במסגרת האירוע EV Day קיה סוף-סוף חשפה שני רכבים חשמליים חדשים – הקרוסאובר הקומפקטי EV3 והקרוס-סדאן הלא שגרתי EV4. כרגע מדובר רק באבות טיפוס של מה שצפויים להיות הדגמים החשמליים הזולים ביותר של המותג הקוריאני. הייצור שלהם אמור להתחיל בשנת 2024.
קיה חשפה שני רכבים חשמליים חדשים – קרוסאובר קומפקטי EV3 וקרוס-סדאן לא שגרתי EV4
AUTOBOOM

קיה חשפה שני רכבים חשמליים חדשים – קרוסאובר קומפקטי EV3 וקרוס-סדאן לא שגרתי EV4

קיה חשפה שני רכבים חשמליים חדשים – קרוסאובר קומפקטי EV3 וקרוס-סדאן לא שגרתי EV4

במסגרת האירוע EV Day קיה סוף-סוף חשפה שני רכבים חשמליים חדשים – הקרוסאובר הקומפקטי EV3 והקרוס-סדאן הלא שגרתי EV4. כרגע מדובר רק באבות טיפוס של מה שצפויים להיות הדגמים החשמליים הזולים ביותר של המותג הקוריאני. הייצור שלהם אמור להתחיל בשנת 2024.

קיה מתכננת למכור רכבים כאלה במחיר החל מ-35 אלף דולר

ציפיות

קיה, יחד עם חברת האם יונדאי, שואפות לתפוס את הפוזיציה המובילה בשוק הרכב החשמלי, אך עד כה הן לא מאוד מצליחות, למרות פלטפורמת ה-E-GMP המודולרית המתקדמת עם מערכת חשמל 800 וולט. ליונדאי וקיה אין אפילו דגם חשמלי אחד שהפך ללהיט עולמי. עם זאת, הקוריאנים לא מתייאשים ומעדכנים באופן קבוע את האסטרטגיה שלהם לחשמול קווי הדגמים.

עד 2026, קיה מתכננת להתחיל למכור לפחות מיליון רכבים חשמליים בשנה, עם יעד של 1,6 מיליון יחידות בשנה עד 2030. השאיפות גדלות, הרי רק בשנה שעברה בתוכניות צוין יעד שנתי של 1,2 מיליון יח' עד 2030

תוכניות
קיה EV5 שנת 2023. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

הדגמים החדשים, שמבטיחים להפוך לדגמים החשמליים הזולים ביותר בהיצע התאגיד הקוריאני, נועדו להמריץ את המכירות. לעת עתה, אלו הם רק קונספטים, ומה מכל החידושים יישאר בדגמי הייצור כרגע לא ידוע. אבל ידוע דבר אחר – כל המכוניות החשמליות יקבלו בינה מלאכותית גנרטיבית (בדומה ל-ChatGPT), שתשמש כבסיס לשירותים מקוונים, תכנון מסלולים, מערכות בטיחות ופונקציות אחרות. קיה EV3 הסדרתי יהיה הראשון לקבל את הבינה המלאכותית הגנרטיבית, לאחר מכן היא תיושם ב-EV4 וב-EV5 החדש, שייצורו ההמוני צפוי להתחיל בסוף 2023.

קיה EV3

הג'יפון החדש בעל העיצוב החד וקשתות הגלגלים הריבועיות ממוצב בתור "EV9 קטן", שיציע את כל היתרונות של ספינת דגל במרכב קומפקטי. מראהו של הדגם מעוצב באותו סגנון בעל קווים חדים, אם כי הקצוות הכי בולטים הפכו לרכים יותר. המעצב הראשי של המותג, קארים חביב, הבליט במיוחד את הצללית הדינמית של הקרוסאובר בשילוב עם "קווי מתאר שריריים" ו"קשתות גלגלים אסימטריות".

לקונספט של קיה EV3 יש ספסל אחורי מתרומם, כך שניתן למקם בחופשיות קורקינט חשמלי או כל כלי ניידות אישי אחר מאחורי השורה הקדמית ולהטעין אותו משקע רכב. הדלתות מצוידות בשולחנות מתקפלים מבפנים. לרכב החשמלי הגה דו-חישורי ומסכים קומפקטיים יחסית; אין כפתורים פיזיים בכלל. החלל הפנימי מרופד בחומרים ידידותיים לסביבה וצבוע בצבעים צמחיים.

קיה EV4

רכב החשמלי יוצא הדופן מסווג רשמית כסדאן, למרות העיצוב המקורי של החלק האחורי: תא המטען של הקונספט אינו מופרד חזותית, כנהוג. לדברי היצרנית, עבור EV4 הם «המציאו מחדש את המושג "סדאן", תוך שילוב צורות ופרופורציות חדשות עם מספר תכונות מסורתיות מעולם מכוניות המירוץ».

קיה EV4. המתחרה הפוטנציאלית לטסלה מודל 3.

המשפחתית הבינונית, המתחרה הפוטנציאלית לטסלה מודל 3, תקבל סגנון בעל קצוות חדים ובודי קיט מפלסטיק שיעניק ל-EV4 מראה דמוי-קרוסאובר, לכן אפשר להחשיב את הדגם לקרוס-סדאן או אפילו קרוס-פאסטבק.

תא הנוסעים מדגים מגוון מבטיח של חומרי גימור טבעיים וידידותיים לסביבה: תחליף עור עשוי מפטריות, ביו-פלסטיק, ביו-צבע, חומרים ביו-מרוכבים, בדים על בסיס פלסטיק ממוחזר ומרשתות דייג משומשות.

המאפיין העיקרי של תא הנוסעים הוא בלוק הטאצ' של בקרת האקלים, המעוצב בצורה של קלמר: כאשר אין בו צורך, הקלמר נסגר ומסתיר את הפאנל. פתחי האוורור מעוצבים בצורה של צינורות דקים המשתלבים ויזואלית עם העיטור הפנימי. קיה EV4 מגיעה עם מערכת תאורת אווירה אדפטיבית ותצוגת נתונים הלוקחת בחשבון את מצב הרוח וסגנון הנהיגה של הנהג.

צפוי שהקרוסאובר EV3 יהיה הראשון שיעלה על פס הייצור, אך החברה לא מציינת מתי בדיוק זה יקרה. כנראה איפשהו ב-2024…

מועדים
איזה דגם חדש מאת קיה יותר אהבתם?
10 קולות