יגואר XF – מכונית פאר מבית יצרנית רכב הבריטית Jaguar Land Rover. נמצאת בייצור מאז שנת 2008. מגיעה במרכבי סדאן וסטיישן, עם הנעה אחורית או כפולה. קיימת גרסה ספורטיבית. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של יגואר XF בדגם שנת 2015.
יגואר XF ‏2015. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור
AUTOBOOM

יגואר XF. התלהבות ותחושת עוצמה.

יגואר XF ‏2015. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור
עדכון:

בשנת 2020 הושקה גרסה לאחר מתיחת פנים של הדור השני לדגמי סדאן וסטיישן יגואר XF

יגואר XF – מכונית פאר מבית יצרנית רכב הבריטית Jaguar Land Rover. נמצאת בייצור מאז שנת 2008. מגיעה במרכבי סדאן וסטיישן, עם הנעה אחורית או כפולה. קיימת גרסה ספורטיבית. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של יגואר XF בדגם שנת 2015.

סדאן XF הינו היורש של יגואר S-Type האגדי. הוצג לראשונה בתצוגת רכב בפרנקפורט ב- 2007, ולמרות שהתבסס על פלטפורמה של S-Type המחודש, חזותית הוא נבדל ממנו דרסטית. XF עם מרכבו הקל מאלומיניום זכה לשבחים רבים על ביצועים מצוינים ועל חסכוניות.

דור ראשון

היה בייצור בין השנים 2007 ל- 2016 ועבר מתיחת פנים ב- 2010. XF הראשון פותח במחלקת העיצוב והנדסה של יגואר בוויטלי, קובנטרי, בריטניה, והורכב במפעל בברמינגהם. הרכב תוכנן על פלטפורמה משודרגת של קודמו בתפקיד, אך קיבל עיצוב חוץ ופנים שונה לחלוטין – תמציתי, קפדני ונמרץ. בתא הנוסעים של יגואר XF הראשון שוררת אווירת "יגואר" קלאסית עם גימור אלומיניום אופנתי.

יגואר XF – מכונית פאר.

בשנת 2009 בתצוגת רכב בדטרויט נערכה הופעת הבכורה של גרסת יגואר XF ספורטיבית – יגואר XFR. דגם XFR קבע שיא חדש במהירות מרבית בין רכבים סדרתיים – השיג מהירות של 363 קמ"ש. הגרסה הבכירה של XF הצטיידה במנוע 5,0 ליטר עם מדחס והזרקה ישירה. הגרסה האטמוספרית של ה"שמינייה" הפיקה 385 כ"ס, וגרסת XFR עם קומפרסור – 510 כ"ס. מאוחר יותר הופיע דגם XFR-S בעל חטיבת כוח משודרגת המפיקה 550 כ"ס.

בשנת 2012 הושק דגם סטיישן XF Sportbrake, וב- 2013 החל ייצור של דגמים בעלי הנעה כפולה.

מתיחת פנים בשנת 2010 העניקה ליגואר XF עיצוב חדש בסגנון XJ ותא נוסעים מעודכן. נוסף על כך, ברכב החלו להתקין מנועי טורבו תוצרת פורד. כל הגרסאות צוידו בתיבת 8 הילוכים אוטומטית במקום 6 הילוכים. בשנת 2012 הושק דגם סטיישן XF Sportbrake, וב- 2013 החל ייצור של דגמים בעלי הנעה כפולה.

דור שני

הדור השני של יגואר XF נמצא בייצור משנת 2015 ועד עתה (נכון ל- 2020). XF החדש קצר מקודמו בשבעה מ"מ, אמנם בסיס הגלגלים גדל ב- 55 מ"מ. מרחק מוגדל בין הסרנים מזכה את הנוסעים מאחור ב- 15 מ"מ נוספים עבור רגליהם, ב- 24 מ"מ לברכיים וב- 24 מ"מ מעל הראש. יגואר XF שנת 2015/2016 מבוסס על פלטפורמה חדשה וקיבל מנועי 4 צילינדרים חדשים ויחידות תאורת LED אופנתיות וחדשות.

את ההופעה האקספרסיבית, ואף קצת מלחמתית, ל- XF החדש מעניקים פנסים המוסמכים לכיוון מה שנראה כמו גשר אף עוצמתי.

יגואר XF החדש – התגלמות של טעם מושלם ופאר. יצירת מופת בה רעיון העיצוב מתממש בפדנטיות בחומרים מן המעלה הראשונה, מוקד של נוחות מוחלטת ומקיפה.

בבסיס השמשה הקדמית מונחת קשת אלגנטית Riva Hoop, אשר הופיעה לראשונה בתא הנוסעים של יגואר XJ. במקום מכסה נפתח, גומחת מחזיקי הכוסות מוסתרת מתחת לוילון גלילה השקוע ביחס למכסה הטונל. דופן המרכב, כולל כנף אחורית, שוקל שישה ק"ג בלבד. אבל העניין אינו במשקל. ביגואר XF החדש מתבצע שימוש בסגסוגת אלומיניום המורכבת מחומרים ממוחזרים, מחצית מהם מספקת יגואר עצמה.

יגואר XF החדש – התגלמות של טעם מושלם ופאר.

את ההופעה האקספרסיבית, ואף קצת מלחמתית, ל- XF החדש מעניקים פנסים המוסמכים לכיוון מה שנראה כמו גשר אף עוצמתי. הלוע הגדול של הגריל ושני כונסי אוויר רחבים בצדדים חד משמעית דורשים מטרים מעוקבים רבים של אוויר צח. העיצוב הקורפורטיבי החדש משדר התלהבות נעורים ואגרסיה ספורטיבית.

כל פרט ופרט מתוכנן בקפידה ומבוצע במיומנות יוצאת מן הכלל.

יגואר XF החדש – התגלמות של טעם מושלם ופאר. יצירת מופת בה רעיון העיצוב מתממש בפדנטיות בחומרים מן המעלה הראשונה, מוקד של נוחות מוחלטת ומקיפה. בכל מושב בתא הנוסעים של יגואר XF השופע באור טבעי, איכן כל פרט ופרט מתוכנן בקפידה ומבוצע במיומנות יוצאת מן הכלל, עוטפת אתכם אווירת תחכום מעודנת.

מה דעתכם על עיצובו של יגואר XF?
7 קולות