך מונע החלקה לאחסון המכשיר כאשר אינכם זקוקים לו. ישנה תצוגה עילית, מבחר אופציות כולל עיסוי במושבים הקדמיים, חימום הגה ושמשה אלקטרוני. הארגונומיה המתוחכמת כוללת 19 גומחות, מדפים ותאים בנפח כולל של 39 ליטר.

יחידות כוח

סיטרואן ציידה את C4 החדש במנועי בנזין 3 צילינדרים מסדרת PureTech בנפח 1,2 ליטר – לישראל מיובאים דגמים בגרסת ההספק הבינוני (130 כ"ס). רוצים דיזל? אין בעיה – ניתן לבחור מנוע 1,5 ליטר מסדרת BlueHDi המפיק 110 או 130 כ"ס – בישראל מוצע האחרון. תיבת ההילוכים הסטנדרטית – 6 היל' ידנית, אולם בישראל ההאצ'בק מגיע עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה מאת החברה היפנית Aisin. סיטרואן C4 החדש זוכה לשבחים בזכות הנוחות, החלקות, החסכוניות וכושר התמרון.

אבזור

רמת הגימור שמוצעת עבור סיטרואן C4 בישראל נקראת Shine ("ברק"). היא מכילה 6 כריות אוויר, חיישן לחץ בצמיגים, בקרת יציבות ESP, מצלמה אחורית וגג פנורמי ועוד דברים קטנים וטובים רבים. מכלול העוזרים שבו מצוידים הדגמים בארץ נקרא Highway Driver Assist, בו כלולים בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית תיקון סטייה מנתיב ומערכת חנייה אוטונומית, וכן מערכת למניעת התנגשויות עם פונקציית זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים ובקרת עייפות הנהג. מביקורות אמיתיות של בעלים ניתן להסיק ש-C4 החדש – "קטן אבל גדול, מחזיק היטב את המהירות, שום בעיות עם חנייה – נכנס למקומות בהם מכוניות אחרות חנו באופן לא מתחשב".

למה הרכב הזה הוא טוב?
20 קולות