הונדה XR-V הוא קרוסאובר לא יקר במימדים קטנים, הגרסה הסינית של הקרוסאבור ה"גלובלי" הונדה HR-V שמיוצרת על-ידי Dongfeng-Honda משנת 2014. הדגם המיועד לשוק הסיני והוא מעניין בגלל המחיר שלו (גרסת הדור הראשון נמכרה תמורת 21 אלף דולר) ובגלל מערכות בטיחות מתקדמת. ה"כמעט HR-V" הוא לא רק זול יותר, אלא גם שונה מהדגם הבינלאומ
הונדה XR-V. כמעט HR-V, רק זול יותר
AUTOBOOM

הונדה XR-V. כמעט HR-V, רק זול יותר

הונדה XR-V. כמעט HR-V, רק זול יותר

הונדה XR-V הוא קרוסאובר לא יקר במימדים קטנים, הגרסה הסינית של הקרוסאבור ה"גלובלי" הונדה HR-V שמיוצרת על-ידי Dongfeng-Honda משנת 2014. הדגם המיועד לשוק הסיני והוא מעניין בגלל המחיר שלו (גרסת הדור הראשון נמכרה תמורת 21 אלף דולר) ובגלל מערכות בטיחות מתקדמת. ה"כמעט HR-V" הוא לא רק זול יותר, אלא גם שונה מהדגם הבינלאומי מבחינת העיצוב והאבזור. בסתיו 2022 מתחילות המכירות של גרסת הדור השני: ראשית תוצע הגרסה עם ההנעה הקדמית, מנוע אטמוספרי 1,5 ליטר וגיר רציף, מאוחר יותר יופיעו גרסאות נוספות.

Honda HR-V 2018. SUV 5-door, 2 generation, restyling.

הונדה HR-V הוא רכב שמוכר בקרב האוכלוסייה הישראלית, הקרוסאבור הקומפקטי נמכר בארץ במחיר מ-140,711 ₪ (נתונים לשנת 2022).

חשוב

דור ראשון

הקרסאובר הקומפקטי הונדה XR-V, שהוא מעט שונה ומיועד לשוק הסיני, הופיע לראשונה בשנת 2014. הוא מיוצר על-ידי המיזם המשותף Dongfeng-Honda. הדגם הזה הוא ההעתק הקרוב של הונדה ווזל היפנית, שידועה בשוק העולמי בתור HR-V: יש הבדלים קטנים בעיצוב של יחידות התאורה ובצורת הפגושים. הרכב נוצר על בסיס הפלטפורמה של ההאצ'בק הקומפקטי הונדה פיט עם בסיס גלגלים מוארך.

XR-V הראשון צויד במנועי בנזין 1,5 ליטר (131 כ"ס) ו-1,8 ליטר (136 כ"ס) בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית או עם גיר רציף. ההנעה היא קדמית בלבד. לשם ההשוואה: הונדה HR-V צוידה במנוע בנזין i-VTEC בנפח 1,5 ליטר (130 כ"ס) או במנוע טורבו דיזל i-DTEC בנפח 1.6 ל' (120 כ"ס). התמסורת היא תיבת 6 הילוכים ידנית או גיר רציף. בשונה מהגרסה הסינית, בנוסף להנעה הקדמית הוצעה גם הנעה כפולה. הגרסה האמריקאית של HR-V צוידה במנוע 1,8 ליטר בהספק 141 כ"ס.

דור שני

הונדה XR-V החדש הופיע רק בשנת 2022 ועוד באיחור ניכר: באירופה, בספטמבר 2021 כבר יצאה גרסת הדור השלישי של הונדה HR-V שכולנו ממתינים לה בקוצר רוח בישראל. הקרוסאובר הסיני הוא לא גדול: אורך 4,380 מ"מ, רוחב 1,790 מ"מ, גובה 1,590 מ"מ. מבחינה חיצונית XR-V דומה ל-HR-V הגלובלי וגם לווזל היפני, אבל החלקים מפלסטיק (דוגמת הפגושים והגריל) בגרסה הסינית הם מקוריים. וגם מפרט האבזור שלו עשיר יותר. דרך אגב, קיימת גרסה נוספת של אותו הדגם שיש לו הרבה שמות שגם מיוצרת בסין, הונדה ZR-V שתימכר באירופה, ביפן ובאזורים נוספים בעולם. בארה"ב הדגם יגיע בתור גרסת דור הבא של הונדה HR-V.

הונדה XR-V היא מכונית נגישה יותר שמצוידת כברירת מחדל בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת זיהוי הולכי רגל

החלל הפנימי של הונדה XR-V שנת 2022 הוא זהה לגרסאות הבכירות של HR-V האירופי. תא הנוסעים מרופד בעור, ישנם בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי. מפרט האבזור כולל מערכת מדיה עם מסך 9 אינץ' וטעינה אלחוטית למכשירים. בנוסף לכך, כבר ברמת הגימור הבסיסית נכללים: מערכת זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם בקרת פקקי התנועה, בקרת נתיב ומצלמה אחורית.

הונדה. מנוע.

בינתיים מוצע מנוע אחד – בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר המפיק 125 כ"ס בשילוב עם גיר רציף והנעה קדמית. באירופה הונדה HR-V החדש שנת 2022 מצויד ביחיד כוח היברידית e: HEV המורכבת ממנוע בנזין 1,5 ליטר הפועל לפי מחזור אטקינסון, מתנע-גנרטור ומנוע חשמלי וכן סוללת ליתיום-יון. הספק היחידה – 131 כ"ס, מומנט – 253Nm. במקרה כזה המומנט מועבר לגלגים הקדמיים דרך גיר еCVT, ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 10,6 שניות.

HR-V או XR-V?
38 קולות