יונדאי i25 היא מכונית מקטגורית B עם הנעה קדמית המיוצרת על-ידי החברה דרום הקוריאנית Hyundai Motor. מוצעת בצורות מרכב סדאן והאצ'בק. רבים מאמינים כי היא פותחה במיוחד עבור ישראל או קולומביה, שכן היא נמכרה דווקא במדינות אלו. אבל הדבר הוא לא לגמרי נכון. המכונית החדשה שהופיעה בשנת 2010 תחת האינדקס i25, ברוסיה הייתה נקרא
יונדאי i25 אקסנט היום
AUTOBOOM

יונדאי i25 אקסנט היום

יונדאי i25 אקסנט היום

יונדאי i25 היא מכונית מקטגורית B עם הנעה קדמית המיוצרת על-ידי החברה דרום הקוריאנית Hyundai Motor. מוצעת בצורות מרכב סדאן והאצ'בק. רבים מאמינים כי היא פותחה במיוחד עבור ישראל או קולומביה, שכן היא נמכרה דווקא במדינות אלו. אבל הדבר הוא לא לגמרי נכון. המכונית החדשה שהופיעה בשנת 2010 תחת האינדקס i25, ברוסיה הייתה נקראת סולריס ובמדינות אחרות הייתה ידועה בתור אקסנט (קוריאה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אוקראינה וכו') או ורנה (הודו). כך שיונדאי i25 הוא בעצם אקסנט המוכר והחביב בגרסת הדור הרביעי – דגם פופולרי שנהגים רבים מכירים כבר טוב ומזמן. בשוק הפנימי של קוריאה אקסנט החדש הוצג בנובמבר 2010 תחת הסלוגן "Guy's license". הקוריאנים הפנו את הדגם בראש ובראשונה לקהל הצעיר. בעקבות קונספט ה-i החדש למתן שמות לדגמים אירופאים, גרסת הייצוא קיבלה את השם יונדאי i25.

Hyundai i25 2011. Sedan, 1 generation.

בשנת 2019 המכונית חזרה לשוק הישראלי תחת השם אקסנט. הדור החמישי העדכני של אקסנט מבוסס על אותה הפלטפורמה של הדור הקודם שעברה מודרניזציה. הדגם מוצע במרכב סדאן בעל המימדים הבאים: אורך 4,370 מ"מ, רוחב 1,700 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ, בסיס גלגלים 2,570 מ"מ. לא מפונק ואמין – כך אנו זוכרים אותו. ואנו מקווים שהוא לא יסטה מהמסלול הזה. בואו נברר מה יכול להציע יונדאי i25 אקסנט כיום.

עיצוב חיצוני ואבזור פנימי

הרכב מוצע בישראל בגרסאות Inspire ("לעורר השראה" באנגלית) ו-Premium. יונדאי אקסנט שנת 2021/2022 נבדל מבחוץ בחרטום מעודכן – פנסים חדשים עם מילוי לד וכן בפגוש אחורי חדש ובפנסי לד אחוריים מעודכנים. מרווח הגחון לא השתנה (160 מ"מ). מבפנים: לוח מחוונים הדיגיטלי Supervision בעיצוב חדש, עם מסך מולטימדיה מוגדל באינץ', כעת מערכת ניווט נכללת כברירת מחדל. נפח תא המטען הוא 454 ליטר. רמת הגימור הבסיסית כוללת כריות אוויר לנהג ולנוסע הקדמי, כריות אוויר צדדיות ווילונות בטיחות, עיגוני Isofix במושבים האחוריים, ABS, בקרת יציבות, בקרת סחרור, סיוע בבלימה. המכונית מצוידת בסאנרוף, במזגן ובחלונות חשמל.

מנועים ושאסי

יונדאי אקסנט 2017. מנוע. סדאן, 5 דור

הדגם מצויד במנועי בנזין חדשים, בתיבת 6 הילוכים אוטומטית או ידנית, במתלים אחוריים עצמאיים מסוג מק'פרסון ובקורת פיתול בסרן האחורי. המנוע הבסיסי בנפח 1,4 ליטר עם הזרקה רב-נקודתית כעת מפיק 100 כ"ס. עם תיבת 6 הילוכים ידנית הרכב בגרסה כזאת מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 12,2 שניות, עם תיבה אוטומטית תוך 11,5 שניות. המהירות המרבית היא 190 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת היא 5,9 ליטר של בנזין במצב משולב. מנוע 1,6 ליטר החזק יותר בהספק 124 כ"ס נהיה חסכוני יותר. צריכת דלק משובלת – 6,5 ליטר ל-100 ק"מ. המהירות המרבית היא 180 קמ"ש, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 11,4 שניות. חדשות טובות - הרכב עדיין יכול לנסוע על בנזין 92.

שוקלים לקנות יונדאי אקסנט חדש?
12 קולות