China Anhui Jianghuai Automobile Co., Ltd. או JAC היא אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות ביותר בסין בעלת האפשרות לייצר מעל מיליון רכבים ו-500 אלף מנועים בשנה. התאגיד נוסד בשנת 1964 והוא מייצר קו דגמים מגוון הכולל משאיות קלות, בינוניות וכבדות, MPV, SRV, מכוניות סדאן, אוטובוסים, שאסי עבור אוטובוסים וחלקי רכב כמו אבזו
Jac Logo
AUTOBOOM

JAC. שולט בעתיד

Jac Logo

China Anhui Jianghuai Automobile Co., Ltd. או JAC היא אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות ביותר בסין בעלת האפשרות לייצר מעל מיליון רכבים ו-500 אלף מנועים בשנה. התאגיד נוסד בשנת 1964 והוא מייצר קו דגמים מגוון הכולל משאיות קלות, בינוניות וכבדות, MPV, SRV, מכוניות סדאן, אוטובוסים, שאסי עבור אוטובוסים וחלקי רכב כמו אבזור הנדסאי, מנועים ותיבות הילוכים. בנוסף לכך, החברה מספקת ציוד לכוחות החמושים של סין. JAC Group מאחדת את JAC Motors, Ankai, JAC Special Purpose Vehicle ועשרות יצרניות מרכיבים קטנות. שווי הנכס הכולל עולה על 30,6 מיליארד יואן.

בשנת 2005 החברה פתחה מרכז לעיצוב באיטליה ובשנת 2006 מרכז לעיצוב נוסף בטוקיו. לחברה יש מכון למחקר ולפיתוח משלה, שטח ניסויים ומתחם מעבדות הנדסאי. במשך שנים רבות ברציפות, JAC היא חברה מובילה לייצוא של רכבים מסחריים ושאסי מיוחדים עבור אוטובוסים. בשוק הפנימי החברה לקחה את אחד המקומות הראשונים במכירת משאיות כבדות עם היקף ייצור של יותר מ-60 אלף יחידות בשנה. כל הכלים של JAC עומדים בדרישות המחמירות של תקני איכות הסביבה במדינות שאליהן הם מיוצאים. נכון להיום JAC Motors מחזיק במפעלי הרכבה עם דרגות שונות של לוקליזצית ייצור ביותר מ-15 מדינות.

הרכבים המסחריים רב-התכליתיים של JAC זכו בפרס המכובד "MPV השנה" בסין וזוכים קבוע במקומות ראשונים מבחינת היקף המכירות. יותר מכך, אחד הדגמים שעיצובו פותח בשיתוף פעולה עם סנדת Pininfarina קיבל תואר "המכונית היפה ביותר בעשר השנים האחרונות" ופרס "הדגם הטוב ביותר של שנת 2011". המנועים שפותחו באופן עצמאי על-ידי החברה בשביל קו מכוניות הנוסעים 1.3 LVVT, 1.5 LVVT ו-2.0 LTCI נכנסו שלוש פעמים ל"עשרת המנועים הטובים ביותר בסין". הדגם S3 הוא ספינת הדגל בפלח ה-SUV של סין ואחד משלושת הקרוסאוברים העירוניים המובילים בסין.

אחד מתחומי העיסוק של JAC הוא ייצור רכבים המבוססים על מקורות דלק חלופיים. נכון להיום על הכבישים של סין נמצאות מעל 10 אלף מכוניות חשמליות דור שישי עם טווח נסיעה של כ-250 ק"מ. בשנת 2017 החל הייצור של גרסת הדור השביעי של הדגמים החשמליים עם טווח נסיעה של 350 ק"מ. וככל הנראה, כתוצאה מהתוכנית רב-השנתית המתוחכמת, JAC הסינית נמסרת בהדרגה לידיים גרמניות מדויקות.

