הונדה סיוויק Si היא גרסת ספורט קומפקטית, המבוססת על דור 11 של הונדה סיוויק. בדומה לדור הקודם, הרכב מיוצר בקנדה והושק קודם כל בשוק ארה"ב בסוף שנת 2021. מתי סיוויק Si יגיע לישראל (אם בכלל) – כעת לא ידוע.
הונדה סיוויק ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 11 דור
AUTOBOOM

הונדה סיוויק Si. רכב ספורט במחיר נגיש

הונדה סיוויק ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 11 דור

הונדה סיוויק Si היא גרסת ספורט קומפקטית, המבוססת על דור 11 של הונדה סיוויק. בדומה לדור הקודם, הרכב מיוצר בקנדה והושק קודם כל בשוק ארה"ב בסוף שנת 2021. מתי סיוויק Si יגיע לישראל (אם בכלל) – כעת לא ידוע.

בישראל נמכר האצ'בק ספורט הונדה סיוויק Type R דור 5 בדגם שנת 2017 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר, עם הספק בסך 320 כ"ס ועם תיבת 6 הילוכים ידנית. המהירות המרבית של ההאצ'בק מוגבלת בנקודת 272 קמ"ש. ההאצה מ-0 עד 100 קמ"ש מבוצעת תוך 5,8 שניות.

לפרוטוקול
הונדה סיוויק Type R, שנת 2017

בעבר סיוויק Si נשא את השם Type S והיווה גרסתו הפשוטה יותר של Type R. כיום רכב הספורט מתהדר באותיות Si בשמו, שפירושן היא "Sport injected", או "מחזוק בספורט". אך למרות השם, סיוויק ה"המחוזק" הוא רכב ספורט לא גדול במיוחד, שנמכר במחיר נגיש יחסית, בעוד שהביצועים שלו הם לא רעים בכלל. זה רכב שמעטר את היצע הדגמים של הונדה כבר מזה 35 שנים. מידות הרכב, השייך לשבט הנרחב של "משפחתיות", הופכים אותו למתאים הן לתנועה באספלט, הן לראלי והן למסלול. ומיותר לציין, גם מתאים בהחלט לנסיעות היומיום – שהרי לשם כך נוצר דגם סיוויק "המתורבת".

מראה חיצוני

מבחינה חיצונית סיוויק Si שונה מהגרסה הרגילה במספר פרטים: הגריל עשוי בצורת חלת דבש המסורתית לדגמי ספורט, מעל מכסה המטען מתנוסס ספוילר שחור. חישוקי הסגסוגת הקלה האלגנטיים R18 צבועים בשחור גם הם. בתי מראות הצד ומסגור החלונות הוא גם שונה. במקום קצה אגזוז אחד, מותקנים שניים. גם המרכב עצמו הוא משודרג: עמידות לפיתול מוגברת ב-8% ביחס לדור הקודם. אך ורק בגרסת Si מוצע צבע המרכב Blazing Orange Pearl. הרכב צויד בפנסי LED, ועל הבטיחות אחראי מקבץ מערכות הבטיחות Honda Sensing של הגרסה האחרונה. צמיגי ארבע עונות 235/40 R18 הם חלק מרמת הגימור הסטנדרטית.

תא נוסעים ואבזור

בפנים הונדה סיוויק Si שנת 2021/2022 שונה במושבים ספורטיביים עם הלוגו Si וקווי תפירה אדומים מעליהם, הדוושות הן מרופדות. מפרט האבזור של הסדאן כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 9 אינץ' התומכת ב-Apple CarPlay וב-Android Auto, מערכת שמע יוקרתית Bose Centerpoint 2 עם 12 רמקולים. מערכת השמע מסוגלת להעביר את צליל המנוע דרך הרמקולים – המהנדסים השקיעו גם במערכת הפליטה וסיפקו זרימה חופשית של גזי הפליטה דרך הצינור.

מנועים ושאסי

לסדאן מנוע טורבו, בנפח 1,5 ליטר. מדובר בגרסה המשודרגת של המנוע הקודם. לאחר שכלול מערכת VTEC (תזמון שסתומים משתנה) המומנט המרבי של 260Nm הפך לזמין לרשות הנהג כבר ב-1800 סל"ד במקום 2100. ההספק חווה ירידה מתונה: 203 במקום 208 כ"ס. למנוע שידכו תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. מהלך מוט ההילוכים התקצר ב-10%, בנוסף התיבה צוידה במערכת התאמת סל"ד בעת הורדת הילוך (נמצאת בשימוש ב-Type R).

להנאתם של הנהגים במהלך כל פנייה, סיוויק Si החדש צויד במתלים עם הגדרות שונות: הקפיצים הקדמיים נוקשים יותר מהרגילים ב-8%, האחוריים – ב-54%. חוזקו המשענות העליונות של תמוכות מק'פרסון, הותקנו מייצבים רוחביים עבים יותר ותותבים נוקשים יותר. ובנוסף לכך, זרועות אחוריות כמו ב-Type R. צלחות הבלמים תואמות גם הן: הן גדולות יותר בהשוואה לגרסה ה"אזרחית".ומה שחשוב לא פחות – הסדאן "החם" יצרוך כ-7,5 ליטר בלבד ל-100 ק"מ בנהיגה משולבת.

מה דעתכם על סיוויק הספורטיבי?
21 קולות