יונדאי איוניק ידועה כהיברידית הראשונה שיוצרה על ידי היצרנית הדרום קוריאנית יונדאי מוטור קומפני ב- 2016. במהלך שלוש שנים הראשונות של מכירות צברה איוניק פופולריות ניכרת: באירופה היא נמכרה במחזור של 32 אלף מכוניות - יותר מפי שניים יותר מאשר פריוס של טויוטה. בינואר 2019 במטרה לשמור ביקוש לדגם הרווחי, הציגה היצרנית א
יונדאי איוניק ‏2019. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

האצ‘בק יונדאי איוניק. דור 1, עיצוב מחדש (2019)

יונדאי איוניק ‏2019. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

יונדאי איוניק ידועה כהיברידית הראשונה שיוצרה על ידי היצרנית הדרום קוריאנית יונדאי מוטור קומפני ב- 2016. במהלך שלוש שנים הראשונות של מכירות צברה איוניק פופולריות ניכרת: באירופה היא נמכרה במחזור של 32 אלף מכוניות - יותר מפי שניים יותר מאשר פריוס של טויוטה. בינואר 2019 במטרה לשמור ביקוש לדגם הרווחי, הציגה היצרנית את הגרסאות ההיברידיות של הדגם לאחר עיצוב מחדש, ובחודש מאי חודשה גם הגרסה החשמלית של הדגם. כל הדגמים עדיין במרכב האצ'בק 5 דלתות, בעלי מיקום מנוע מקדימה והנעה קדמית בלבד. כל הגרסאות מוצגות בישראל, מלבד ה-Plug-in-hybrid.

מתחרה צמודה של יונדאי איוניק החדשה היא טויוטה פריוס. מתחרים נוספים ל"קוריאנית" טסלה דגם S וניסאן ליף החשמלית. מתחרות של היצרן עצמו הם קרוסאוברים יונדאי קונה אלקטריק וקיה נירו, שנבנו על בסיס אותה פלטפורמה. איוניק המחודשת עומדת בסטנדרטים ה"ירוקים" ומושכת את אלו המעדיפים שילוב של פרקטיות ופונקציונליות עם עלות משתלמת ותחזוקה לא יקרה.

מראה חיצוני

המראה של יונדאי איוניק 2019/2020 לא עודכן יותר מדי, רק על פי המתכון הרגיל: הופיע גריל חדש בצורת רשת גדולה, פגוש קדמי חדש וגלגלים צבועים אחרת. לאיוניק הבכירה יש פנסי LED ופנסים אחוריים מודרניים, או ליתר דיוק, המילוי שלהם הפך למודרני יותר. הגרסה החשמלית קיבלה גם גריל חדש ואופטיקה חדשה. מבחר צבעי מרכב הורחב: מארבעה גוונים לתשעה. כל השינויים שבוצעו לא השפיעו על האווירודינמיקה של ההאצ'בק - כמו בעבר, מקדם גרר הוא 0.24. גם מידות הדגם נותרו כפי שהיו. איוניק החדשה (כמו הקודמת) היא באורך של 4470 מ"מ, בסיס גלגלים של 2700 מ"מ, רוחב של 1820 מ"מ וגובה של 1450 מ"מ.

תא הנוסעים

תא הנוסעים השתנה בצורה הבולטת ביותר: הפאנל הקדמי קיבל חלק שחור גדול, הכולל יחידת חיישן מיזוג אוויר, פתחי אוורור ותצוגה בולטת של מערכת המולטימדיה. היא גדלה: מ- 7 ל- 8 אינץ' וברמות גימור עשירות מ- 8 ל- 10.25 אינץ'. בנוסף המולטימדיה כוללת בקרה קולית. המיקום של פתחי האוורור השתנה, יחידת בקרת מיזוג חודשה. אפליקציית Blue Link של יונדאי מאפשרת לשלוט במספר פרמטרים של רכב, למשל, על מע‘ מיזוג באמצעות סמארטפון.

אבזור

יונדאי איוניק החדשה קיבלה אלקטרוניקה משודרגת ומגוון עוזרי נהג: מערכת בלימה אוטומטית, שמירה על הנתיב, מעקב אחר סימון נתיבים ומעקב אחר שטחים מתים. פונקציה Green-Zone drive mode הוצגה עבור גרסה ההיברידית, המעבירה את המכונית לחשמל אם מע‘ נווט "מבחינה" שרכב שנכנס לאזור "ירוק" (פארקים, שמורות טבע). רכב יכול אפילו לצבור חשמל כדי לנסוע בשטחים אלה, אם המסלול מתוכנן מראש. הציוד הבסיסי של כל הגרסאות זהה: 7 כריות אוויר, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמה אחורית, מושבים קדמיים עם תמיכת צד, בקרת שיוט, בקרת אקלים, סט בטיחות SmartSense, מולטימדיה עם צג 8 אינץ' (ניווט מובנה, שליטה קולית ותמיכה ב- (CarPlay /Android Auto).

מנועים

ה"מילוי" הטכני של יונדאי איוניק 2020/2021 לא השתנה הרבה. לגרסת ההיברידית וה-Plug-In יש אותו מנוע בנזין 1.6 GDI עם 105 כ"ס ומונט של 14 ניוטון מטר. אבל מנועי עזר חשמליים הם שונים. ההיברידית משתמשת במנוע חשמלי בהספק של 43.5 כ"ס. (173 ניוטון מטר) עם סוללה של 1.56 קילוואט-שעה. Plug-In קיבלה מנוע חשמלי בהספק של 60.5 כ“ס. (173 ניוטון מטר) בתוספת סוללה של 8.9 קוט"ש הנטענת משקע חשמל (לא מסופקת לישראל). בשני הגרסאות מותקנות תיבה רובוטית בעלת 6 הילוכים מסוג DCT. ידוע שצריכת הדלק בגרסה ההיברידית ברמה של 4.2 ליטר ל- 100 ק"מ.

הגרסה החשמלית קיבלה סוללה חדשה מסוג ליתיום-פולימר, שקיבולה גדל מ- 28 ל- 38.3 קוט"ש. טווח נסיעה גדל: כעת בטעינה בודדת מכונית חשמלית מסוגלת לנסוע 294 ק"מ (לפי מחזור ה-WLTP) במקום 204. הספק של המנוע החשמלי גדל ל- 136 כ“ס (ב- 16 כ"ס), אך המומנט נשאר זהה - 295 ניוטון מטר. תאוצה ל- 100 קמ"ש - 9.9 שניות, מהירות מרבית - 165 קמ"ש. הטעינה הרגילה הפכה לחזקה יותר ב-0.6 קילוואט (כעת 7.2), בעמדת הטעינה המהירה ניתן לטעון את הסוללה עד 80% תוך פחות מ- 54 דקות. הופיע מצב הנהיגה הרביעי + Eco, בו איוניק חוסכת אנרגיה ונשארת להיות טעונה לכל מקרה. ישנה גם מצב נסיעה "דוושה אחת", שבו מידת האטה נקבעת באמצעות חלקות של שחרור דוושת התאוצה.

איזו מהמכוניות הבאות היית בוחר?
44 קולות