החדשנות הסינית בשילוב עם הקפדנות הגרמנית

JAC הוא מפעל רכב סיני טיפוסי שנמצא בבעלות המדינה – יצרנית ענקית של כל כלי תחבורה בעל ארבעה גלגלים ומנוע, שאותם הם גם מייצרים בעצמם. החברה שואפת לפיתוח של רכבים מודרניים ומשקיעה מיליארדים במחקרים. המחשבה הטכנית של החברה ממוקדת במרכז המו"פ המורכב ממרכז המחקר עצמו, מרכז רישוי מכוניות קלות, כלי רכב כבדים ו-LCV, סטודיו לעיצוב, מגרשי מבחן ועוד. JAC נמצאת במקום הראשון בסין מבחינת מחקרים ופיתוחים עצמאיים. 44 פרויקטי מו"פ של החברה כלולים בפרויקטי המדע והטכנולוגיה העיקריים של סין ברמה הלאומית והאזורית ו-55 טכנולוגיות מיושמות ברמה הלאומית. החברה מרכיבה רכבים עבור סין וגם עבור השווקים החיצוניים. שווקי היעד העיקריים עבור המוצרים המתקדמים טכנולוגית הם דרום אמריקה, אפריקה, אסיה ומספר דגמים לאירופה. בסך הכל מדובר ב-120 מדינות.

כלי הרכב של Guangzhou Automotive Company עולים מבחינת איכות ואמינות על רוב היצרניות האירופיות והיפניות המייצרות בסין
על פי הדירוג של הסוכנות האמריקאית העצמאית J.D. Power

JAC ידועה כשותפה חשובה של Volkswagen Group. המיזם המשותף של JAC Motors ו-Volkswagen Group נוסד בשנת 2017 להרכבת רכבי SEAT ובהמשך לייצור דגמי Sol. המוצר המשותף הראשון שלהם הוא SOL E20X, קרוסאובר חשמלי שנוצר על בסיס JAC Refine S2 EV. בשנת 2020, על אף המגיפה, Volkswagen Group חתמה על הסכם הצהרת כוונות בין Volkswagen (China) Investment Co. Ltd. וממשלת מחוז אנהוי על הגדלת אחוז המניות של קבוצת פולקסווגן במיזם המשותף Jac-Volkswagen מ-50% ל-75% בתשלום של מיליארד יורו. בנוסף לכך, פולקסווגן מתקרבת לחברת האם של היצרנית, JAG, עם רכישת 50%.

דגמים פופולריים

  • JAC T6

הטנדר JAC Shuailing T6 יצא לשוק הסיני בשנת 2015 ונמכר כיום במספר מדינות באירופה. JAC T6 היא תוצאה של עיבוד לא יצירתי במיוחד של פורד F150 שהובילה לתביעה מצידה של פורד. בית המשפט הסיני קבע כי אפילו לחיקויים סיניים חייב להיות גבול ו-JAC נאלצה להמציא את הרכב מחדש. הגרסה השנייה יצאה עד כדי כך גרועה שאפילו הסינים עצמם דחו אותה. ורק בפעם השלישית JAC Shuailing T6 יצא מספיק טוב. זהו טנדר בינוני שימושי וזול עם הספק של עד 120 כ"ס. תא המטען מגיע בשני גדלים: 1520 × 1520 × 470 מ"מ או 1810 × 1520 × 470 מ"מ. קיימות גרסאות עם מנוע בנזין, דיזל וחשמלית. ההנעה היא אחורית או כפולה. היתרון העיקרי של הטנדר הוא בכך שבתור בסיס נלקחה שלדת הסולם האיכותית של טויוט היילקס. בתא הנוסעים יש את כל מה שצריך, אך אין לצפות אפילו לשמץ של יוקרה בסוס העבודה הסיני.

  • JAC Refine M5

המיניבוס JAC M5 מבוסס על גרסת הדור הראשון של יונדאי סטארקס והחל להבדל ממנו רק בסוף הדור הראשון. כיום נמכר הדור השני של M5 הנהנה מביקוש גבוה יחסית במזרח התיכון ובדרום אמריקה. זהו מיניבוס יוקרתי שנראה טוב באורך 5,2 מ', ברוחב 1,8 מ' ובגובה 1,9 מ'. תא הנוסעים מאובזר היטב. יש לו כמה סוגי מנועים בהספק עד 177 כ"ס.

