המותג Kaiyi נוסד בשנת 2014 ומתמקד ברכבים זולים המיועדים לקהל הצעיר, בעבר היה שייך לחברת צ'רי הסינית. בשנת 2018 גרעין השליטה (51%) נרכש מצ'רי על-ידי הממשלה, אולם שיתוף הפעולה עם מותג האם נמשך. Kaiyi משאילה את השאסי ואת המנועים מצ'רי, בעיקר מדובר במנועי טורבו 1,6 ו-2,0 ליטר ממשפחת Acteco. החל משנת 2021 Kaiyi Auto מייצא
Kaiyi. מותג לצעירים באירופה הותיקה
AUTOBOOM

Kaiyi. מותג לצעירים באירופה הותיקה

Kaiyi. מותג לצעירים באירופה הותיקה

המותג Kaiyi נוסד בשנת 2014 ומתמקד ברכבים זולים המיועדים לקהל הצעיר, בעבר היה שייך לחברת צ'רי הסינית. בשנת 2018 גרעין השליטה (51%) נרכש מצ'רי על-ידי הממשלה, אולם שיתוף הפעולה עם מותג האם נמשך. Kaiyi משאילה את השאסי ואת המנועים מצ'רי, בעיקר מדובר במנועי טורבו 1,6 ו-2,0 ליטר ממשפחת Acteco. החל משנת 2021 Kaiyi Auto מייצאת את המוצרים שלה ל-20 מדינות ואזורים, כולל אפריקה, המזרח התיכון, דרום אמריקה, דרום-מזרח אסיה ואירופה. בשנת 2022 המותג הכין הפתעה לאירופה הישנה והטובה וחיבר לרשת הבינלאומית שלו את איטליה, שאליה יוצאה אצוות נסניוניות הראשונה בסך של 300 יחידות. נספר על ההווה ועל העתיד של Kaiyi.

שלושת הנציגים הבכירים של צ'רי, אומודה 5, טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו, יגיעו בקרוב לשוק הישראלי. ישראל תהפוך למדינה ה-22 שבה נמכרים מוצרי צ'רי מחוץ לסין. קרסון מוטורס תהיה אחראית על ייבוא הדגמים.

להזכירכם

החברה כיום

בין דגמי היצוא – X3, X3 pro, X3 pro EV ו-E5.

כפי שכבר ציינו, Kaiyi Auto מייצאת את המוצרים מאז 2021 ל-20 מדינות ואזורים, כולל אפריקה, המזרח התיכון, דרום אמריקה, דרום מזרח אסיה ואירופה. בין הדגמים המיועדים לייצוא – X3, X3 pro, X3 pro EV ו-E5, ההיקף הכולל – מעל 5,000 יחידות. המטרות הבאות: לבנות מוניטין למותג, לפתח את רשת הסוכנויות ואת רשת השירות לאחר המכירה, כדי שרכבי Kaiyi יוכלו "להתקדם בנחישות" בתוך השוק הבינלאומי. איטליה הפכה למדינה הראשונה בשוק האירופי שקיבלה את המוצרים של Kaiyi Auto: בסוף יולי של 2022 החל הייצוא של אצוות הניסיון הראשונה בסך של 300 מכוניות. השותפה האיטלקית של Kaiyi היא חברת EMC בעלת ניסיון של 15 שנים במכירת רכבים ממותגים סיניים, וכן 65 סוכנויות ו-26 מרכזי שירות בכל רחבי איטליה. הסנונית הראשונה הוא הקרוסאובר Kaiyi X3 Pro שנמכר תחת השם WAVE 3.

החברה מחר

בשנת 2023 החברה מתכננת לעבור לייצור של רכבים ידידותיים לסביבה – חשמליים והיברידיים. ביולי 2022 ברוח השאפתנות האסייתית Kaiyi הציגה חמישה דגמים בבת-אחת: שתי מכוניות סופרמיני עירוניות, סדאן, קרוסאובר וקונספט של קרוס-קופה עתידי. הייצור מתוכנן להתחיל במחצית הראשונה של שנת 2023.

Kaiyi i-EA 01 ו-02

שתי מכוניות חשמליות סאב-קומפקטיות עירוניות. שונות זו מזו באורך המרכב ובמספר של דלתות. Kaiyi i-EA 01 – גרסת 3 דלתות באורך 3,080 מ"מ, 2 או 4 מקומות ישיבה. Kaiyi i-EA 02 – גרסה עם 5 דלתות, אורך מרכב לא יותר מ-3,818 מ"מ, 4 או 5 מקומות. הייצור של שני הדגמים יתחיל ברבעון הראשון של 2023.

Kaiyi i-FA 01

קרוסאובר בעל שבעה מקומות ומרכב באורך 4,738 מ"מ. יגיע בגרסה עם הנעה קדמית ומנוע חשמלי אחד (204 כ"ס) או בגרסה עם הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים (367 כ"ס). יחידת הכוח היא היברידית ומורכבת ממנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר וסוללה נטענת. טווח הנסיעה הוא צנוע: 120 – 180 ק"מ. הדגם ייצא ברבעון השני של 2023.

Kaiyi Xuandu EV

מכונית במרכב סדאן באורך של 4,7 מטר, זוהי למעשה הגרסה החשמלית של דגם Xuandu שיצא בשנת 2021 ובוסס על דגם הסדאן הידוע צ'רי אריזו 7. הרכב החשמלי צויד במנוע המפיק 163 כ"ס ו-240Nm, טווח הנסיעה הוא 350 או 410 ק"מ לפי מחזור CLTC, בהתאם לגרסה. הייצור יתחיל ברבעון השני של שנת 2023.

Kaiyi i-XA 01

היציאה של הקרוס-קופה לא צפויה לפני שנת 2024. הרכב באורך 4,850 מ"מ יקבל שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 449 כ"ס ו-600Nm. מובטחת האצה ל-100 קמ"ש תוך 5,3 שניות. בינתיים, אפשר רק לפנטז על שאר הפרטים: הוצג רק הקונספט הראשוני.

האם אתם משייכים את עצמכם לדור הצעיר?
11 קולות