  • JAC S3 Luxury

JAC S3 הוא פסגת היצע הקרוסאוברים הקומפקטיים של JAC, אבל גם קרוסאובר סיני טיפוסי. העיצוב הוא סטנדרטי בשביל קרוסאובר מודרני, רק הגריל שלו מגיע בצורת טרפז ושונה מזה של קרוסאוברים ממותגים מובילים. פרט ייחודי ל-S3, שזה כבר נחשב הישג בשביל רכב סיני. החלק האחורי נראה קצת מגושם ביחס לגלגלים, עם זווית הרמה גבוהה. מהצד הקרוסאובר נראה לא מאוזן: החלונות צרים מדי, מה שהופך את הדפנות לכבדות לעומתם. תא הנוסעים מזכיר את אלה של קרוסאוברים יפניים או קוריאנים בגודל בינוני, אבל מרווח הראש שלו הוא גדול יותר בהשוואה לסוזוקי ויטארה לדוגמה. הודות לבסיס הגלגלים הארוך יש הרבה מקום לרגליים, אך הקונסולה המרכזית וטונל הגיר מעוצבים באופן כזה שהנוסע במושב האמצעי נאלץ לפשק את רגליו. לא בצורה מוגזמת כמובן, אך בכל זאת… מצד שני, תא המטען גדול מספיק בשביל קורקינט, אבל לא לאופניים.

משום מה, היוצרים הסיניים אוהבים להתקין גלגלים קטנים ומנועים חלשים ברכבים יחסית גדולים. ייתכן שיש לכך הסבר הגיוני המושרש אי שם במעמקי הפילוסופיה הסינית. JAC S3 גם מצויד במנוע 1,6 ליטר לא חזק במיוחד בהספק מרבי של 118 כ"ס, ללא טורבו ועם גיר רציף. המנוע מאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש תוך כמעט 13 שניות. הביקורות על S3 הן בדרך כלל חיוביות – זהו קרוסאובר די איכותי ליומיום, מספיק חסכוני ועם התנהגות כביש לא רעה.

  • JAC E-S2

מבחוץ הקרוסאובר במימדים הבינוניים JAC S2 נראה כמו שילוב בין פולקסווגן לבין יונדאי, אבל זהו לא חיקוי מובהק. בנוסף לכך, בשונה מהמון מוצרים סטנדרטיים מתוצרת סין, הוא לא נראה יוצא דופן או חריג. לפחות המאפיינים החריגים שלו, גם אם קיימים, הם פחות בולטים לעין. החלונות הופכות לצרים יותר לקראת החלק האחורי, אבל החלק הקדמי נראה מכובד. איברי התפעול בתא הנוסעים ממוקמים תוך התחשבות בדרישות הארגונומיה, כלומר, נמצאים בדיוק איפה שהם צריכים להיות, מערכות הבקרה הן איכותיות ומגיבות מהר. הגימור הפנימי הוא סטנדרטי, רוב אפשרויות הגימור הן לא פחות טובות מאל של דגמים יפניים מאותו סגמנט. מפרט האבזור הוא עשיר. מותקן מנוע 1,5 ליטר בהספק 112 כ"ס בשילוב עם גיר רציף. JAC S2 מאיץ ל-100 קמ"ש ב"מצב ספורט" תוך 12,4 קמ"ש.

  • JAC JS4

JAC JS4 הוא קרוסאובר קומפקטי עם הנעה קדמית, חידוש יצירתי של רכב הפנאי S4. העיצוב מבוצע בסגנון החדש "Global Design of JAC Passenger Car 3.0 Era. החלק הקדמי נראה די מתקדמת. משאר הבחינות JS4 נראה כמו קרוסאובר רגיל, עם חלק אחורי מורם ועם חלונות אחוריים ה"קמצומצים" האופיינים ל-JAC. תא הנוסעים ב-SUV הקומפקטי הוא מודרני ולא מוגזם, בפנים קיבלנו הגה קטום, לוח מחוונים עם צג "10,25 וקונסולה מרכזית לקונית עם מסך מגע בגודל "10,25. נפח תא המטען – 0,5 קוב. JAC JS4 מצויד בשני מנועי בנזין 4 צילינדרים: בהספק 118 כ"ס או עוצמתי למדי בהספק 147 כ"ס. למנועים משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית, בנוסף לכך זמינה רמת גימור עם גיר רציף.

באיזה JAC תבחרו השבוע?
28 קולות